Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

83 komentářů

Petr H.
19. května • 11:29

Nó je to chaoticky buzerace a pokuty mohou být pro něho likvidační. Co mi chybí, jako řídíči je to, že chybí osveta v televizi, rádiu. A co mi chybí, jsou policisté na hlavních tazích, když Vás chytí, zaplatíte pokutu za rychlost, pojedete zpět, chytí vás, tak ji zaplatíte znovu a znovu, až vás to přejde, je to tak jednoduché. Osveta, výchova je víc, než vysoké pokuty.Pokuty za rychlost bych dal 100,-Kč za překročení o jeden stupeň. Pojedete 60,kde je 50,zaplatite 1000,-Pojedete zpět 70,kde je 50,zaplatite 2000,-Zpusobite nehodu vaši vinou, zaplatíte všechno a myslím si, že většina to pochopí, kdo ne, tak na to dojede. Stát získá penizedo rozpočtu a řídící se naučí jezdit slušně a je to, nad čím uvažujeme?

JirkaX
19. května • 12:07

Pokuty bych stanovil procentuelně z příjmu.

Alík
19. května • 20:27

A já podle výkonu motoru někde, třeba u <= 100kW by byl základ a pak po deseti kilowattech nahoru. Stupnici si představte sami.Je to docela logické. Silnější vozidlo mívá větší důsledky chyb řidiče.

stealth01
20. května • 10:54

Silnější vozidlo je naopak daleko více bezpečné z hlediska aktivní bezpečnosti. Brzdy, podvozek i výkon mohou zachránit mnoho situací. Takže budeme pokutovat lidi s bezpečnějšími auty?

bzzz
20. května • 9:09

A ja podle kola stesti. Prijde mi to asi stejne 'logicke' ;-)

jcb
19. května • 22:20

A na to jsi přišel sám, nebo ti s tim pomáhal Jara Cimrman?

Alík
19. května • 22:49

JCB: Hádej. Sám k tématu nic nemáš? Škoda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jcb
20. května • 8:28

Ale jo. Je to ale strašně prosté. Dokud tu máme rovné právo volit, tak tu bude i rovné právo nést důsledky svého jednáni. Až bude mít tvůj volební hlas váhu dle tvého majetku, tak se možná svým návrhem uplatníš. :-))

Rejpal
23. května • 13:25

Rovné právo nést důsledky může fungovat jen v případě, že se kompletně zruší monetarní trestání a zůstanou pouze tresty odnětí svobody a tresty veřejně prospěšných prací.Aneb:
Dát za celodenní zaparkování Rolls-Royce v centru Prahy šest stovek mi přijde jako poměrně levný parkovací poplatek. Dát šest stovek za půlhodinové zaparkování Š120 někde uprostřed panelákového sídliště (dedy desetinu prodejní ceny auta), to už je docela citelný trest, který tomu důchodci málem zrujnuje rozpočet.

Lord Owl
19. května • 18:48

A kdo ty příjmy bude zjišťovat ?? Každej druhej podnitkatelskej jouda má na daňovém přiznání mínusové číslo nebo když je echt prachatej, tak nulu.

jcb
19. května • 18:39

To by se ti hodilo viď, neplatil bys nic 😊

fogel
18. května • 23:32

Pravidla jsou jenom jedna, kdo je kkot, potřebuje právníka.

Martin
19. května • 10:27

To je teda perla.

Net
18. května • 14:09

Bodový systém má řadu problémů. První je ten, že drtivá většina přestupků je nepotrestána, další je v tom, že občas (ne-li většinou) je trestáno naprosto bezpečné chování (překročení rychlosti na přehledném úseku, kde nikdo není, a občas i přejetí plné čáry nebo projetí křižovatky na STOPku nebo i červenou v některých případech nikoho neohrožuje ani neomezuje. S tou červenou jsou typické třeba semafory mimo špičku, kdy chodec zmáčkne tlačítko, přejde, protože nic nejede, auto přijede k opuštěnému přechodu a stojí na červenou. A v neposlední řadě spoustu nebezpečného chování nikdo prakticky nepostihuje (nedání přednosti, nedávání blinkrů, ignorování zipu, nepředvídatelná jízda, řezání zatáček...)
Prostě je hodně toho k vylepšení. Nulová tolerance alkoholu je nesmysl a testy na drogy jsou notoricky nespolehlivé v určitých případech. Naopak nikdo neřeší, že v extrémním stresu může mít člověk krev čistou, ale je mnohem nebezpečnější než někdo s dvěma pivy nebo jointem... Chtělo by to méně číhání za křovím a více policie ve skutečném provozu.

Nornik
18. května • 15:18

Řidič BMW?

petr r. (petrumr)
19. května • 7:48

dej si facku.:-P

Martin
18. května • 20:42

A vy blbec?

JirkaX
18. května • 21:18

Vy se píše velké V. Tak kdo je tady blbec?

Martin
19. května • 10:26

Ja si vás nevážím, takže jsem zcela spravně napsal malé v. Sám byste si to mohl ověřit za minutu na googlu. Ale aspoň jste nám potvrdil že s tím blbcem mám pravdu.

JirkaX
19. května • 9:49

Ty jsi nějaký chytrolín.

Net
18. května • 21:36

Vy se píše s velkým V jen na začátku věty nebo jako projev zvláštní úcty, stejně jako u Ty;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
18. května • 22:16

Myslíte? Domluvte si někde na základce doučování.

JirkaX
19. května • 7:00

Diskutovat s někým kdo napíše "s pologramotnou učitelkou" by byla ztráta času. Ten totiž do toho debila opravdu nemá daleko.

Net
19. května • 9:33

Hlavně nepřiznat chybu a útočit na druhého, to je argumentace na úrovni génia, že?

Já první
18. května • 14:50

To, co popisuješ, nemá nic společného s bodovým systémem, ale se systémem činnosti policie. Vše, co ti vadí, samozřejmě svou oporu v systému má, jenže k odhalení takových přestupků by bylo potřeba totální šmírovací systém. A už vidím, jak bys byl první, kdo by řval o ztrátě svobody a policejním státě.

Net
18. května • 21:46

Šmírovací systém by měl své vlastní nevýhody, nicméně plošné měření rychlosti je to samé, neřeší se nebezpečnost (a nakonec ani to, kdo řídil a žádné body se tak většinou nedají). Kdyby se radši stejným počtem kamer hlídali průjezdy křižovatek a přechody a nedání přednosti, ale to se špatně automatizuje...Podle mě je základní problém v tom, že pravidla jsou nesmyslně přísná a většina lidí je ignoruje (zejména pokud jde o maximální povolenou rychlost). Případně je ignorují všichni, pokud jde o nulovou toleranci alkoholu. A neoficiálně je tak tolerance stejně 0,2-0,3 promile podle toho, kdo dělá testy a jaký přístroj použije a všichni tak ignorují nesmyslně formulovaný zákon.

Já první
19. května • 9:09

Zákon o provozu na pozemních komunikacích (Pravidla silničního provozu neplatí už skoro dvacet let) je jen tak přísný, jak to vyžaduje hustota dopravy u nás. Podívej se za hranice, my jsme vůči zbytku EU ještě dost tolerantní. A podle toho to tu taky vypadá. I na Slovensku už jsou přísnější, než tady, a důsledněji taky vše vymáhají.
A to, co píšete o ignorování zákona, jen vypovídá nejvíce o vás samotných. U nás se všechno řeší na úkor ostatních. Rychlost? Však on se uhne. Chlast? Nějaký právník se najde, případně se vymluvit na nějaké kapky nebo něco podobného... Hlavně, abych já nebyl ten, kdo se bude muset omezovat, to je český přístup, ze kterého je mi na zvracení.

Martin
19. května • 10:25

A přísnkst to změní? Proč by měla když se jí to nepodařilo za 30 let?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já první
19. května • 21:03

A kde je tady přísnost? Tady je silniční bordel, tady přísnost nikdy nebyla. Možná tak první půlrok po zavedení bodového systému, a pak už ne.

Net
19. května • 9:36

Vůči alkoholu jsme nesmyslně přísní, protože nulová tolerance je blbost, kterou navzdory zákonodárcům soudy, policie, výrobci testerů i laboratoře ignorují.
Pokud jde o bezohlednou jízdu, tak jsem pro trestání. Naopak jsem proti trestání lidí, kteří nikoho neomezili ani neohrozili.

Aladin
18. května • 14:23

Červená a stopka není nebezpečné chování??? Já se nestačím divit. Tobě přece nepřísluší spekulovat, na které stopce zastavíš a kde ne. Stejně tak asi není nebezpečné zastavit na blikajícím přejezdu, když vidíš, že nic nejede. S těmi chodci nemáš pravdu. Pokuď si začnou vykládat červenou, že to není zákaz přecházet, ale promyslet si, jestli přejdu, tak dřív nebo později je problém. Nejdříve začnou přecházet, když skutečně nic nejede. Své limity odvahy stále posouvají a končí to tím, že musím v křižovatce brzdit, abych na přechodu nezabil idioty, kteří tam vlezli na červenou.

Net
18. května • 21:34

Zase někdo neumí číst, píšu v některých případech.
Proč ve stejné křižovatce byla roky STOPka, policajti na ní číhali a vybírali pokuty a po letech stížností se přeznačila značkou Dej přednost v jízdě bez jakékoli úpravy a najednou se stala bezpečná? To samé se týká změn rychlostí na mnoha úsecích.
A je rozdíl jít na červenou, když nic nejede a (vidím, že nemůže jet) a vlézt do silnice bez rozhlédnutí se, ono nakonec je jedno, jestli člověk přechází na červenou nebo jen mimo přechod.
Podle mě prostě stojí za to rozlišovat nebezpečné chování, potenciálně nebezpečné chování a nedodržení předpisů, které nikoho nemohlo omezit ani ohrozit.

Martin
18. května • 20:41

Vy jste klasický připad otroka ktery není schopen samostatně myslet a dokonce ani přejít silnici aniž by vám to určil semafor. A já to respektuji.

Martin
18. května • 20:42

To bylo pro Aladina.

xxc
18. května • 17:28

Ako neprislusi spekulovat, na ktorej stopke zastavi a na akej nie? A ked ma na semafore zelenu a nahodou idu ludia cez prechod (na cervenu), prislusi cloveku spekulovat, ci zastat alebo nie (ma predsa zelenu)? Clovek by mal rozmyslat a spravat sa co najbezpecnejsie v kazdej situacii.

Já první
18. května • 14:52

Ten pán zjevně bude klasický případ sobeckého a arogantního idiota, který si myslí, že je více, než zákon. Bohužel je smutné, že takových je čím dál více.

stealth01
20. května • 10:51

Nějaká statistika, ze jich je čím dal více? Nebo jen domněnka v hlavě?

Martin
18. května • 12:58

Bodový systém je úspěšný. Jeho smyslem bylo vybrat co nejvíce peněz na pokutách a to se mu jednoznačně daří. Z hlediska bezpečnosti dopravy je jeho přínos nulový, o bezpečnost ale nikomu nejde.

stealth01
20. května • 10:49

Jeho smyslem bylo dostat frustrovane jedince s pocitem nadvlády nad ostatními ze silnic a to se daří.

Lord Owl
19. května • 18:44

Jako že bodový systém=výběr pokuty (peníze) ?? No tak pošlete Martínkovi prášeček na tu schýzu. Jedinej kdo na tom fyzicky vydělá, budou jistí pojistpokutáři a advokáti , kteří to "naoko" jako obhajují.

ACE
18. května • 13:12

A v čem je problém, já nepřišel za celou dobu existence ani o bod a 90 procent lidí kolem mě rovněž ne.... Je to fakt jednoduchý.

Já první
18. května • 13:38

A kolik bodů ti připsali? U nás se totiž body připisují, nikoli odečítají. Takže pokud jsi nepřišel ani o jeden, zjevně nemáš papíry už dlouho.

ACE
18. května • 17:24

Přesně jak píše Jirka, jde to mimo mě a jsou mi k smíchu ukřivdění ukňouránci věčně nespravedlivě šikanovaní. ;-)

Martin
18. května • 20:38

Vy jste bohužel příliš primitivní a tak jste nepochopil příspěvek na který reagujete. S vaším stavem ale těžko někdo z nás něco udělá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
19. května • 8:42

Takovej hlupáček abys oprabdu věřil tomu co sám píšeš asi nebudeš, takže jen tak naivně provokuješ. Jestli jsi alespoň na mé úrovni tak argumentuj a neplácej. Pokud ani to to nezvládáš......

Martin
19. května • 10:22

Já rgumentoval hned v tom prvním příspěvku. V tom který jste nepochopil..

ACE
19. května • 17:23

Jako že to je kvůli penězům? To pro mě neni argument ani problem, ale připouštím že pro neschopné, nepoučitelné a hlupáčky to problém je.

JirkaX
18. května • 13:43

Je to jednoduché, já také nevím jak to funguje. Prostě se mne to netýká.

JirkaX
18. května • 20:29

Protože jsi stále sjetý a ani nevíš o čem píšeš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
18. května • 20:50

Jsi buran.

Sir_CHerokee
18. května • 12:32

To samozřejmě je. Ale tady nejde o férovost, ale o ANO šikanu. Nejvíce je mi líto těch, co se řízením živí.

Peter
19. května • 12:47

Pokud myslíš ANO jako politickou stranu, pak nechápu,co to s tím má společného.

E15
18. května • 16:03

Ti, co se řízením živí, jezdí zpravidla jako ti největší dobytkové :-D. Holt každý svého štěstí strůjcem....

Aladin
18. května • 13:04

Zakomponovat politické pronásledování skrz kontroly PČR na drogy a alkohol, to je zajímavá konspirace. Nic ve zlém, dej si v létě tři týdny dovči v kuse. Mně je zase nejvíc líto těch, kterým se kvůli nějakému zasranému feťákovi nevrátí blízký domů.

neodborník
18. května • 11:13

Zastánce lemplů a feťáků, škoda času číst dojmné historky vyčůraného advokáta.

PePe
18. května • 11:07

Pan advokát musí být charakter, že hájí ten feťáckej odpad. To já bych teda nedal.

Já první
18. května • 12:06

Pan advokát dělá to, co většina advokátů - bere kšefty, které více vynáší.

Martin
18. května • 12:59

Přesně advokáty netřeba. O obhajobu i obžalobu se postará lidový soud složeny z lidí dělnického původu.

Já první
18. května • 13:39

Děkujeme, že jsi nám popsal své politické a mentální přesvědčení.

Jig
19. května • 8:53

To co napsal je zcela evidentně sarkasmus

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
19. května • 10:20

Dík že si zapojil to co máš mezi ušima. Lidi to dnes už moc nedělají.

ACE
18. května • 13:10

Ale nééé, daleko lepší je udělat zákony tak nepřehledný, aby si advokáti mohli kafku pěkně oškubat.

Adam Vágner
20. května • 11:24

Jo kdyby frajeři neslovíčkařili a neobcházeli, tak můžou být zákony jednoduché jak desatero.

PePe
18. května • 12:18

Však říkám - charakter.

novadus
18. května • 11:02

Co to je za plky od experta, podívejte se kolik idiotů dnes vlastní řidičský průkaz. Klidně zpřísnit a hlavně policie být vidět.

Martin
18. května • 12:55

Počítáš se mezi ně?

ugh
19. května • 6:20

Tak se na to podivej, jak se jezdi. Agresivita je vsude, kazdej zkousi co to jde. Jizda odstavnym pruhem, klickovani a dalsi schvalnosti. Nedej aby se neco stalo, to je pak o tom, kdo je vice asertivni. Za dalsi jsou tu opatrne (nejcasteji) pani ridicky v obr autech, ktere ani nevi, kam tim volantem maji tocit, jenom tam sedi, cekaji az se to "samo" vyresi (cti rozumny ridic pocka, da gesto atd), čumí a pak se jeste divi. Zjednodusit a zprisnit, kazdej si da bud vetsi pozor nebo bude chodit pesky

Martin
19. května • 10:19

No jo, jenze moje otazka byla logicka.

Aladin
18. května • 9:30

Autorevue občas otevře poklop žumpy. Placená a neoznačená reklama na právníka feťáků a ožralů.

Bobo
18. května • 9:55

Co je na tom špatnýho si šlehnout, to by jinak člověk nemohl v dnešní době ani řídit.

stealth01
18. května • 9:27

To se mě netýká.

stealth01
20. května • 10:47

Nebo ještě jinak. Pokud něco udělám, nesu za to 100% odpovědnost. Takže se přiznám a pojedu adekvátní následky. Nemysli, ze peníze pomohou nebo ze kazí charakterové vlastnosti. Můj etický a morální kodex je stejný s pětikorunou v kapse nebo s miliardou na účtech.

Já první
18. května • 12:07

Proč si to myslíš? Máš lepší právníky nebo větší úplatky? Každý někdy může udělat chybu, která ho bude stát papíry.

stealth01
20. května • 10:31

Ne. Jezdím podle předpisů. S policií jsem neměl nikdy problem.

Adam Vágner
20. května • 11:22

Takových už bylo, a jsou bez papírů. Člověk, který si myslí, že vždy a za každých okolností jezdí podle předpisů, mě děsí víc než ti piráti.

stealth01
21. května • 6:44

No jestli vás nedesi někdo, kdo přímo ohrožuje lidské životy...
Soudy bych asi nedělal, od klávesnice se to jeví jinak, než kdybyste se mnou jezdil v reálu. Spíše se snažím být kompatibilní s okolním provozem a nevytvářet nebezpečné situace. Taky mi to někdy ujede, přece jen 320kW člověk někdy popozene, ale obecně se snažím jezdit plus minus podle předpisů. To není jen o rychlosti, tu řeším sz jako poslední, jde mi o dodržování odstupu, předjíždění tam, kde nevidím apod.

ACE
20. května • 11:34

Někdy to nemusí bejt za všech okolností, někdy prostě jen stačí zapojit hlavu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
21. května • 6:40

Naprosto přesně.

ACE
18. května • 17:30

Může, ale nemusí.... A někteří ubulínci mají problémy pořád a někteří řidiči vůbec nebo takřka vůbec. Systém je pro všechny stejnej, ale někteří budou asi neschopní, nepřizpůsobiví nebo jen krapet prostší ....? :-D

petr r. (petrumr)
18. května • 9:16

co to jsou proboha za řeči třeba obhajoba toho fetáka, jak feták může brát do auta ještě děcka. Tyhle zákony jsou mírné a ten feták měl být do půl hodiny ve vazbě a děcko v náhradní péči.

Net
18. května • 14:14

Některé testy ti vyjdou pozitivní, i když si dáš makový koláč, proto se dělají krevní zkoušky, já bych byl s těmi soudy opatrný. Policie a úřady potřebují vlastní právníky, aby se sami chovali podle zákona, pak nebudou mít u soudů problém dokázat někomu vinu.

Martin
18. května • 12:54

Zafetuj si, to tě zklidní.

Doporučujeme

Články odjinud