Bodový systém v praxi: Téměř 500.000 řidičů má vroubek. Za co nejčastěji?

Ministerstvo dopravy odhaluje zajímavá čísla s ohledem na fungování bodového systému v ČR. Například se dozvídáme, že za loňský rok tímto způsobem ztratilo řidičák takřka 40 tisíc osob.

Situace zůstává v podstatě stejná jako předloni. Na základě aktuálních dat Ministerstva dopravy tak bylo k 31. prosinci 2019 evidováno v Centrálním registru řidičů celkem 39.906 osob, které dosáhly na 12 bodů a nesmí tak dále řídit motorová vozidla. Od statistiky za rok 2018 se počet takzvaně vybodovaných řidičů liší jen o pár stovek (39.616).

Na celkový počet řidičů v Česku to je ovšem stále velice nízké procento, přesněji jen 0,58 %. Bodový systém u nás funguje od poloviny roku 2006, právě za minulý rok ale systém evidoval nejnižší počet řidičů (6,9 %). Celkově se tedy dopustilo nějakého přestupku (nebo trestného činu) započítávaného do bodového hodnocení 472.942 řidičů.

Jak bojovat proti koronaviru v autě? Odpovědí je možná překvapivě alkohol

Jak bojovat proti koronaviru v autě? Odpovědí je možná překvapivě alkohol

Přibližně každý 14. řidič tak měl v registru evidován nějaký ten bod. Statistka ministerstva pak uvádí, že více než polovinu evidovaných jednání tvořilo překročení rychlosti v obci o méně než 20 km/h, ale více než o 5 km/h (31 %), nepřipoutání bezpečnostním pásem nebo neužívání ochranné přilby (16 %) a používání mobilního telefonu (16 %).

Nechvalné prvenství si ve statistice drží Moravskoslezský kraj, ve kterém bylo evidováno vůbec nejvíce bodovaných řidičů (64.962). S odstupem následoval Středočeský kraj (54.102), kde bylo na druhou stranu evidováno nejvíce vybodovaných řidičů (5489) a Moravskoslezský kraj následoval s počtem (5399).

Hackeři vrátili zabezpečení aut na úroveň 80. let. Může se to týkat i vašeho vozu

Hackeři vrátili zabezpečení aut na úroveň 80. let. Může se to týkat i vašeho vozu

Aktuálně je v bodovém systému evidováno 81 % mužů a 19 % žen. Vybodovaných mužů bylo evidováno 36.743, zatímco žen jen 3163. Největší skupinu bodovaných řidičů (skutečný počet) tvoří řidiči muži ve věku 43 let a řidičky ženy ve věku 42 let.

Bodový systém pak neplatí jen pro české občany, tudíž bylo v systému evidováno i 52.328 řidičů cizí státní příslušnosti. Zahrnovali tak v počtu všech bodovaných řidičů celých 11 %.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

dnes | Jan Mička | 39 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků