Bodový systém stále není v platnosti, ale tresty se opět mění. A nejen ty

Bodový systém stále není v platnosti, ale tresty se opět mění. A nejen ty

Nový bodový systém přinese novela silničního zákona, která vstoupí v platnost 1. července letošního roku. Ten letos prošel již několika změnami a aby toho nebylo málo, poslanci si tento týden dali repete. Schválili nové sankce za některé přestupky a nutno podotknou, že ani nyní se nevyhnuli velmi zajímavým řešením.

Prvním z nich je alkohol. Pokud policisté zjistí v krvi řidiče více než 0,3 promile a řidič bude ve stavu vylučujícím způsobilost řídit, dostane 7 bodů, pokud ovšem bude schopen řídit, dostane bodů pouze 6. Každopádně nad hranici 0,3 promile, bude s řidičem zahájeno správní řízení. Pokud bude zjištěn obsah alkoholu do 0,3 promile, získá řidič pouze 3 trestné body.

Ovšem opět není nijak určeno, od jakého stavu bude řidičův stav považován za nezpůsobilý, protože pokud by nebyl schopen řídit, tak by jej policisté nemohli zastavit při jízdě. Opět se zde otevírá prostor pro zvůli policistů, kteří budou rozhodovat o tom, kdo je a není schopen řídit a to jen dle svého vlastního úsudku. Místo snížení korupčního prostředí tak opět získají další možnost, jak si obohatit své bankovní konto o příspěvek za přivření oka. Hodnocení změn v zákoně je ale ošemetná věc, do července může zjevně dojít ještě k několika změnám...

Poslanci dále zrušili na svém úterním zasedání některé části nového "silničního" zákona. Jedním z nejdiskutovanějších ustanovení byl paušální zákaz předjíždění kamionu na dálnicích. Právě tuto pasáž, které se obávali nejen řidiči, ale i správci komunikací a dopravní policie byla zrušena. Kamiony tak budou moci i nadále předjíždět jako nyní s tím, že zákaz předjíždění bude řešen pomocí dopravního značení na vybraných místech českých dálnic. Poslanci tak po roce zjistili to, co všichni dávno víme. Nicméně můžeme být itak rádi, změna sice přišla za pět minut dvanáct, ale přece přišla.

Další z částí zákona, kterou poslanci zrušili, je povinnost policie hlídat vozidlo, které odtáhnou, nebo mu nasadí botičku. V dosavadní verzi zákona byla policie v případě nasazení botičky, nebo odtahu, odpovědná za vozidlo a musela zabránit krádeži nebo poškození, popř. uhradit vzniklé škody. Sněmovna tento bod zrušila a tak je opět vše při starém. Ustanovení bylo podivné, ale přesto by bylo přínosem. Alespoň by pomohlo zastavit nezdravé bujení "botičkaření" v českých městech - policie, zejména městská, by si dvakrát rozmyslela, zda jí postihovaný přestupek stojí za rizika spojená s tímto druhem řešení. Opatření takto omezující přestupce by mělo být používáno spíše výjimečně, nikoli při každé možné příležitosti...

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků