Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

51 komentářů

Vilém Sinek
12. července • 14:35

Dobrý den, nedávno jsem našel tento článek: https://www.dopravniznaceni.com/bodovy-system-tabulka-pok... ... kde se dozvíte, jak je to s aktuální tabulkou pokut na rok 2021, je dobrý si to hlídat a nemít hlavně víc jak 12 bodů.

Stanislav Novotny
28. června • 21:45

Represe... Výborné.... Nemám slov.... Policistu není tady v Praze v provozu vidět, lidé, zvláště majitele vozů BMW, což je diagnóza a navíc dodávek, bych posílal na přezkoušení automaticky, jak jsou agresivní a pokud dnes většina řidičů nedává znamení o změně směru jízdy, nedodržuje ani jízdní pruhy, natož vyhrazené včetně Bus pruhů či cyklopruhů, tak mi není jasné k čemu pořád represe, vždyť i záchranka či policisté bez majáku nejezdí u škol 30km/h, když jsou tam jasně dané značky.... To bych opravdu rád viděl, jak to budou odnašet obyčejní lidé v obcích s rozšířenou působností než ti piráti silnic, o kterých se pořád hovoří.... Naprosto zbytečná debata, když to denně učím nové žáky 10h v Praze.....

iceaxe
7. února • 16:56

přestupky z něj vyplívající :-D

KAREL
6. února • 14:55

Bodový systém postavený na hlavu: Novela uleví bohatým a uškodí těm chudším !!! ELITA SE K NÁM CHOVÁ HŮŘE JAK KOMUNISTÉ !!!!PROČ TI NĚKOLIKANÁSOBNĚ PŘEPLACENI ÚŘEDNICI NA MINISTERSTVU A NADLIDÉ KTEŘÍ MAJI PENĚZ DOST TO NEUDĚLAJI JAK V SEVERSKÝCH ZEMÍCH A ŠVÝCARSKU ????TO ZNAMENÁ NĚJAKÉ PROCENTA Z ROČNÍHO PLAT ZA PŘEDEŠLÝ ROK !!!!!! JEN ŽĚ TA NAŠE PŘEPLACENÁ A NESCHOPNÁ MINISTERSTVA PŘECE NEPUJDOU PROTI SOBĚ A VŠEM BOHATÝM !!!!FUJ JDU BLÍT !!!

Net
5. února • 19:54

Jinak manipulace s telefonem není jen sledování sociálních sítí, je to i nastavování navigace, vyhledávání nejbližší benzínky/parkoviště, potvrzení kolony, tak nějak se mi nelíbí, že zákon neřeší, jestli je řidič nebezpečný, jestli má přehled o situaci, ale běda jak má měřitelný zbytek alkoholu nebo se dotkne telefonu.

Marek71
6. února • 15:28

Pokud máš telefon v držáku, tak je to stejné jako manipulace s infotainmentem, s navigací v autě.

Net
6. února • 17:18

To bych neřekl, infotainment bývá dost nízko a je podstatně těžší sledovat periferně dění na silnici.

mpolan
7. února • 11:22

To už dávno není pravda.

Net
7. února • 12:35

Nevím, byla nějaká svolávací akce? Nebo je používání nízko položeného infotainment panelu zakázáno?

Net
5. února • 19:49

Reálně se nic nemění, dokud policie nebude využívat stávající zákony, ale bude trestat především majitele aut, které zachytí kamera.

mpolan
5. února • 22:17

Ty jsi za posledních pár let na silnicích potkal policii?

Michal
6. února • 22:11

Potkavam je pravidelne. Vis, ze hlidce ktera parkuje co by kamenem dohodil od zabukareneho radaru se rika likvidatori? A ze neoznacene oktavky a superby byly nakoupeny z rezervniho fondu pro reseni havarek nepojistenych ridicu (vozidel), o ktere se zdrazilo pred par lety povinne ruceni? Ze policiste bezne telefonuji za volantem, protoze na rozdil od bezneho ridice, ktery ma jen dve ruce, maji vyjimku a ta nahradi i tri ruce v jedne uniforme? Ze mame jednoho policistu na cca 260 lidi, cimz se dostavame na predni pricky rebricku zvaneho policejni stat. Ze pokud jakekoliv auto spusti modry majak z aliexpressu a vyleze z nej potetovany vagus s pistoli v ruce se slovy ze je kurva policajt, tak jsi povinen uposlechnout jeho vyzvy? Ze pokud policista upravi dodatecne zaznam tak, abys sel do spravniho rizeni, tak je to normalni vec nejen v Plzni? A tak dale... Represe nic neresi. Tedy krom existence represe, dvojiho metru, moci a plne pokladny. Na spodinu musi byt prisnost!

mpolan
7. února • 11:22

Mindráček? Jinak si to nedovedu vysvětlit, co jsi napsal...

Michal
7. února • 16:08

Presne jsi me odhadl. Dovolil jsem si kritizovat, ze me neumoznuji chovat se jako prase (tvoje slova). Oni se totiz lide obvykle jako prasata nechovaji. Obcas nekomu rupnou nervy, obcas nekdo specha, obcas nekdo zazmatkuje ci proste udela blbost. To je normalni. Tech skutecnych prasat je na silnicich minimum. Ale pro to minimum se zprisnuje a dela bububu na vsechny. Otazkou, jestli to dokazes pochopit driv, nez poznas o cem tu pisu na vlastni kuzi...

Net
5. února • 22:30

Potkal, ale když nepočítám skrytou policii na dálnici, co musí chytat za rychlost, tak jsem viděl jen jednou, že někoho stavěli, protože se po silnici motal. Kupodivu ubylo policistů, co chytali za stopku, alespoň v mém okolí, a ani rychlost tolik neřeší a parkování teď hlídá Eltodo, takže nevím, co vlastně dělají. Všude jsou kamery co hlídají rychlost a kamery co hlídají průjezdy na červenou, ale policii na ulici, co sleduje provoz a zastavuje lidi, co nedodržují zip nebo jedou jinak jako prasata nevídám.

Amundsen
5. února • 18:43

Počítám v roce 2019 velké množství vybodovaných řidičů.Pokud chytí někoho bez pásů a s telefonem v ruce tak má 8 bodů pryč.Lituji řidiče profesionály.Brzou budou bez řidičáku.Ještě,že řidiči nebudou brzo potřeba,na obzoru je další ekonomická krize a dost lidí půjde na pracák.

Peter
5. února • 20:04

1) skoro všechna nová auta, osobní i nákladní jsou vybavena bezpečnostními pásy,jsou dána pravidla kdo a kdy je nemusí používat2) většina nových aut osobních i nákladních je vybavena systémem Bluetooth, pokud ne,tak všechny telefony jsou vybaveny Hands free.Něco dalšího, proč něco nejde?

Peter
5. února • 20:02

1) všechna auta, osobní i nákladní jsou vybavena bezpečnostními pásy,jsou dána pravidla kdo a kdy je nemusí používat2) většina nových aut osobních i nákladních je vybavena systémem Bluetooth, pokud ne,tak všechny telefony jsou vybaveny Hands free.Něco dalšího, proč něco nejde?

vana
5. února • 19:49

To už neplatí že při souběhu přestupků se body i pokuta dávají jen za ten nejhorší ?

mpolan
5. února • 19:37

Nemá jezdit bez pásu a s telefonem v ruce. OK, ještě neřeším ten pás, je to jeho vlastní blbost. Ale telefon prostě do ruky nepatří, ať si lidi říkají, co chtějí. I volání přes handsfree je rušivý prvek a pokud ještě člověk jednu ruku vyřadí z ovládání auta tím, že v ní drží mobil, je to prostě nesmyslný hazard. Ale ne, radši budeme kritizovat zákony, že nám neumožňují chovat se jako prasata...

Michal
6. února • 21:56

Spravne. Vlastne bychom meli lidem zakazat vychazet z obytnych koji. Muze to byt nebezpecne jak pro ne, tak pro ostatni. ZAKAZAT vsechno! Pak bude svet lepsejsi!

Sir_CHerokee
5. února • 16:54

Ťok je neúspěšný (dálnice nepostavil) a neschopný (stavby a rekonstrukce neurychlil, ale natáhl), mrtvých a nehod neubylo, a tak se zaměřuje na represi. Prostřednictvím STK (focení, kamery) a Policie (nákup ryze preventivních maskovaných buzer kár) a nakonec i výše pokut a bodového systému. Tedy represe, represe, represe.... snaha o prevenci a nápravu žádná. Tolik k funkci pana Ťoka.....poděkujme voličům ANO.

motor zero
5. února • 17:48

Snad jste neveril, ze se skutecne neco zmeni? Myslim, ze je temer jedno, kdo tam na te ministerske sesli sedi. Nekdy mam pocit, ze tenhle stat neridi nami volena politicka reprezentace, ale kmotri, korupcnici a urednici. Napriklad, zajdete si na urad a zkuste chtit, aby neco probehlo podle zakona. Velice pravdepodobne Vam bude receno, ze veci se delaji tak, jak reklo nadrizeno (genderove neutralni vyraz :-D ). Zakony tam temer nikoho nezajimaji ani kdyz urednikum jejich text predlozite pred oci. Nemyslim, ze tohle muze zmenit jeden clovek, byt treba i ministr. Cimz tedy v zadnem pripade nehodlam omlouvat Toka a ani nikoho jineho.

vana
5. února • 18:00

Že tenhle stat neridi nami volena politicka reprezentace, ale kmotri, korupcnici a urednici není pocit, ale smutná realita

Eliška
5. února • 18:13

A estébáka Bureše a rusofila Zemana tam zvolili asi ufoni, že?

vana
5. února • 19:46

Tak třeba Zemana volila jen cca třetina národa (51,36 % hlasů při 66,6% účasti) A nejde přehlídnout, že podporovatelům Zemana se podařilo velké množství duševně pomalejších voličů sprostě zmanipulovat, hlavně šířením mailů lživě očerňujících jeho protikandidáta. I tak vypadá demokracie

Saj
5. února • 16:21

Fakt neskutečný. To zas někdo vyvíjel "aktivitu".Na současném bodovém systému nevidím nic špatného, kromě teda toho že majetné to moc nepotrestá.Největší problém je nahodilost kontrol a těžká absence policie v terénu. Obyvkle to chodí teď tak, že jet kamkoliv je docela o strach, protože narazíte na individua, kteří to v obci pálí, předjíždí na plných, po dalnící to valí přes 160, lepí se a ještě za vámí dělají posunky a blikačky. A tihle všichni veselo. A vy pak jedete jednou pro dítě do školy 61km/h a náhodou někde stojej a máte to za litr...efektivita hadr...Na Slovensku, Rakousku, to je jiná liga. Tam je to vidět a je tam radost jet. Ale tady? Tady bych všem co chtěj měnit bodový systém řádně nafackoval a donutil je udělat z policie funkční orgán. Jednak ti lidé si to zaslouží za to co dělají a pak pro slušné lidi ve výsledku jen dobře.

Michal
6. února • 21:53

Takze ty, co jezdi v obci vic bys pokutoval, ale svych 61 je vporadku? Inu ty jsi dobry exot.

vana
5. února • 15:43

"...Obsluha telefonu, a to nejen samotné telefonování, ale i posílání SMS, chatování, nebo užívání sociálních sítí, je za volantem opravdu nemístným nešvarem. Navíc rozšířeným, jak se lze každodenně přesvědčit v provozu, a zcela zbytečným. ... Pokud řidičům pomůže čtyřbodová sankce uvědomit si, že „ty internety“ počkají, nelze nic moc namítat...."Domnívám se že autor článku poněkud zabloudil. Zákon obsluhu telefonu nijak nazakazuje. Ano, přikazuje sice plně se věnovat řízení, ale obsluha telefonu přímo zakázána není. Zákon zakazuje řidiči pouze držení mobilu v ruce. Například přemístění mobilu rukou řidiče z palubovky do přihrádky zákon poněkud nesmyslně ocení zmíněnými 3 body, ale samotné telefonování, sms apod. nechává zcela bez povšimnutí.Tím nijak nehájím telefonisty, jen upozorňuji na značnou nelogičnost zákona a jeho neurčitou interpretaci v článku

motor zero
5. února • 16:00

Jeste stesti, ze s mobilem v zubech se tak zle telefonuje. B-]

Jaky
5. února • 15:03

Tuky Toku cesti ridici jsou tak nedokonali jako ty s tvou D1. Takze je potreba zacit u sebe.

hydra
5. února • 11:13

:-)):-D

motor zero
5. února • 9:45

"Podíl na loňském zhoršení statistik má, jak přiznal sám ředitel dopravní policie T. Lerch, kromě řidičů samotných také nevyhovující infrastruktura (stav silnic) spolu s množstvím uzavírek i extrémně teplé počasí (korelace mezi rostoucími teplotami a zvyšující se nehodovostí je evidentní a opakovaně prokázaná).":-D Kotri a korupcnici tuneluji nas stat, cimz vznika cela rada dopravnich nehod. Na rozbite silnice se pak nastrkaji razantni omezeni rychlosti. Nejen ze je pak stat z obliga, ale jeste muze na pokutach vybirat dalsi penize k vytunelovani. Neni tohle genialni? Ze ja blbec se dobre ucil a musim se zivit hlavou!Jeste k te teplote: Mam tomu rozumet tak, ze kdyby se nastavila dostatecne agresivne klimatizace, ubylo by nehod? :-D :-D :-D

Michal
5. února • 9:40

zajímavé je, že nikdo nehovoří kolik bodů se řidiči vrátí, když bude jezdit rok od posledního přestupku bez postihu. Nyní jsou to 3 body.

ls
5. února • 22:10

za prve se zadne body nevraci ,ale naopak umazavaji (nechapu ze po XX letech platnosti bodoveho systemu,si stale valna vetsina lidi mysli,ze o nejake body prichazi,kdyz naopak pachanim prestupku trestne body dostavate proboha) a to po roce bez spachani bodoveho prestupku, a za druhe ne 3,ale 4 body

Zelí
5. února • 11:09

Toto asi nenápadně vypadne a v další fázi zákona se budou body dokupovat případně a to bude obzvláště vypečené se bude dražit omezené počty bodů tak, aby cena za bod byla co nejvyšší.

petr r. (petrumr)
5. února • 17:42

snad odkupovat, je to už, když si koupíš jízdy na autodromu nebo co, tak ti body odečtou.

milan
5. února • 9:39

Další reforma bude exekuce na celý majetek "zločince" v autě. Její aplikace umožní obcím navýšit rozpočet obce. Poslanecká imunita zase umožní poslancům a vyvoleným se na nás usmívat z auta v 200 km jízdě po dálnici a umožní nám, abychom si uvědomili, že pro rovnost před zákonem platí jako ve všem dvojí metr.

motor zero
5. února • 9:37

Damy a panove, nastava ten spravny okazmik pro vykon neprime demokracie v praxi. Policie s Ministerstvem dopravy si mohou navrhovat co chteji. V platnost to ale vstoupi, pokud s tim bude souhlasit potrebna cast nami volenych zastupcu v parlamentu.Takze vas snazne prosim, kontaktujte vaseho poslance a senatora. Vysvetlete jim, ze se vam tento navrh nelibi a ze pokud pro to zvednou ruku, priste se do parlamentu nepodivaji.

petr r. (petrumr)
5. února • 17:40

ale nám se ten návrh líbí, my bychom ho chtěli možná přitvrdit.:-D

mpolan
5. února • 13:39

Jako že by ti poslanci reálně něco udělali? Volby jsou za kolik let? Ani ty si nebudeš pamatovat, co se kdy před XY lety stalo a stejně to zase hodíš stejné straně. A ta už si dosadí správné soudruhy.

k22
5. února • 10:18

To už je moc práce, lepší je sedět u kompu a žvanit..

Zelí
5. února • 9:09

A za kolik bodů bude za datlování do obřích tabletů našroubovaných na přístrojové desce.

Net
5. února • 19:59

Za nula, to je totiž mnohem bezpečnější, zejména, když to je z výroby. Nevadí, že při ovládání rádia se člověk musí podívat hluboko pod okno. Je to mnohem lepší, než když má mobil ve výhledu a nastavuje navigaci. To se totiž dá dobře dokumentovat a pokutovat.

Nothing 007
5. února • 8:52

Takze body za rychlost se zvednou a za chlast se snizí? Tak tomu rikam posun.

Joe Doe
5. února • 8:18

"Co nám reálně hrozí?"Nic. Staci jazdit v ramci predpisov a nespravat sa na ceste ako prasa.

Joe Doe
5. února • 21:19

Pozeram, ze prasce maju v debate navrch....

Marek71
6. února • 8:35

A to, že nejde o zvýšení bezpečnosti, ale jenom o výběr více peněz, resp. o zefektivnění výběru pokut, je jasné z toho, jak zvýšili pokutu ve správním řízení. Cílem je člověka odradit od spr. řízení, aby zaplatil pokutu bez reptání, případně to výpalné z automatického radaru. Ono totiž se stávalo, že ve spr. řízení ten přestupek "neprošel" kvůli nekvalitní práci policie a strážníků.

Marek71
6. února • 8:32

To je možná i proto, že ne každé porušení předpisu je prasení.Zrovna před týdnem se mi tak "poštěstilo"... Jedu do vesnice, dám nohu z plynu a za cedulí už jsem měl 50. Zastavil mě měšťák, že je tady zóna 40 a já jel 50. Naměřil mě hned za cedulí, ještě v místě kde nebyly žádné baráky a toto překročení rychlosti nebylo nijak nebezpečné. Pokud by mě naměřil tam, kde opravdu začíná vesnice (domy, přechod), tak tam by mi naměřil méně než 40. Takže klasická past, měření rychlosti za účelem naplnění obecní kasy. By mě zajímalo, jestli by obce takto poctivě měřily rychlost a jestli by jim takto moc záležalo na "bezpečnosti provozu", pokud by ty vybrané pokuty nešly do rozpočtu obce. Vsadím se, že ne :-)

skodafil
5. února • 9:45

A nepadnout na policajta, který má málo čárek a něco si na Vás vymyslí. A nepřehlédnout nesmyslnou a zákeřně skrytou značku. A mohl bych dlouho pokračovat. Běžná praxe, která přesně podle článku nemá s bezpečností nic společného.

Marek71
6. února • 11:00

A zvlášť u strážníků MP. Ono totiž, spousta obcí si zřídila MP za účelem příjmu do rozpočtu obce a nějaká bezpečnost silničního provozu jim je ukradená. Ostatně, o tom mluví třeba i běžná praxe, že MP si na sebe "musí vydělat". Správně by to měla být služba obce, pokud si to ta obec může dovolit. A ne jako je praxe, že MP pomáhá vylepšovat rpzpočet obce. A nákup stacionárního radaru je na zastupitelstvu obce předkládán jako "investice", resp. spolupráce s externí firmou, která provozuje radar v katastru obce a o "zisk" se dělí.Ono by hodně pomohlo, pokud by příjmy z pokut (třeba jenom z měření rychlosti) nebyly příjmem obce. To by rázem ubylo měření od MP a bylo by jasné, k čemu ta měření sloužila. Nebo odebrat tuto pravomoc MP. Ale to by starostové kvičeli a oháněli se bezpečností provozu.

Doporučujeme

Články odjinud