Bodový systém na spadnutí

34 komentářů

Tomik
26. února • 9:39

je to jedno. Protože korupce tu byla, je a bude. Ale stejně tak jako v jiných oborech, pracují i u Policie lidi všeho druhu. Nevím jak vy ostatní, ale já viděl stavět mercedesy za rachlost úplně bez problémů. Mluvíte tady o korupci, ale není náhodou ten, kdo jede v nejnovějším mercedesu někdo, kdo má na to se z pokuty vyplatit? Pak má přece logiku, v případě, že ho staví zkorumpovanej policista, aby ho trochu zmasíroval a něco z toho káplo. Nemyslíte?

Ale je pravda, že bodový systém řeší pouze důsledky. To znamená, že je to sice metla na řidiče, ale po smrtelné dopravní nehodě je to už stejně jedno. Důležitá je prevence - možná i částečně odstrašující příklad z tvrdých postihů. Proč se češi v zahraničí chovají na silnicích slušněji? No protože jim třeba hrozí, že když nebude mít na pokutu, půjde na týden do basy.

Ivan
26. února • 9:58

Pane, tady přece nejde o tvrdost postihu. I já jsem pro ty nejvyšší a nejtvrdší tam, kde je to na místě. Jen musí být transparentní pravidla a nesmí to rozhodovat v konečné fázi policie. Měl jste vidět včera "Na vlastní oči" a doporučuji si přečíst můj příspěvěk k článku o lednových nehodách na tomto serveru.

Martin
26. února • 13:59

No, zrovna ted porad vcera. Nevim, ja si myslim, ze pravda bude nekde uprostred. Co je ale evidentni je to, ze ten vymastenec musi bejt fakt blbej az na kost, kdyz mu jako prijde normalni jezdit na cervenou . O chovani policie v tomto pripade mluvit nebudu, protoze nevim jaka je realita, ale clovek, kterymu prijde sranda jezdit na cervenou (ne ji projet, ze to treba nestihne, ale zastavit a kdyz me to prestane bavit tak jet) by vubec nemel mit papiry. Souhlasim s tim, ze policie nema trestat,  pouze pripad vysetrit.

Tomik
27. února • 8:18

Já vím, ale nedocházelo by potom zase ke zbytečným průtahům? Je známo, že čím víc úředníků, tím větší korupce, zdržení a binec obecně. Když to bude řešit třeba okresní úřad nebo jiný, myslíte, že bude menší prostor pro případnou korupci?

Možná by nebylo od věci nastavit těžší postihy pro policisty, u kterých se korupce prokáže. Korupce bude existovat pořád a to mi nikdo nevymluví. To je v mentalitě lidí. Korupci ale nepovažuji za důvod, proč nenastavit pravidla, která se alespoň snaží směřovat k většímu pořádku na silnici.

Pořád lepší než sedět se založenýma rukama, koukat jak se na silnicích vraždí a řikat že stejně nemůžeme nic dělat, protože tu máme přece korupci.

Ivan
28. února • 6:14

Pánové, tím, že podle mne policie nesmí trestat a rozhodovat v konečné fázi jsem měl na mysli "vyslovení zákazu činnosti" tedy česky ZADRŽENÍ ŘP. na více než 24, resp. 48 hodin.  To je takový zásah do lidských práv, že se mnohdy rovná odnětí svobody a ztrátě existence. Je paradoxní, sleduje-li někdo politiku, co se kolem nás běžně beztrestně děje. Řidiči by však (asi jako jediní v tomto státě, kvetoucí to zahradě) měli být naprosto ukáznění, čestní a charakterní a  za PŘESTUPEK postihnutelní okamžitě, nejlépe, tak jak se stávalo v době platnosti vyhl. MV 65/98 Sb. S vyloučením odkladného účinku v případě odvolání. Neměl jsem samozřejmě na mysli postihy, které spadají do kategorie tzv. Zkráceného správního řízení" česky POKUTY, za předpokladu že dojde ke shodě mezi policistou a řidičem.  Ty ať jsou tvrdé a na místě, ovšem opět s transparentními pravidly. Je také třeba, aby se vyšší policisté postarali o to, aby byla policie tam, kde má být a ne v neadekvátních počtech tam, kde to prostě "nese".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
28. února • 9:16

S tim souhlasim, taky jsem mel na mysli odneti RP, protoze to je pro nekoho opravdu totez co ztrata existence a melo by se k tomu prostupovat obeztetne a ne na ulici. Samozrejme myslim dlouhodobe odneti RP. Stav kdy policajt zastavi totalne ozraleho cloveka a v podstate mu nemuze zabranit v dalsi jizde je fakt tristni.

Ivan
28. února • 9:40

Rozčiluje mne, jak policie, ve snaze získat korupčnější pravomoci lže a jak ji to u mnoha lidí prochází. Nikdo se neobtěžuje si přečíst zákon. Pravomocí má dost a ještě více než jich legálně má jich používá. Může dělat prakticky cokoli,, tedy i sebrat ŘP na místě, je-li to nezbytné pro ... viz § 124, odst.4, 5, a zvláště 6, zák. 361/2000 Sb. Nesmí však vyslovit "Zákaz činnosti". Tedy, v daném čase zásahu smí a mnohdy musí udělat vše. Jestli zadržení ŘP samo o sobě, u dareby, zvláště pak opilého, zabrání další jízdě je velmi diskutabilní.

X12345678
28. února • 21:56

Ještě pozoruhodnější je jiná věc o které se tu zatím nemluví. Drtivá většina kontrol a ostatních policejních aktivit je zaměřena na řidiče-neprofesionály, tedy ne na ty co se na silnicích pohybují denně a bohužel i s největší bezohledností. Je to proto že se PČR bojí CB vysílaček resp. nejsou schopni jim čelit (přestože řidič nesmí za jízdy držet v ruce mopilní telefon či jiné komunikační zařízení), nebo se bojí stávky a jiných protestů těchhle vraždících polointeligentů?

Tomik
3. března • 13:19

To máte pravdu a něco mi to připomíná ve vztahu k taxikářum. Lítaj po městě jak idioti, s policajtama se zdravěj. Znám případ, kdy se zažehlovaly pokuty za vypálení CD. Jak už jsem řekl, korupce tu je a bude. Musí tu být ale někdo, kdo podobným věcem půjde tvrdě po krku.

Fidel Castrol
5. března • 10:30

Taktak, kamiony, taxi, autobusy, furgony. Policie neví co na silnicích provádějí a chytá strejdu v beranici za to že se nekouk na tachometr. Už jste někdo viděl že by pokutovali šoféra kamionu za jízdu ve středním nebo levým pruhu a za překročení 60km/h na Jižní spojce?

Tomik
6. března • 7:43

Nedávno ukazovali v TV, jak chytaj kamiony za jízdu v levym. Občas taky jdou po kotoučkách...

Zbyněk
6. března • 8:11

Jo, jedna akce na oko ve Zlíně. Kotoučky jsou k smíchu. Jediný tachograf není poctivý. kamion jede 105km/h, na kotoučku je 80.

Martin
28. února • 15:39

Ze si policie vymejsli aby meli vetsi pravomoce me neprekvapuje, ale tohl e jsem netusil.

IceKiller
25. února • 16:13

Podle mého názoru je to jen a jen prostor pro korupci. A ty kterých by se měl tento postih at bodový či nebodový týkat. Ti uniknou jako vždy. Stačí se jen dívat na radarovou kontrolu koho zataví hlídka. Krásný nový mercedes nebo např. Felicii. Co myslíte. Samo že felicii. Prostě velké kápa naně nikdo nemá a ti si budou dělat co chtěji a nic je nepostithne. A samotný bodový systém není špatný ale musel by být na všechny stejný metr bezrozdílů.

Myslím si že dokud neboudou takové přestupky sledovat roboti (počítače) a ty budou přímo napíchnuté na centrálu nebode to ono. Například policicté namontují nabo jen přistavý dané zařízení které by sledovalo provoz na silnici a přestupky a online je vyhodnocovalo a jakmile by je někdo porušil o kus dál by byla informační cedule která by to řidiči sdělila že mu bylo právě za pokudu strhnuto s jeho konta daný fin. obnost nebo počet bodů. Mohlo by to být více ojektivní než dosud. Ale bez monžosti zasahovat jinými osobamy do daného systému a tudiž zase někoho zohlednovat před jinými. Něco podobného jako je na dálnici např na slovensku když překorčíte rychlost tak se na tabuli zobrazí výzva k zpomalení nebo i přímo daná rychlost kterou jste projeli.

Ice

Martin
25. února • 16:50

Bohuzel je to tak. Lidi, ktery maji penize to nepostihne, ale to je proste realita. Vsude jinde ten system asi muze fungovat. U nas tu nejvetsi skupinu, ktera pacha prestupky temer stale nepostihne. Tyhle lidi to proste vyplatej. Policajti by meli bejt trochu soudny a hlavne nestrany. Bohuzel, dokud mi muze policajt dat pokutu v podstate podle toho jak se vyspal, nebo jak jsem mu sympatickej, nebude to nikdy fungovat.  Tim nerikam, ze jsem proti.

Roman T.
25. února • 11:22

Taky si myslím, že dokud tu nebudou řidiči slušnější, čili lepší řidičská morálka, o moc lepší to nebude, ale na druhou stranu z ničeho nic se to nestane a takový systém může být docela dobrým starterem, zpočátku to bude sice o předepisování, zakazování, kárání, ale pokud bude systém dobrý, mohl by pomoci převychovat, protože po čase by určité návyky brali řidiči jako samozřejmost.

Taky si myslím, že nestačí stanovit typ přestupku a rozsah bodů a pokuty, ale musí to být přesně, aby se s tím nedalo manipulovat, na druhé straně by ale mělo být několik kategorií pro každý přestupek, např.:

Nezastavení na stopce:
a) bez kolize - 3 body (to znamená, že mě přistihnou policajti)
b) plná vina na nehodě - 6 bodů (to znamená, že z důvodu přestupku zaviním nehodu)
c) spoluvina na nehodě - 5 bodů (např. protijedoucí bude odbočovat vlevo, nedá mi přednost, má vinu,ale já jsem udělal přestupek - nezastavil jsem na stopce, a mám tak spoluvinu)

Určitě by mělo být zohledněno, zda mé počínání mělo přímý následek, nebo jsem "jen" potencionálně nebezpečný, ale potrestáno by mělo být samozřejmě obé, jen každé jinak.

X12345678
25. února • 13:33

No nic proti tomu, jen by mě zajímalo jak to prokážou, pokud nejde o nedání přednosti, ale o NEZASTAVENÍ. Budou muset mít videozáznam s neporušenou sadou synchronizačních impulsů na kterém bude po celou inkriminovanou dobu celkový pohled na vozidlo v pohybu, registrační značka a dopravní značka. Pochybuji že je to proveditelné formou která projde u soudu ve Śtrasburku. A tam zatím ČR proti svým občanům prohrála úplně všechno.

Bodový systém nepřinese vůbec nic pokud bude policie i nadále dělat formální šašky a ignorovat co se kolem ní opravdu děje.

Roman T.
25. února • 13:59

Budou to šetřit úplně stejně jako dosud - výpovědi účastníků nehody a očitých svědků, posouzení rychlosti při nárazu dle zupůsobených škod, apod. Přesné metodiky vyšetřování Ti bohužel nemohu sdělit, neboť nejsem policista, ale pokud nezastavíš, tak si buď jistý, že to z výpovědi vyplyne.

Navíc se zde píše o novém bodovacím systému, nikoliv o nových vyšetřovacích metodách, takže tvůj příspěvek je poněkud irelevantní.

X12345678
25. února • 15:45

he? jseš si jist že píšeme oba o tomtéž? Nemám ten pocit.

Ivan
25. února • 8:04

Podle mého názoru přestupky dělá každý. Jsme silně přeregulovaný stát, značek jako máku, kdybych je měl v Praze všechny sledovat, tak bych dávno někoho zabil. Jeden neví, co by měl sledovat dřív, tachometr, auta, značky, světla (a těch teda je) chodce, díry a výmoly. Jezdím asi se selským rozumem spíše než s předpisy, mám najeto více než 2.5 mil. Km bez (zatím) průšvihu a nehod. Příkazové značky, hlavně rychlost, jsou silně zneužívány. Často mají opodstatnění jen určitou část dne nebo týdne, ale jsou tam pořád a právě v těch dobách, kdy postrádají logiku se dostaví "z nebe komise" s radarem. Pokud by přinesl policajt svému nadřízenému kopec pokut z jednoho místa, měl by se nad tím slušný nadřízený zamyslet a hledat, co je tam nelogického a špatného. Rozhodně by se neměl domnívat, že jsou všichni řidiči zločinci a policajti ti chytří a spravedliví. A trvám na tom, že rychlost nezabíjí. Blbost zabíjí, a je lhostejno, je-li dodržována ta předepsaná. Na běžné silnici se smí jet 90. Takže, pokud jsem blbej, můžu se zabít kdykoliv bez překročení limitu.

Petr K.
14. března • 19:41

Jezdím asi se selským rozumem spíše než s předpisy, mám najeto více než 2.5 mil. Km bez (zatím) průšvihu a nehod.

Také mohu říct že jezdím se selkým rozumem ale právě to mě před asi 5ti lety dostalo. Jel jsem cca 40km rychlostí přes obec, pak zmizely všechny budovy a okolo silnice už bylo pouze pole a stromy, začalo stoupání do kopce a vozovka se v mém směru rozdělila do dvou pruhů. Takže tak nějak automaticky (dle selského rozumu)jsem přidal plyn a jel, všiml jsem si že za mnou jel nějaký rakušák a tomu jsem se rychle vzdálil takže jsem si jen v duchu pomyslel proč jede tak pomalu. Za chvíli jsem pochopil jelikož mě zastavili dopraváci a bylo mě oznámeno že jsem jel v obci rychlostí 82km/h . Pochopitelně, cedule konec obce totiž byla až na kopci a radar byl samozřejmě umístěn v úseku který obec nepřipomínal ani vzdáleně, navíc ještě s rozdělením vozovky do více jízdních pruhů. Takže i nadále se sice při jízdě řídím "selským rozumem" ale od té doby i více hlídám cedule označující konec obce a jezdím sníženou rychlostí až k nim i když je to v mnoha případech nesmysl. Tehdy se mě podařilo policajty "ukecat", bez pokuty se to sice neobešlo ale......  Jezdím už přes 25 let bez nehody a průšvihů jenže právě na takovém úseku může i slušný řidič přijít lehce o řidičák, kdyby mě někdo řekl že mě někdy naměří v obci přes osmdesát tak bych se mu vysmál no a stalo se. Shodou okolností mě tehdy před tou obcí velmi riskantním způsobem předjelo jedno auto, toho tam ale neměli protože ten o radaru věděl, sami policajti se mě ptali jestli tam tudy jezdím často protože jinak bych přece musel o nich vědět jelikož je to jejich oblíbené místo.

 

 

Flipper Tom
17. března • 11:42

Přesně totéž mě potkalo, takže jsem po policistovi žádal vysvětlení proč je značka konec obce kilometr za obcí (souvislá zástavba- viz silniční zákon) což mi nezodpověděl, takže jsem pokutu odmítl zaplatit a naopak jsem zdůraznil že podám stížnost proti odboru dopravy (tehdejšího OÚ) a stížnost na postup policie a (ani už nevím ... vyjmenoval jsem ještě nějaký instituce který mě zrovna v ten moment napadly :). Takže myslím že byl rád, když jsem se s nima přestal hádat a s pocitem dobře vykonané práce pokračoval v cestě :)

Za skutečnej přestupek bych pokutu bez keců zaplatil, ale s tímdle ať se dou bodnout ...

X12345678
14. března • 21:29

Ano, nebezpečnost tvého přestupku byla nulová a pachatel skutečného nebezpečí nebyl postižen. Zcela typické pro Policii České Republiky.

Petr K.
14. března • 23:45

Bohužel, typické to opravdu je protože metody naší dopravní policie se od dob "před revolucí" nijak podstatně nezměnily. Nejlépe jim jde opravdu pouze to radarové číhání na řidiče v takovém místě jako jsem popisoval, tam kde by to bylo potřeba jsem radar ještě neviděl. Jsem zvědav kdy policie začne pokutovat také neosvětlené cyklisty, neukázněné chodce kteří vbíhají do vozovky 10m od přechodu atd. atd...

Nevím jestli se mě to zdá ale když jedu třeba přes Rakousko tak se tam nějak nesetkávám s úseky kde by byla naprosto bezdůvodně omezována rychlost jako u nás, provoz je zde mnohem plynulejší a rozhodně nemám nikde potřebu rychlost překračovat, myslím že i těch povolených 100km/h mimo obec je docela rozumný limit. Za to u nás pokud se chce člověk někam dostat v normálním čase tak tu rychlost překračuje prakticky pernamentně jelikož úseků kde je zcela bezdůvodné omezení je jako hub po dešti.

Flipper Tom
25. února • 9:33

Ale o to přece nejde jestli se někdo zabije nebo nezabije,, jde o to aby se vybralo na pokutách. Lhostejno jestli za blbosti nebo za přestupky.

matuS
24. února • 23:21

Martin> ak si naozaj taky vodic ako hovoris, tak sa nemas coho obavat. Ja osobne v sydney jazdim na motorke a robim roznasky, t.j. cim rychlejsie tym lepsie (ale jazdim v ramci normy, pre par centov sa nechcem zmrzacit). Tyzdenne spravim 650-700km, a za necely rok a pol co to robim mam 2 priestupky, za ten prvy by som uz mal body spat.

Al Bunda> tuto v NSW je presne za kazdy priestupok aka pokuta a kolko bodov a nepomaha to, ako som napisal vyssie. A policajti sa tu skorumpovat nedaju (na ceste nie, inak urcite ano)

Miroslav Obešlo
24. února • 22:33

Kdepak je mjr. Ing. Jindřich Mayer? Celkem by mě zajímaly jeho argumenty.

X12345678
25. února • 0:18

Je škoda že se tu už víc než rok neobjevil. Měl docela rozumné názory tak asi dostal od Bambase přes prsty a žlutou kartu.

atnarfus
24. února • 7:17

Žádný system nemá šanci fungovat, dokud platí pouze na někoho. Dokud budou policajti odpouštět svým kamarádům a kamarádům kamarádů tak to tu bude vypadat tak jak vypadá.

Pokud má to bodování zabrat, tak to musí být neodvratné. Nejlépe to policajt rovnou ze silnice pošle na nějaký server, např pomocí mobilu a WAPu či SIMToolKitu (to nehrozí protože polovička policajtů s mobilem neumí), a z této databáze do bude možno zmazat až rozhodnutím ze správního řízení. Ne jako dnes, kdy to na oddělení někdo škrtne v sešitu, nebo ta tam ani nestihne napsat.

All Bunda
24. února • 7:46

Souhlasím a navíc dodávám, že musí být jasně řečeno kolik bodů za co, a ne jako teď že pokuta je OD - DO. Pokud by to tak bylo i s bodama, tak si zase policajti budou jen "mastit" kapsy.

Martin
24. února • 9:16

Presne tak, nejsem zadny dobytek a jezdim relativne slusne a zatim jsem nemel zadny velky prestupek a presto mam z tohoto strach. Za prve, samozrejme obcas prekrocim povolenou rychlost, napr. na dalnici a nebo ve meste (treba Praha, na Prumyslove), protoze tam nikdo nebydli, skoro zadne firmy, ale kdo to tam zna, vi, ze se tam velmi casto meri, nechapu proc a to tam jeste snizili rychlost ze 70 na 50) a pak taky obcas udelam nejakou chybu. Nicmene dokud u nas nebude bujet korupce, tak je tohle k nicemu. Pokud se to zase bude tykat tech beznych smrtelniku a ne tech co na to maji a policajta vyplati, tak je to o nicem. Az budou neuplatni, tak to ma smysl. Takhle se jenom bude podporovat korupce. Ta kra.... z ministrerstva dopravy, ze ktere mam husi kuzi jen kdyz ji vidim (mam na mysli jejich tisk. mluvci) me nijak zvlast nepresvedcila. Sice tvrdi, ze policajt nebude mit pristup do systemu a neuvidi kolik mate trestnych bodu, aby se minimalizovala korupce, ale to je podle me k hovnu. Protoze dulezite je, ze to vim ja. Kdyz budu vedet, ze mam posledni body, udelam cokoli aby mi nesebrali ridicak a tady je prostor pro korupci a to znacnou. Napred bych si zametl ve vlastnich radach (urednici, policie) a teprve potom vymyslel tyhle systemy.

Tomik
24. února • 14:12

Máte pravdu. Ale určitě si nemyslíte, že je lepší čekat až vymizí korupce, což bude přesně ten okamžik, kdy bude vhodné zavést takovýto systém. Každý systém, který má co do činění s postihy, je zkorumpovatelný a korupci de facto vyprovokovává.

Jezdím autem denně a vidím, co se na silnicích děje. Je třeba s tím něco dělat, a to hned ! Nemá tedy smysl čekat až se korupce stane přežitkem. On i ten, kdo jen občas poruší rychlost - taky se mi to občas stane, je potenciálním strůjcem dopravní nehody.

Není umění vidět na všem jen to špatné. Ona ani ta pani mluvčí z ministerstva toho moc neovlivní a dělá jen svou práci, za kterou je placena. Nedej bože, aby Vám někdo způsobil újmu dopravní nehodou, byť by to byl jen slušný řidič, který občas někam zapospíchá. Asi byste potom mluvil jinak. Nepřeju Vám to.

Já jsem zásadně pro každý druh postihů, kterým všem "závodníkům" alespoň trochu znepříjemní život. Oni jej totiž znepříjemňují také, jen se na cilnici ukážou.

 

 

atnarfus
28. února • 11:53

Já v zásadě nejsem proti bodovému systému, spíše naopak (pro někoho nemají peníze hodnotu). Prosazuji ale názor, že je nutno za použití technických prostředků zamezit odpouštění pokut a tedy i bodů.

Současná situace je asi každému známa. Postižený zavolá kamaráda na policii a složenku rovnou zahodí. Pokud to takto bude fungovat při  bodování je to nanic.

matuS
24. února • 2:00


Nahodou som sa prednedavnom bavil s kamaratmi na temu bezpecnosti na cestach. Dospeli sme k tomu, ze vyska pokut a ani tento "slavny" bodovy system pravdepodobne nema velky zmysel.
Kamarat totiz argumentoval, ze v takom taliansku jazdia ako blazni a pritom ako dlho nevidis ziadnu nehodu. Autor v tomto clanku nepopisal aky je system v taliansku, ani ja ho nepoznam, ale poznam cisla(cisla su z internetu a za rok 2000 (nic novsie sa mi nepodarilo najst)):

 

Taliansko

pocet obyvatelov: 57mil
zahynulo pri autonehodach: 6410
prepocet: na milion obyvatelov cca 113 mrtvych
system: neznamy

 

Nemecko

pocet obyvatelov: 83mil
zahynulo: 7503
prepocet: na milion obyvatelov cca 91 mrtvych
system: povrchne opisany v clanku -detaily neviem

 

Australia - stat NSW

pocet obyvatelov: 6.5mil
zahynulo: 1700
prepocet: na milion obyvatelov 262 mrtvych
system: velmi prisny. po dosiahnuti plneho vodicskeho opravnenia (naskor v 20roku zivota, stvrtom roku jazdenia) ma vodic 12bodov (vodici v prvom roku jazdenia maju 6bodov, v druhom a tretom 9bodov). Pocet strhavanych bodov - napr nematie bezp.pasu 3body za kazdu osobu (plus 211aud pokuta za kazdu osobu bez pasu)
- nezastavenie na stopke, alebo cervenej 3 body (plus 211 pokuta),
- speeding: do 15km/h nad limit 2body (+123 aud pokuta)
            15-30km/h 3 body(+197AUD)
            30-45km/h 4 body + zobratie vodicaka na cca mesiac + pokuta 549aud,
            nad 45km/h 6bodov +1515aud + zobratia vodicaka (na viac ako mesiac + ak je priestupok zachyteny speed kamerou (vsetky su oznacene) automaticky ide vec pred sudcu.

Policajti davaju velky pozor, casto pokutuju, speed cameras rastu ako huby po dazdi. Ale moc im to nepomaha...Navyse pocas sviatkov a prazdnin su tzv double demerit points, ked sa strhava dvojnasobny pocet bodov. (pokuta je ta ista)
Body sa automaticky obnovia po roku od spachania priestupku.

Policajti:
Ja mam skusenosti len so slovenskymi a australskymi policajtami, vyjadrite sa v diskusii - ale zevraj nemecku su policajti dost prisni, v taliansku zasa zevraj benevolentni ...
Velky rozdiel v pocte mrtvych Nemecko-Taliansko nieje. Zato v NSW je markantne zvyseny pocet mrtvych...

Bohuzial sa mi nepodarilo zistit pocet automobilov na milion obyvatelov, cisla by boli este presnejsie a vieryhodnejsie.

 

 

Doporučujeme

Články odjinud