Bodový systém stále není v platnosti, ale tresty se opět mění. A nejen ty

41 komentářů

HG
11. května • 0:30

To je děs, vy jste snad sežral Šalomounovo hovno, ty Vaše osobní názory a hodnocení a rady a závěry.. Se divím, že ještě nejste ve vládě, o takového odborníka se musí všude prát..

Ladislav N.
13. května • 13:34

Na to vypadají spíš ti idioti - tvůrci zákona....

Pepa
1. května • 21:39

Uvědomuje sei někdo, že není problém v množství bodů, ale v tom, že nový zákon odebral policistů mopžnost řešit přestupek domluvou? Tj. všichni natvrdo solíme, protože policista nemá šanci posoudit přestupek jako oprávněný?

Koudelka
30. dubna • 20:12

Všichni poslanci, ale všichní jsou šašci!

koffr
27. dubna • 19:29

nikoho nezajima soukromy nazor autora, ktery je mimochodem uplne mimo, asi zacnu chodit jinam

jetour
27. dubna • 18:25

No ti poslanci taký neví co dělá pravá,ale pořád jen zírám, jak se hned autor článku pouští do obviňování Policie ČR z nějaké korubce, asi jsou podle něj všichni zkorumpovaný idioti, to je vidět, že je mimo obraz,ikdyž nadruhou stranu je obraz českého člověka, který umí jen na vše nadávat. A co se tý tý vypuštěný pasáže o tom, že se nemusí hlídat odtažené vozidlo, tam mi to připadá úplně normální, vždyť když se někdo chová jak dobytek a parkuje kde je to zakázaný, tak ať se nediví, že mu to odtáhnout a to na můj vkus je těch odtahů neskutečně málo a jsou málo pokutovaný, pak si z toho český človíček akorát dělá prdel, a nevím co bude dělat, až to tady bude jak v Německu, kde se s tím ty Policajti vůbec neserou!!! 

kk
28. dubna • 15:32

Ty jo!!! To je tedy síla! Typnul bych si, že podle pravopisu a způsobu vyjadřování budeš asi ZKORUMBOVANEJ policajt.

Roger
28. dubna • 18:51

Vy si snad radeji nic "netypujte"...

Garfield
27. dubna • 15:44

Nepochopím, proč poslanci vymýšlejí stále nějaké nové věci, u kterých stějně potom zjistí, že jsou na hlavu postavené. Nevím, proč nepřeberou zákony od jíných zemí EU, kde jsou tyto již několik let odzkoušené a dobré. Jsem zvědavý, jak bude policista posuzovat, kdo je jak schopen řízení pod vlivem alkoholu. Pokud řidič při dechové zkoušce nadýchá, tak je dle mého názoru pod vlivem a tudíž by měl při správní orgán rozhodovat podle toho, jaká hladina alkoholu byla u řidiče naměřena nebo jaké hladina alkoholu byla zjištěna po rozboru krve.

podaný
28. dubna • 14:19

Největší neštěstí je, že každý poslanec má řidičák aspoň na pionýra,nějakého kamaráda v autoškole,v autodopravě mezi taxikářema a dalšími v této oblasti a pod vlivem okolností potom doplňuje zákon napsaný odborníky v dopravě takovýma kravinama až člověk zírá, viz poslední novelizaci zák. 247/00 Sb, která platila necelý měsíc a musela se znovu novelizovat.Byli tam zhovadilosti typu nutnost prof osv. na traktory, pick-upy a pod.Spoustu lidí to připravilo o čas a peníze. Spatlaná novelizace 361/00 Sb. je ještě "povedenější", i díky dopadu do dalších zákonů - viz pokuty za dálniční známky /500 tis Kč, 100 tis. Kč/. To může vymyslet jen dobře placený zástupce lidu ve sněmovně, kterému to posvětí velevážený senátor.A to nás tito "zástupci lidu" stojí cca  3 miliardy ročně.Levnější od 1.7.06 bude, když zabije totálně ožralý řidič chodce, než když si jiný zapomene seškrábnout neplatnou dálniční známku ze skla! To je paráda co?

Petr
27. dubna • 11:43

To tedy fuckt nevím ctihodný autore, proč mermomocí hledat za vším korupční úmysly policie. Předně - na korupci musí být vždycky alespoň dva. V tom dilematu s alkoholem jde o jeden jediný bod - šest, nebo sedm. Až na ty, kdo budou s nastřádanými body nadoraz, očekávte opravdu nával těch, kdo budou masově podplácet (a tedy riskovat další střet se zákonem) kvůli tomu jedinému bodu ? A dále - stav vylučující způsobilost k řízení pod vlivem alkoholu nastává velmi individuálně. Těžko lze tedy určit zákonem hranici. Ale zato to jde snadno zkouškou na místě, třeba tak, jak to dělali policisté v Americe už ve třicátých letech. Desetimetrová čára na zemi ... přejdi po ní ... zvládneš to, jsi způsobilý, nezvládneš - je zle. Akorátže tehdy a tam měl policista důvěru a respekt, zatímco takové úvahy jako je ta Vaše dělají z našich policistů syčáky jaksi a priori. Je to objektivně potřeba, nebo se jen snažíte zviditelnit ?

ACE.
27. dubna • 12:26

Podle mě, aniž bych se chtěl někoho dotknout, tak se jedná o nedostatek opravdových argumentů, proto všechno skončí u toho, že s bude jen víc uplácet a jinak se nic nezmění. Tedy jinak řečeno, ti co o tom v tomto duchu píšou, se bojí toho že budou muset uplácet víc, než uplácí doteď případně toho že to už úplatkem nevyřeší tak snadno jak měli zažito. Já netrhám žádné rekordy v počtu ujetých km, ale jezdím celkem často a pravidelně a pokutu sem roky neplatil (natož abych někoho uplácel), ale chápu že to bude trápit spoustu těch, co vidím kolem sebe.

Radek Ondrášík
27. dubna • 12:48

Za svůj sedmiletý život řidiče motorového vozidla a nájezdu přes 500tkm jsem platil pokutu za špatnou jízdu dvakrát. Jednou za necelých 70 na čtyřproudé silnici, kde bylo šedesát a podráhé za podobný přestupek. Jinak nikdy a ani mne policisté kvůli spáchání přestupku při řízení nezastavili. Nebojím se proto ani vyšších sankcí, ani bodového systému, není u mne proč. Přesto se mi nelíbí některé části. Nelze prostě nechat na zodpovědnosti jedince - dvojice - policistů, aby dle svého uvážení rozhodli, zda někdo je, nebo není způsobilý k řízení motorového vozidla. Toto nejde, již jen z principu, že v jedné situaci mohou dva lidé rozhodnout úplně jinak a ono 6 nebo 7 bodů je rozdíl. Pokud bude mít řidič nasbíráno 5 bodů a oni rozhodnou, že není způsobilý, má zákaz řízení, pokud bude způsobilý, má 11 bodů. Navíc jde hlavně o princip toho, že policista se špatně vyspí a označí přesupek jinak, než v případě klidného a dobrého spánku. Prostě buď udělat paušálně 0,3 promile a víc za 7 bodů, nebo za 6, ale nechat na policistovi, který nemá žádné vzdělání, oprávnění atd. rozhodnout kdo je a není způsobílý je zcela nesmyslné.

A pro ilustraci toho, že člověk který nesouhlasí s tímto bodem není automatický tím, který se tohoto obává mohu uvést příklad. Mnozí lidé jsou proti trestu smrti, přesto to neznamená, že jsou automaticky vrazi a mají se tedy podobného trestu obávat.

ACE.
27. dubna • 14:09

U Vás se domnívám, že se jedná možná o tak oblíbené přebírání "obecného názoru". Mně samo. taky není lhostejné kdo a jak o mě bude rozhodovat, ale když nechcete aby to byla dvojice polictů, tak kdo? Policista+kontrolní policista+svědek z řad nezaujaté motoristické veřejnosti+lékař (který to posoudí)+samosoudce, který vynese rozsudek, samozřejmě ještě písařka a kameraman. Jistě přeháním, ale kdo jiný by měl na silnici kontrolovat provoz než policista? Dokud nebudou všechno dělat naprogramované automaty, ale lidé bude zde vždy faktor toho špatného vyspání a to platí i u doktora, automechanika, soudce, zaměstnavatele atd. Jak se vždy ptám, co byste navrhoval? Pak si představte jesli by to fungovalo nebo pořípadě, co by k tomu fungování bylo třeba a jesli je to reálné.
Já vycházím ze své skušenosti a tou jsem samozřejmě ovlivněn, pokutu jsem platil naposledy někdy před 10 lety (přiznávám že někdy to bylo o štěstí), tudíž i tu korupci znám jen z vyprávění. Proto nechápu, proč by to mělo trápit člověka, který se s tím nesetká. Zvláště rozhodování o alkoholu měě nechává naprosto klidným a opilec ať se klidně potí strachy.
A napsat že policisté nemají ŽÁDNÉ vzdělání, není taky až tak úplně pravda.

Radek Ondrášík
27. dubna • 15:00

Jistě policisté jsou vzdělání, ona vlna náboru na zahradnickou střední školu, aby si dodělali maturitu není tak stará záležitost, abych si nevzpoměl, že maturitu mají

Nyní k věci, tady nejde o přebírání obecného názoru a ono je jedno, zda ten názor mezi lidmi koluje nebo ne. Prostě se s nim ztotožňuji a nestydím se za to. Já jsem prostě proti tomu, aby někdo takto hodnotil, zda jsem nebo nejsem způsobilý. Prostě bych toto zrušil a zavedl jasnou, přehlednou saknci, tzn. 0,3 promile a více - 6 nebo 7 bodů. Případně bych stanovil zcela jasné pravidla, co je a co není způsobilost k řízení, aby nemohlo dojít ke dvojímu výkladu, aby jeden případ dva policisté neohodnotili jinak. Pokud bude vše zcela jasné, tzn. za 60 km/h v obci 5 bodů, za 0,3 promile a více 7 bodů atd. ubyde prostor pro jakékoli ovlivňování, protože nebude co ovlivňovat, mimo to, aby policista zapomenul na samotný přestupek, tomu se ovšem vyhnout nelze. Takže čím více prostoru pro svévolné hodnocení jedincem s mocí, tím větší prostor pro korupci.
Osobně jsem pro přísné postihy za alkohol za volantem, klidně i 10 bodů, nebo rovnou 12, vadí mi jen, že prostě policista dostane nějakou pravomoc, která není nijak a nikde popsána. Prostě neexistuje žádný "muster" k tomu, jak má policista poznat, zda je nebo není způsobilý. Pokud dodají přesný popis, pak proč ne. Ale ono je to jako by dalí zákon zhruba tohoto znění: překročení rychlosti v obci do 20 km/h 4 body, nad 20 km/h 7 bodů, pokud bude dostatečně daleko od obydlí, tak 6 bodů. Prostě takové znění je hrozné, dnes je zákoník, nejen o silničních přestupcích a tr. činnech plný nejasných formulací, které lze vykládat mnoha způsoby a které umožňují jedinci jeden a tentýž případ trestat/posuzovat dvojím metrem. To nejen mate jak lidi, tak dotyčné, ale vytváří prostor pro korupci. Takže když už děláme nový zákon, tak tak, až je zcela jednoznačný a jasný pro každého a nelze ho nijak vykládat dvojím způsobem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE.
28. dubna • 9:08

Proti jasnému vymezení pravidel samozřejmě nic nenamítám, naopak. Má původní reakce však byla na příspěvek, který se zmiňoval o kurupci policie a toho že nový zákon ji pouze zvedne jinak nic nezmění.
To vzdělání je celkem nadstandart v zemi, kde může bejt premiér mašinfíra(nebo tak něco) a prezident kulisák.

martin kalenda
27. dubna • 13:28

To jste asi kosmounaut, když jste najel 500tkm bez prestupku. Ja najel priblizne stejne a pokud nemyslite vetou "při řízení nezastavili" ze jinych prestupku mate hafo tak ok. Pokud ne tak jste stastny clovek co nikdy neparkoval nestal v ulici ...

Mj. jedine co mi na systemu vadi je neprutokovost, porad razim teorii ze budu vsechny prestupky odkladat a na konci roku se priznam ja druhy rok pritelkyne nebo ten kdo ma bodu mene -> vysledek? Bezzubost systemu, to samozrejme hovorim o prestupcich jako je parkovani a pod ktere proste prumerny velkomestoobcan spachat musi.

Radek Ondrášík
27. dubna • 13:33

Určitě nejsem svatoušek a za tu dobu jsem spáchal přestupků požehnaně, ovšem nic velkého. Takové ty zcela běžné, jaké udělá úplně každý. Já tím spíše myslel to, že nejsem žádný divoký řidič, který by se začal s příchodem bodů obávat, že za měsíc má po řidičáků. Jistě, přehlédnou značku může každý, jet 60 místo 50 také, ale to jsou takové ty přestupky, které dělá někdy každý řidič.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
brm
27. dubna • 21:12

Jet 60 misto 50? To je presne to co pripravi o ridicak pul naroda :/

yoggi
27. dubna • 10:18

aj na slovensku by bolo dobre keby sa prijal zakon o zakaze predbiehania kamionov. mali by to byt profesionalny vodici ktori by mali ist prikladom ostatnym ale zial nie je to tak. niektori su riadni trotlovia. ide do stupania 60km/h kde je povolena 90km/h a drzi sa tak ze ide kolesami po stredovej ciare a znemoznuje predbiehanie a pritom cesta je dost ziroka keby sa len uhol ku kraju. asi maju s toho radost a robi im to dobre. a potom sa cudujme ze sa tvoria kolony ked v predu mate takeho debila ktory si hovori profesional.

Ráďa
27. dubna • 13:02

S tím, že se obecně (všecky typy aut) málo jezdí při pravém okraji vozovky máš pravdu. To mezi Mikulovem a Vídní byly před mnoha lety česky psané cedule "jezděte v pravo" . Nicméně když jede truck do stoupání 60 km/h, tak to mi přijde v pohodě. Si vem nejběžnější Liazku  18.33TBV. To máš soupravu 40t a motor 330HP a kolik si myslíš, že to do kopce vytáhne? ...40km/h  je úspěch   Ti kucí by rychleji jet chtěli, o to se neboj

yoggi
28. dubna • 12:22

ja viem a to liazka s 330hp je tahac inym sa o tom ani nesniva :). bolo to volvo 420hp. ja chapem ze to auto ked je nalozene nejde tak rychlo len mna zaraza ta neohladuplnost tych vodicov preco ostane pri strede a neda sa ku kraju aby ho mohli auta obehnut. je jeden problem je stare sunty typu tatra, liaz, skoda 706, avia, ifa to nema ani vykon motora aby to islo nalozene predpisanou povolenou rychlostou. som este nevidel ist nalozenu tatru viac ako 60km/h, tie ktore idu 70km/h tak to je uz nieco :)

KFL
27. dubna • 9:36

Na autoweb.cz pisou, ze se zrusilo i ustanoveni o bodovem postihu za spatne parkovani (diky bohu!), vy to tu nemate. Tak jak to je? ;)

Extin
27. dubna • 13:17

Tak to je ta nejlepsi zprava....normalni pokuty nedostavam, ale za parkovani sem platil tenhle rok uz 4x...

Bobek
27. dubna • 9:55

Zrušilo

jogurt
27. dubna • 9:17

No na rozdíl od autora článku si já myslím, že zákaz jízdy kamionů na víceproudé komunikaci v levém krajním pruhu byl jedním z nejlepších nápadů, které v zákoně byly a zachránil by nejen spousty  životů (včetně životů řidičů kamionů), ale měl by jednoznačně pozitivní vliv i na celkovou plynulost provozu. Stačilo k tomu jen málo: přidat k tomuto omezení doplněk v podobě povinného minimálního odstupu mezi vozidly. A to dle jednoduchého výpočtu: Nejvyšší povolená rychlost vozidel nad 3500kg je 80km/h, tedy 22m/s. Dvousekundovému odstupu, který se obecně považuje za minimální bezpečnou vzdálenost tedy odpovídá 44m. To je samo o sobě ještě málo na bezpečné řazení například před odbočovacím pruhem, takže jednoduchá věta v zákoně:
odstavec:

Vzdálenosti mezi vozidly: Řidič motorového vozidla je za jízdy vždy povinen udržovat od vpředu jedoucího vozidla vzdálenost v metrech, odpovídající polovině rychlosti jízdy vyjádřené v km/h. Řidič vozidla s nejvyšší přípustnou hmotnosti vyšší než 3500kg a řidič jízdní soupravy delší než 7m je povinen za jízdy udržovat od vpředu jedoucího vozidla vzdálenost nejméně 100m.
Kontrola takového opatření: velmi jednoduchá, umí to změřit radar, optická závora, OCR kamera...
Přínos opatření: Nákladní vozidla přestanou závodit, dálnice budou průjezdné, zmizí jízda kamionů v těsném závěsu za sebou a policie bude konečně mít jasno v tom co je nedodržení vzdálenosti.
Navíc, zákaz jízdy v levém krajním pruhu by konečně odstranil z dálnic úmyslné blokování levého pruhu dutohlavými pseudoprofesionály před místy kde se řidiči mají povinnost řadit střídavě. Kdo jezdí po našich dálnicích, ví, že jeden blb v trucku je schopen prodloužit kolonu o několik kilometrů tím, že řazení zipem znemožní.

Globetrotter.XL
28. dubna • 11:25

Zkus se podivat na tohle, chytraku .) http://predjizdeni-kamionu.wz.cz/

Karel
27. dubna • 9:25

Tak nevim, jestli vis o cem tocis. Dokazes si predstavit co nastane, pokud se kamiony nebudou moct predjizdet?
1. Dalnice se stejne ucpe, protoze kdyz mas v pravym pruhu kolonu kamionu, tak ti staci v levym nekdo, kdo jede pomaleji a zacpa je na svete.
2. Kdyz bude v pravym pruhu kolona kamionu, jak z te dalnice sjedes ci na ni najedes?

JJ
28. dubna • 15:22

Já si to taky dokážu představit, v Německu, pokud jsem si stačil všimnout to tak je - když jsou jen 2 pruhy, kamiony do rychlýho nesmí,  když jsou 3 a víc, můžou do 2 pravých, takže ten levý vždycky je bez nich.

jogurt
27. dubna • 10:05

A co by jako mělo nastat když se předjíždět nebudou? Nenastane nic, pojedou za sebou ve 100m rozestupech. Možná s tím ti, co nemají omezovač úplně košer budou mít problém, že budou muset jet za kolegou, který 80km/h nepřekračuje, ale pak ať ho předjede a riskuje, že zaplatí nějakých 5000 a body za porušení zákazu. Pořád je to menší zlo než současný tristní stav.
Já se do 100m mezery obvykle vejdu a pokud přijíždí někdo zezadu rychleji, nemám problém včas se mu uhnout.
Nicméně, je to debata out of date, poslanci podlehli spediční lobby a musíme počkat, než sem totéž přijde příkazem z Evropy. A že to přijde, o tom nepochybuj.

Bodik
27. dubna • 12:32

   a to jsem to ještě ndočetl do konce ten tvůj příspěvěk.
Už jsem to dočetl. Na dálnici jezdíš jednou ročně.   Už vidím kamiony jak jedou 100m od sebe a jak nějaký pomalejší vůz s paničkou či pánem s kloboukem či jinou pokrývkou hlavy ihne rychlejšímu vozu...

jogurt
27. dubna • 13:42

Pokud budeme předpokládat, že strejda v klobouku neuhne (zákon mu to ukládá nejméně 2x: nesmí "ani jinak bránit předjíždění" a zároveň nesmí jet mimo obec v levém pruhu pokud nepředjíždí), budeme logicky muset předpokládat, že zákon (nikdo) nedodržuje  a zákon který nikdo nedodržuje je zbytečný. Pak by ovšem bylo nejlepší jakákoliv pravidla zrušit? Proto, že strejda v klobouku je nedodržuje, drtivá většina profesionálních řidičů je rovněž nedodržuje a nedrtivá ale velká většina neprofesionálních řidičů je také nedodržuje? Prostě pravidla silničního provozu téměř nikdo nedodržuje, tedy je zrušme. V našich podmínkách zcela jistě sci-fi.
A nebo jinak? Druhá možnost je, že smysluplná pravidla platí a kdo je porušuje, bude bdělou a spravedlivou policií smysluplně perzekuován a tlačen k tomu, aby je ve prospěch ostatních dodržoval. Ano, i to je v našich podmínkách sci-fi.
To ale nic nemění na tom, že jet po české dálnici, plné neukázněných (ne)profesionálů za volanty těžkých vozidel je traumatický zážitek. Nechápu proč se v jediných dvou pruzích D1,2,5,8,11, 47, R4,R10,R35,R47....... mají dva kamiony vedle sebe na úseku několik kilometrů předjíždět, protože jednomu to jede 85,5km/h a druhému 85,7 a ten rychlejší přeci nemůže jet za tím pomalejším, radši svede souboj a ucpe pro desítky jiných řidičů průjezd. Ono je to defakto nezákonné počínání už dnes, jenže díky naprosto vágnímu znění většiny ustanovení v zákoně 361 je i ve sci-fi případě, že by to policii vůbec zajímalo, toto počínání stejně nepostižitelné. Jasně definovaný zákaz jízdy v prvním pruhu zleva by to zcela vyjasnil. No škoda, nestalo se.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ramirres
27. dubna • 18:41

mluvíš hezky,ale z cesty.Kamiony před uzavírkou jedou vedle sebe právě z toho důvodu,že malá auta "zip" velice často nedělají.Další věc je to,že nejvíc předjíždění kamionů vadí těm,kteří jezdí víc než 130.Když bude po tvém a TIR se nebudou předjíždět,tak osobák v levo jedoucí 120 se ti na 100m interval mezi TIR vyprdne,takže 120pojedou všichni.Mimochodem bezpečné odstupy mají být i mezi osobáky a kokukní se(až zase někdy pojedeš po D1) jaké mezi nima jsou odstupy.Taky jsem si všimnul toho,že když nějaký člověk jedoucí v řadě za předjíždějícím TIR a nechá si tam odstup od auta před ním,tak se přiřítí šílenec a podjetím se zařadí do toho BEZPEČNÉHO odstupu.Jeďte se podívat třeba do Německa.Tam se TIR předjíždí normálně a všichni to berou.Někde mají 120 někde neomezenou max rychlost a přesto to berou.Nebo ve Švédsku,tam se skoro nikdo nepředjíždí,všichni jedou stejně rychle a je to.Problém je v těch nahoře,kteří dopustili takové zhoustnutí dopravy po vstupu do EU.Tam si stěžuj!Idioti jsou jak mezi TIR,tak mezi osobáky.Jedni se předjíždí 5km a druzí podjíždí kolony odstavným pruhem nebo jezdí 200km i víc za účasti světelné houkačky.To předjíždění TIR by mohlo jít okšírovat třeba časovým limitem.Hloupý příklad,např. nepředjedete do 30s a pokutu dostanou oba,jak ten co předjíždí,tak ten co mu neumožnil rychlé předjetí.
PS:kdybys po dálnici jezdil,tak víš,že se po ní pohybujou auta,která v kopci sotva dosáhnou 50km/hod.Od Jihlavy do Brna je pouze 1km(V.Meziříčí) dlouhý tříproudý úsek,takže si uvědom,co by to způsobylo za kolonu!!!

adept na redaktora :)
27. dubna • 8:47

být schopen řídit je něco jiného než být způsobilý řídit. Když nějaký opilec kličkuje z jednoho pruhu do druhého, protože neudrží směr, tak je ještě SCHOPEN jakžtakž řídit, ale rozhodně není ZPŮSOBILÝ řídit. A pokud nedejchá třeba 5 promile, ale při jízdě neporuší žádnej jinej dopravní předpis, tak je způsobilý řídit.

katr
27. dubna • 9:36

tada ja bych to udelal jednoznacny.
alkohol v krvi bud je nebo neni. zadna tolerance nebo od/do.
mas ho v krvi zaplat a sebereme ti body. at uz je mnozstvi jakekoliv.
to je fakt kocourkov, ze policajt urci jestli ses opilej hodne nebo malo. to snad ani nemyslej poslanci vazne. fakt by me zajimalo, proc to takhle resej ? copak je nenapadne ze kazdej bude chtit ukecat policajt , "aaaannnooo, jeste jsem zpusobilyyyyy...škyt". a pane es en bé, tady mate 1000 a uznejte me zpusobilym... 

KArel
27. dubna • 17:29

Hmm, třeba my, co mám cukrovku vždycky něco málo nadýcháme. Ale opilí fakt nejsme :(

Bond007
27. dubna • 0:25

Tak by me zajimalo, co vlastne do cervence, nebo kdy to ma zacit platit, jeste ve snemovne vymysli...

moose
27. dubna • 2:13

jj sou to paka, a novej zákon tomu odpovídá. bodovej systém už tu byl za komančů, a taky ho zrušili. tenkrát se zapisovalo na kartičku...

jogurt
27. dubna • 10:39

No ono se zapisuje pořád, do karty řidiče, přestupky, za které byla uložena pokuta 2000 a vyšší. Před časem měla být tato databáze smazána a mělo se startovat s čistými kartami, jenže k tomu (asi správně) nedošlo.
Navíc, svou databázi vede PČR- sice tak trošku v rozporu se zákonem, ale to jak víme pro PČR není problém. Takže když tě zastaví policista, zavolá vysílačkou do hnízda a ověří si z nelegální evidence tvé minulé prohřešky 10 let staré, které nemá právo znát protože nesmí být evidovány. Ale tak už to u nás chodí.

Andy1
27. dubna • 15:53

Od kdy tuto evidenci vede PČR? Co je na tom nelegálního? Pokuta 2000 a vyšší?
Nechceš si raděj pročíst zákon a pak něco psát?

Haya
27. dubna • 8:12

a kdy konečně změní celý zákon, co?

Doporučujeme

Články odjinud