A KDY SE UDĚLÁ PŘEDJÍŽDĚNÍ PŘES PLNOU ČÁRU TRESTNÝM ČINEM KDYŽ U CHLASTU TO JDE!!!!
Spousta lidí tady brečí, jak by měl kdo jezdit. Pokud se cítíte ohroženi, tak si toho dotyčného zastavte, připravte si argumenty, a jednejte. Nikdo to za vás dělat nebude.Tip zdarma: pokud zákon porušuje řidič firemního vozu, kde je poznat zaměstnavatel, tak zaměstnavatele s argumenty kontaktujte - mnohem jednodušší a účinné.
Doufám, že se jednou někdo začne vážně zabývat vlivem venkovní reklamy na počet nehod a přestupků (které pak můžou vést k nehodám). A nejde ani tak o billboardy u dálnic, ale prostě o všudypřítomnou záplavu různých plachet, poutačů, cedulí atd. V některých ulicích je na každé lampě podélný banner s reklamou, která ani nejde rozeznat, zářící obří LCD, plachty na zábradlích, na mostech, na domech... Jak má člověk ještě v tom bordelu vnímat dopravní značení, např. rychlosti, zákazy, směrové cedule (pak se řidič hůř orientuje, jedná zmatečně...). Pořád se mluví o počasí, nárůstu dopravy, agresi, ale tohle nikdo řešit nechce.
Když jsou reklamky přímo navázané na politiky, těžko se tím některý z nich bude zabývat. Jak dlouho trvalo, než začala likvidace billboardů kolem silnic, které zakázal zákon z roku 2012? Pět let se jen lobbovalo, teprve ve 2018 se začalo něco málo dít.
Tak co kobliháři, už je líp? Ještě néé? Nevadí, vymyslíme zase další pěknou Ťokotinu. Co třeba rovnou po prvním přestupku stavět ke zdi-ANO. Njlepší bude až se naši řidiči vybodují a budou tady lítat jen Ukrajinci a Poláci, pak zavládne ráj na zemi.
Co to meleš za kraviny?
Jednoduché: navzdory prohlášením Ťoka, že půl roku bez řidičáku ještě nikomu neublížilo, je tu celá kasta profesionálních řidičů a opravářů, které zabavení ŘP okamžitě existenčně zlikviduje. (Řeči o tom, že "tak mají poslouchat zákony", může pronášet jen ignorant který nezná zákony: ZOPPK si totiž v řadě ustanovení přímo protiřečí, takže NENÍ MOŽNÉ NEPORUŠIT dopravní předpisy. Např. na dálnici smí podle zákona každý jet jen takovou rychlostí, na jakou má dohled aby zastavil s potkávačkami, ale zároveň nesmí ohrozit ostatní účastníky příliš pomalou jízdou, takže ať udělá cokoli, porušuje zákon a "ohrožuje". A tak je to úplně se vším.)
Asi mu přeskočilo, nějaký magor.
No semafory už dávno měly fungovat jak v Rakousku,že před přepnutim zelené na červenou zelená začne blikat a je jasné že máte zastavit,že bude následovat červená....bohužel u nás to nejde...dále zákony mohou být sebepřísnější,když je nebudou policie hlídat tak jsou k ničemu,já když jedu vesnici 50,tak jsem jediný a ostatní si říkaji co za důchodce to brzdi.. a vůbec jednotlivci dokonce jezdi jak sebevrazi a málokdy se podaři policii je pokutovat...protože policie je u cest jen někdy a vybíryji hlavně kde je po 70ce 50ka a řidiči to nestači nebo maji čas ubrzdit a tam se policie raduje...no k smíchu
ne, má to být jak v turecku, kde je odpočet červený i zelený i na dálnici je to krásně vidět z dálky.
Tady dopravní inovace nevoní. Tady vládne ANO....
Mezi zelenou a cervenou je oranzova. Pro radu ridicu je nicmene oranzova vyzvou ke zrychleni, aby to jeste stihli.
A co ty frajeri zakonodarci udelaj s tema co v zivote ridicak nemeli nebo maji 10 zakazu rizeni vsechny ohrozuji a jezdi porad jak chteji. No samozrejme nic.
A co by s nimi zákonodárci měli dělat? Existuje dostatek zákonů aby konali policajti a soudy. Že nekonají je čistě jejich věc nikoliv nějakých nových zákonů.
Není to čistě jejich věc. Doplácíme na to my všichni
Funguje to? Zpřísnit holoto. (2006). Nefunguje to? Ještě Zpřísnit (2008 - 2018)Pořád to nefunguje? Ještě Zpřísnit (2019).Proč ne pokutu 100 tis Kč? Ne, 200 tis Kč. Ne ne, trest. Nejvyšší trest. Trest smrti.
Tahle novela je o to zajímavější, že v minulé novele se snižovaly body za telefon ze 3 na 2. Nyní skokem na 4b. ANO bude líp....
Já nevolil Ano, ODS, ČSSD, KDU, ksčm, piráti, top 09, stan. Bych se musel stydět za tento výtvor, kdybych je volil. Fuj.
Takže jste volil Okamuru :-D
V tom případě byl tvůj hlas rovnoměrně rozložen mezi parlamentní strany. Což jsi jistě věděl, že se tak stane. Tudíž jsi volil zloděje a komouše! Styď se!
Kdo volil tyto navrhovatele? Resp. Jejich šéfy? Napište se. Budete je volit i příště že ano?
budeme a kdo sebere tobě řidičák, tak ho pozvem na pivo.
Změny na papíře, nezmění skutečnost. Policie na silnici je vidět pouze kvůli inkasování a né kvůli prevenci a skutečné bezpečnosti. Změny na papíře nezmění následky nehod. Navíc značení silnic a údržba jim velmi zdatně sekundují :-(
Za mobil bych dal taky 6 bodů.B-]
Rád bych dodal něco k tomu projíždění na červenou. Ve světě už je obvyklé že před změnou barvy signálu nejdřív barva začne blikat nebo se tam odpočítávají vteřiny do změny. Můžete mi říct, jak to má u nás udělat řidič autobusu nebo kamionu, když je rozjetý a náhle mu tam ze zelený skočí oranžová a hned nato červená? Zadupnout to na místě a řešit zraněný cestující nebo smyk? Vy chytráci, co rozdáváte rady o přiměřený rychlosti ste nikdy nic těžšího než osobák neřídili, tak si sedněte za volant busu nebo náklaďáku a uvidíte jak se věci maj v reálu. A garantuju vám, že každý den někde projedete na červenou i když se tomu bude sebevíc snažit vyhnout!
na venkově je to jinčí - pro nás je světelná křižovatka atrakce kterou si užíváme, ale věřim že když už brzdíš na desátý za sebou že prostě jedeš i na žlutočervenou a nevim za co trestat když se nic nestane ;-)
Ten konec by měl být, dokud se nic nestane. A nebylo by vhodné, aby si dotyční namontovali kamery do aut a šli jezdit do Ruska, aby obohatili videa s bouračkami, které normální hlava nebere?
Tak já docela často vidím, když se blížím ke křižovatce, naskočí žlutá, že mnozí řidiči na to dupnou a snaží se ještě za každou cenu projet křižovatkou. Navíc docela často se mi stává, že já již mám zelenou a přesto mi před autem projíždí asi pitomec, který vůbec nerozezná barvy, neboť evidentně do křižovatky vjížděl na již dávno svítící červenou, Ostrava. Zvláštní je, že tam mají na křižovatkách kamerové systémy, ale asi pro parádu. A nejlepší je svedení provozu do jednoho pruhu a řízení provozu semafory. Naposledy jsem to zažil u Staré Vsi nad Ondřejnicí, oprava mostu, předtím za Opavou směr Krnov, Holasovice, oprava cesty, naskočila nám zelena, ale auta v protisměru jezdila ještě hodnou chvíli stále. Žádný dohled, žádná kamera, tak evidentně také žádná křeč s dodržováním předpisů.Také jsem neviděl aby po žluté okamžitě naskakovala červená.
Na červenou se běžně jezdí v Praze, to je tzv. pražská žlutá, projíždění tak do 2-3 sekund po naskočení červené. Nejhorší je, když to dělají autobusáci.
Garance od někoho, kdo ani nezná barvy na semaforu, má fakt váhu.
barvy nemusí znát, ale umístění.
V jakém městě skáče hned po červené oranžová? Oranžové svítí dostatečně dlouho, aby šlo udělat rozhodnutí bezpečně brzdit nebo přidat plyn. A s tím kamiónem. Naložený kamion nemůže jet městem 70, 60, ba ani 50, ale třeba jen 40. Že řidiči kamiónů nechápou fyziku, to je jejich problém.
Je pravda ze by zelena mohla parkrat zablikat kdyz konci, to samy zeleny sipky, ktery rovnou zhasnou. Ani netusite kdy to bude, tak na ni porad cumite jestli jeste sviti nez projedete. Kolikrat se mi stalo ze sipka mi zhasla kousek pred autem nez jsem projel. Leda to zadupnout, kde to zas nemusi cekat auta za vama, takze jedina moznost to projet.
Takhle vyhodili mého kamaráda jednou v autoškole. Na zelené šipce doprava. Čumákem projížděl na zelenou, ale zadní sedačka s komisařem (a se mnou taky) už jela na červenou :-P
Ale v tebou uvedenym pripade je teda komisar vul, co s tim clovek ma udelat, kdyz sipka zhasne a nikdo nevi kdy?
V autoskole se musi dodrzovat vsechny pravidla silnicniho provozu a je jedno jak jsou prihlouply nebo jak fungujou v realu. U nas vyhodili polovinu lidi na tom ze se nekoukli vpravo do ulice, odkud snad nikdy nic nejelo.
Opačně, po oranžové ihned červená.
Základní problém je, že body za překročení rychlosti dostaneš na rovině a ne před školou. U nás v obci se pravidelně měří na rovince z kopce, kde mezi chodníkem a cestou je travnatý pás se stromy. Všichni to ví, takže před školou se jezdí rychleji než po přehledné rovince.
Přesně jak říkáš, souvisí to i s tím nevěnováním se řízení. Když jedeš po prázdný dálnici 130 je težký se nějak zabavit a neusnout. To předjíždění je logický, blbě se dokazuje a nejsou z něj peníze. Rychlost je dobrej kšeft a mimo obec nic moc neřeší. U nás se před školou na přechodu i předjíždí a policajti nikde.
Dobry bulvar,zatim vubec netusite co a jak presne bude, coz i sami priznavate, ale proc lidi nevystrasit.Nevenovani se rizeni je fakt zasadni problem, jenze ono kdyz kazde auto ma dotykovy tablet, to je pak taky nekdy tezke, neni to jen o mobilu.Co by rozhodne meli pritvrdit je chlast, jak te chytnou vic nez treba s 0,5 promile, dal bych ridicak na miste a 20k pokutu (a mezi promile se da jednat).Ridicak na zkousku nutna vec, ktera uz davno mela byt.Me osobne jeste chybi nejake ucinne vyporadani s recidivou. Kde to jsme, kdyz muze mit nekdo ne jeden, dva, ale 6 zakazu rizeni? To ale plati i pro dalsi oblasti prava v CR.Jak tu spravne nekdo napsal, na vine neni ani tak chovani ridicu, jako spis katastrofalni stav ceske infrastruktury (nejen silnic). Vozovy park? Kazdy doma 3 patnact pet stare pastiky.Silnice jsou preplnene auty a HLAVNE kamiony, kazdy kouka kde a jak predjet, aby mu to nesmrdelo do obliceje.Schvalne si zkuste jet nekdy nekam treba v nedeli dopoledne (zakaz kamionu, malo lidi), jezdi se krasne, v klidu, svizne a PLYNULE.
Nevšiml jsem si, že by někdo moc patlal po dotykovém displeji auta. Zato na mobilu v Práglu patlá každý druhý. Někteří aspoň ještě ve výši, kdy vidí ven. Ale spousta už kouká dolů někam do klína.A vypořádání se s recidivou? To je jako ptát se, jak někdo může být dvanáctkrát trestaný za vloupání nebo napadení. Už po třech pokusech je jasné, že šance na nápravu u takového jedince je minimální. Po šesti už nulová.
a přitom je empiricky ověřeno, že taková gilotina na Pankráci zvládne až 40 hlav denně...B-]
Čtyřicet? Hezké číslo. Vím, že ji tam měli, ale nikdy jsem se o ni nějak víc nezajímal, tohle jsem ani netušil. :-)
Zvýšení bodů za držení telefonu podporuji, to je velmi nebezpečná věc a nevěnování se řízení je podle statistik hlavní příčinou nehod. Ale ten zbytek je dost divný.
Sohlas - je třeba pořádně přitvrdit. Clast, drogy, červená, plná čára, horizont... Rychlost v obcích. Až ze silnic zmizi dobytek, bude dobře. Jen to bude třebq dělat každému stejným metrem a důsledně. Klidně se do mě pusťte, jezdím 45 let, tak něco snesu:-)
Chápu, je lepší jezdit ožralej okolo školy 50, než 40 daleko za obci v lese (je tam zapomenutá 30tka ...)
Dobrá pitomost, smažce co už tři roky jezdí bez papírů určitě bude záležet jestli dostane 6 nebo 7 bodů, hahaA jestli jsi za 45 let nepřejel přes plnou čáru tak jezdíš celou dobu asi tak na tříkolceMimochodem za přejetí plné žádné body nejsou (naštěstí)
Ale ty smažky jsou jen zlomek. Velmi často to jsou kravaťáci co ty papíry hooodně potřebujou.
A zvýšení z 5 bodů na 6 na tom něco změní ?
To nevím, snad jen do že to v roce nemůžeš "beztrestně" zopakovat.
Myslím že za zopakování závažného přestupku v jednom roce se bere řidičák už i podle současného systému. V tomhle se prakticky nic nezmění
za zopakování ne, napřed musí být dotyčný přistižen, což je v naší policajt-free lokalitě trochu problém.
Dokud nebude více skutečných kontrol, pak je počet bodů a výše pokut za jednotlivé "disciplíny" zcela imaginární hodnotou. Jezdím dvacet let, policejní kontroly bych napočítal na prstech obou rukou. Za posledních pět let jsem zažil jednu. Proč by se člověk měl bát nějakých bodů a pokut, když reálně hrozí jen za rychlost tam, kde měří automaty?
drž hubu nebo si někdo všimne že žádná dopravní policie neexistuje - jenom nehodovka
:-D:-D to všichni vědí, proto se na silnicích chovají jak osazenstvo vepřínu
Uklidni se, prosím. Nejsi doma v jeskyni.
Jak typické... než budovat infrastrukturu, která by alespoň kopírovala nárůst dopravy. Tak se jen změní hodnoty v tabulce ... bude kolem toho humbuk, studie, a přitom to udělá jeden ouřada za 3 minuty podle oka. A tím se vše vyřeší... protože ti co nyní projížděli křižovatky na červenou dostanou místo pěti, celých šest bodů :) Tak alespon zvedneme pokuty za špatné parkování, ať se lidi prohnou ... to je snažší než budovat nová místa (přestože města rostou, lidí i aut přibývá). Poznámka k počtu úmrtí - dělat jakékoliv závěry ohledně rostoucího či klesajícího trendu, když ten může ovlivnit resp. zcela zvrátit pouhé jednotky nehod mi přijde velmi účelové. Když by jeden rok zemřel na silnicích jeden člověk a následující rok 3 lidé, tak vykážou alarmující nárůst stovky procent, což znamená automaticky vysokou společenskou poptávku po dalších restrikcích.
Hlavně v té statistice jsou zahrnuti všichni ti Poláci co závodí s kradenými BMW na našich silnicích a vůbec cizinci.
Uf, jakou úctu můžeme mít k tak schizofrennímu bodovému systému jako je ten náš? Na jedné straně tvrdě postihuje i jen teoretické až nulové ohrožení bezpečnosti (například při překročení rychlosti na prázdné dálnici) a na druhé straně vůbec netrestá vysoce nebezpečné jednání například v podobě jízdy bez světel za snížené viditelnosti.A dokonce nechá zcela bez povšimnutí viníka skutečné nehody, a klidně to může být i totálka levného auta, stačí jen že se při ní náhodou nikdo nezraní. Dále jsem nopochopil proč tolik bodů za pouhé držení telefonu v ruce, To co odvádí pozornost je samotný hovor případě hledání čísla apod. Ale nevidím rozdíl mezi držením telefonu a držením třeba rohlíku se svačinou. Samozřejmě bych nerad kdyby telefonování zakázali úplně (i přes handsfree), ale dnes je to postavené dost hloupě.
Osobně jsem na tohle četl velmi zajímavý blog (https://www.dopravniznaceni.com/Bodovy-system-2020-b5568.htm... ) je tam všechno dobře popsané, takže bych se na to taky podíval.
Souhlas až na to srovnání mobilu s rohlíkem. Rohlík jen držíš v ruce a nijak tě nerozptyluje, takže ten je docela v pohodě. Horší je hands-free, protože do něho mluvíš a už tě tedy rozptyluje mluvením. Je to ale podobné, jako diskuze se spolujezdcem, a tu asi zakazovat nebudeme (ačkoli dost lidí řídí otřesně, když se vykecává za jízdy). Telefonování s mobilem u ucha je pak ještě horší, musíš se totiž věnovat telefonu (a to víc, než rohlíku) a k tomu ještě diskutovat. Úplně nejhorší je čtení a psaní SMS, kdo si někdy zkusil v autě přečíst zprávu ví, jak šíleně to odtahuje pozornost od řízení.
Jistě, ale zákon nezakazuje to psaní a čtení SMS, on zakazuje a trestá pouze držení mobilu. Pokud budeš mít mobil zastrčený v držáku, psaní SMS tě bude rozptylovat úplně stejně ale to už je podle zákona v pořádkuAno, máme i povinnost plně se věnovat řízení ale její porušení myslím obodované není, pokud nemám pravdu opravte mě. Takže ta nebezpečnější stránka problému je skoro bez postihu, ale pouhé držení v ruce je trestané až nesmyslně přísně.
Stejně je na tom proklikávání stromu na zabudované obrazovce, nebo obsluha navigace.
Body jsou vedlejší, nevěnování se řízení je přestupek, který řešit lze. Ale to ten konkrétní policajt nesmí být lempl.
A co kdyby přestal být lempl ten řidič? O tom, jak se takové věci prokazují, se vám ani nezdálo. Pak se všeobecně řve, že je hodně policajtů a úředníků, ale jeden policajt nic nezmůže na jednoho vymočence....:-/
ale no tak, to vás učili v Údolí dutých hlav na kursu?
Nevím jestli má vliv držení rohlíku stejný jako držení telefonu, ale pokud mě někdo ohrozí, blokuje levej pruh a jede nesmyslně pomalu a nebo jako před pár dny najíždí na dálnici a bez blinkru (v audině tak za 2 míče) přejede hned přes prostřední pruh a plynule začne vytlačovat auto co pohybuje v levém. Nebo minulý týden, nějaká kráva vyjíždí od obchodu a telefonovat začne s rozjezdem auta, to nemohla vyřídit dopr….ještě na tom parkovišti? Ti všichni nedrží na uchu rohlík ale telefon. To jsou ty kokoti tak dementní, že si neumí spárovat telefon? Prostě víc jak polovina lidí co mě ohrozí nebo omezuje telefonuje, tak na tom asi něco bude.
Může být za cokoli klidně 350 bodů, ale pokud nezačne policie místo léta trvajícího předstírání činnosti skutečně pracovat, nic se nezmění. Pokud nebude zrušen nesmysl se souhrnným tpostihem a nebude taxativně kasírováno za každý přestupek samostatně, nic se nezmění. Pokud nevrátí policii pravomoc (která musí být i povinností pod drsným postihem) odebírat za na místě nezaplacenou pokutu (včetně nesouhlasu a posunu do správního řízení) řidičák do úschovy do doby projednání přestupku správním orgánem, nic se nezmění. Pokud policie nepochopí, že bezpečnost na silnicích nespasí měření rychlosti skrytým dozorem, nic se nezmění.Pokud policie nebude mít povinnost bezodkladně a okamžitě řešit každý přestupek, který uvidí a ne si vybírat jen ty pohodlné, nic se nezmění.
To co navrhujete bylo zrušeno přesně proto, že to PČR systematicky a endemicky ZNEUŽÍVALA k šílenému vydírání a korupci typu "buď nám hned na místě zaplatíš (i když jsme si to vymysleli), nebo ti zabavíme řidičák a můžeš jít domů pěšky. I s kočárkem a dětmi."V situaci, kdy máme pravomocně usvědčené policisty že si vymýšlí neexistující přestupky, falšují záznamy o přestupcích, mají "čárečkový systém", obce veřejně přiznávají že jsou pro ně pokuty důležitým "zdojem příjmů" obecního rozpočtu, a mají NAPLÁNOVANÉ vybrat statisíce až miliony na pokutách......Může odebírání řidičáků za poslušné nezaplacení výpalného na místě bez ohledu na okolnosti prosazovat jen naprostý blázen, nebo šikanér těšící se až okrade nějaké řidiče.
A policie to dělat nebude, dokud budou tlačení k co nejsnadnějšímu vybírání peněz.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.