Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Joe Doe  |  05. 02. 2019 08:18

"Co nám reálně hrozí?"Nic. Staci jazdit v ramci predpisov a nespravat sa na ceste ako prasa.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  05. 02. 2019 09:45

A nepadnout na policajta, který má málo čárek a něco si na Vás vymyslí. A nepřehlédnout nesmyslnou a zákeřně skrytou značku. A mohl bych dlouho pokračovat. Běžná praxe, která přesně podle článku nemá s bezpečností nic společného.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 11:00

A zvlášť u strážníků MP. Ono totiž, spousta obcí si zřídila MP za účelem příjmu do rozpočtu obce a nějaká bezpečnost silničního provozu jim je ukradená. Ostatně, o tom mluví třeba i běžná praxe, že MP si na sebe "musí vydělat". Správně by to měla být služba obce, pokud si to ta obec může dovolit. A ne jako je praxe, že MP pomáhá vylepšovat rpzpočet obce. A nákup stacionárního radaru je na zastupitelstvu obce předkládán jako "investice", resp. spolupráce s externí firmou, která provozuje radar v katastru obce a o "zisk" se dělí.Ono by hodně pomohlo, pokud by příjmy z pokut (třeba jenom z měření rychlosti) nebyly příjmem obce. To by rázem ubylo měření od MP a bylo by jasné, k čemu ta měření sloužila. Nebo odebrat tuto pravomoc MP. Ale to by starostové kvičeli a oháněli se bezpečností provozu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 02. 2019 21:19

Pozeram, ze prasce maju v debate navrch....

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 08:32

To je možná i proto, že ne každé porušení předpisu je prasení.Zrovna před týdnem se mi tak "poštěstilo"... Jedu do vesnice, dám nohu z plynu a za cedulí už jsem měl 50. Zastavil mě měšťák, že je tady zóna 40 a já jel 50. Naměřil mě hned za cedulí, ještě v místě kde nebyly žádné baráky a toto překročení rychlosti nebylo nijak nebezpečné. Pokud by mě naměřil tam, kde opravdu začíná vesnice (domy, přechod), tak tam by mi naměřil méně než 40. Takže klasická past, měření rychlosti za účelem naplnění obecní kasy. By mě zajímalo, jestli by obce takto poctivě měřily rychlost a jestli by jim takto moc záležalo na "bezpečnosti provozu", pokud by ty vybrané pokuty nešly do rozpočtu obce. Vsadím se, že ne

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 08:35

A to, že nejde o zvýšení bezpečnosti, ale jenom o výběr více peněz, resp. o zefektivnění výběru pokut, je jasné z toho, jak zvýšili pokutu ve správním řízení. Cílem je člověka odradit od spr. řízení, aby zaplatil pokutu bez reptání, případně to výpalné z automatického radaru. Ono totiž se stávalo, že ve spr. řízení ten přestupek "neprošel" kvůli nekvalitní práci policie a strážníků.

Odpovědět  |   | 
Nothing 007  |  05. 02. 2019 08:52

Takze body za rychlost se zvednou a za chlast se snizí? Tak tomu rikam posun.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 02. 2019 09:09

A za kolik bodů bude za datlování do obřích tabletů našroubovaných na přístrojové desce.

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 02. 2019 19:59

Za nula, to je totiž mnohem bezpečnější, zejména, když to je z výroby. Nevadí, že při ovládání rádia se člověk musí podívat hluboko pod okno. Je to mnohem lepší, než když má mobil ve výhledu a nastavuje navigaci. To se totiž dá dobře dokumentovat a pokutovat.

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  05. 02. 2019 09:37

Damy a panove, nastava ten spravny okazmik pro vykon neprime demokracie v praxi. Policie s Ministerstvem dopravy si mohou navrhovat co chteji. V platnost to ale vstoupi, pokud s tim bude souhlasit potrebna cast nami volenych zastupcu v parlamentu.Takze vas snazne prosim, kontaktujte vaseho poslance a senatora. Vysvetlete jim, ze se vam tento navrh nelibi a ze pokud pro to zvednou ruku, priste se do parlamentu nepodivaji.

Odpovědět  |   | 
k22  |  05. 02. 2019 10:18

To už je moc práce, lepší je sedět u kompu a žvanit..

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2019 13:39

Jako že by ti poslanci reálně něco udělali? Volby jsou za kolik let? Ani ty si nebudeš pamatovat, co se kdy před XY lety stalo a stejně to zase hodíš stejné straně. A ta už si dosadí správné soudruhy.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  05. 02. 2019 17:40

ale nám se ten návrh líbí, my bychom ho chtěli možná přitvrdit.

Odpovědět  |   | 
milan  |  05. 02. 2019 09:39

Další reforma bude exekuce na celý majetek "zločince" v autě. Její aplikace umožní obcím navýšit rozpočet obce. Poslanecká imunita zase umožní poslancům a vyvoleným se na nás usmívat z auta v 200 km jízdě po dálnici a umožní nám, abychom si uvědomili, že pro rovnost před zákonem platí jako ve všem dvojí metr.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  05. 02. 2019 09:40

zajímavé je, že nikdo nehovoří kolik bodů se řidiči vrátí, když bude jezdit rok od posledního přestupku bez postihu. Nyní jsou to 3 body.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 02. 2019 11:09

Toto asi nenápadně vypadne a v další fázi zákona se budou body dokupovat případně a to bude obzvláště vypečené se bude dražit omezené počty bodů tak, aby cena za bod byla co nejvyšší.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  05. 02. 2019 17:42

snad odkupovat, je to už, když si koupíš jízdy na autodromu nebo co, tak ti body odečtou.

Odpovědět  |   | 
ls  |  05. 02. 2019 22:10

za prve se zadne body nevraci ,ale naopak umazavaji (nechapu ze po XX letech platnosti bodoveho systemu,si stale valna vetsina lidi mysli,ze o nejake body prichazi,kdyz naopak pachanim prestupku trestne body dostavate proboha) a to po roce bez spachani bodoveho prestupku, a za druhe ne 3,ale 4 body

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  05. 02. 2019 09:45

"Podíl na loňském zhoršení statistik má, jak přiznal sám ředitel dopravní policie T. Lerch, kromě řidičů samotných také nevyhovující infrastruktura (stav silnic) spolu s množstvím uzavírek i extrémně teplé počasí (korelace mezi rostoucími teplotami a zvyšující se nehodovostí je evidentní a opakovaně prokázaná)." Kotri a korupcnici tuneluji nas stat, cimz vznika cela rada dopravnich nehod. Na rozbite silnice se pak nastrkaji razantni omezeni rychlosti. Nejen ze je pak stat z obliga, ale jeste muze na pokutach vybirat dalsi penize k vytunelovani. Neni tohle genialni? Ze ja blbec se dobre ucil a musim se zivit hlavou!Jeste k te teplote: Mam tomu rozumet tak, ze kdyby se nastavila dostatecne agresivne klimatizace, ubylo by nehod?

Odpovědět  |   | 
hydra  |  05. 02. 2019 11:13

Odpovědět  |   | 
Jaky  |  05. 02. 2019 15:03

Tuky Toku cesti ridici jsou tak nedokonali jako ty s tvou D1. Takze je potreba zacit u sebe.

Odpovědět  |   | 
vana  |  05. 02. 2019 15:43

"...Obsluha telefonu, a to nejen samotné telefonování, ale i posílání SMS, chatování, nebo užívání sociálních sítí, je za volantem opravdu nemístným nešvarem. Navíc rozšířeným, jak se lze každodenně přesvědčit v provozu, a zcela zbytečným. ... Pokud řidičům pomůže čtyřbodová sankce uvědomit si, že „ty internety“ počkají, nelze nic moc namítat...."Domnívám se že autor článku poněkud zabloudil. Zákon obsluhu telefonu nijak nazakazuje. Ano, přikazuje sice plně se věnovat řízení, ale obsluha telefonu přímo zakázána není. Zákon zakazuje řidiči pouze držení mobilu v ruce. Například přemístění mobilu rukou řidiče z palubovky do přihrádky zákon poněkud nesmyslně ocení zmíněnými 3 body, ale samotné telefonování, sms apod. nechává zcela bez povšimnutí.Tím nijak nehájím telefonisty, jen upozorňuji na značnou nelogičnost zákona a jeho neurčitou interpretaci v článku

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  05. 02. 2019 16:00

Jeste stesti, ze s mobilem v zubech se tak zle telefonuje.

Odpovědět  |   | 
Saj  |  05. 02. 2019 16:21

Fakt neskutečný. To zas někdo vyvíjel "aktivitu".Na současném bodovém systému nevidím nic špatného, kromě teda toho že majetné to moc nepotrestá.Největší problém je nahodilost kontrol a těžká absence policie v terénu. Obyvkle to chodí teď tak, že jet kamkoliv je docela o strach, protože narazíte na individua, kteří to v obci pálí, předjíždí na plných, po dalnící to valí přes 160, lepí se a ještě za vámí dělají posunky a blikačky. A tihle všichni veselo. A vy pak jedete jednou pro dítě do školy 61km/h a náhodou někde stojej a máte to za litr...efektivita hadr...Na Slovensku, Rakousku, to je jiná liga. Tam je to vidět a je tam radost jet. Ale tady? Tady bych všem co chtěj měnit bodový systém řádně nafackoval a donutil je udělat z policie funkční orgán. Jednak ti lidé si to zaslouží za to co dělají a pak pro slušné lidi ve výsledku jen dobře.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 02. 2019 21:53

Takze ty, co jezdi v obci vic bys pokutoval, ale svych 61 je vporadku? Inu ty jsi dobry exot.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  05. 02. 2019 16:54

Ťok je neúspěšný (dálnice nepostavil) a neschopný (stavby a rekonstrukce neurychlil, ale natáhl), mrtvých a nehod neubylo, a tak se zaměřuje na represi. Prostřednictvím STK (focení, kamery) a Policie (nákup ryze preventivních maskovaných buzer kár) a nakonec i výše pokut a bodového systému. Tedy represe, represe, represe.... snaha o prevenci a nápravu žádná. Tolik k funkci pana Ťoka.....poděkujme voličům ANO.

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  05. 02. 2019 17:48

Snad jste neveril, ze se skutecne neco zmeni? Myslim, ze je temer jedno, kdo tam na te ministerske sesli sedi. Nekdy mam pocit, ze tenhle stat neridi nami volena politicka reprezentace, ale kmotri, korupcnici a urednici. Napriklad, zajdete si na urad a zkuste chtit, aby neco probehlo podle zakona. Velice pravdepodobne Vam bude receno, ze veci se delaji tak, jak reklo nadrizeno (genderove neutralni vyraz ). Zakony tam temer nikoho nezajimaji ani kdyz urednikum jejich text predlozite pred oci. Nemyslim, ze tohle muze zmenit jeden clovek, byt treba i ministr. Cimz tedy v zadnem pripade nehodlam omlouvat Toka a ani nikoho jineho.

Odpovědět  |   | 
vana  |  05. 02. 2019 18:00

Že tenhle stat neridi nami volena politicka reprezentace, ale kmotri, korupcnici a urednici není pocit, ale smutná realita

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  05. 02. 2019 18:13

A estébáka Bureše a rusofila Zemana tam zvolili asi ufoni, že?

Odpovědět  |   | 
vana  |  05. 02. 2019 19:46

Tak třeba Zemana volila jen cca třetina národa (51,36 % hlasů při 66,6% účasti) A nejde přehlídnout, že podporovatelům Zemana se podařilo velké množství duševně pomalejších voličů sprostě zmanipulovat, hlavně šířením mailů lživě očerňujících jeho protikandidáta. I tak vypadá demokracie

Odpovědět  |   | 
Amundsen  |  05. 02. 2019 18:43

Počítám v roce 2019 velké množství vybodovaných řidičů.Pokud chytí někoho bez pásů a s telefonem v ruce tak má 8 bodů pryč.Lituji řidiče profesionály.Brzou budou bez řidičáku.Ještě,že řidiči nebudou brzo potřeba,na obzoru je další ekonomická krize a dost lidí půjde na pracák.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2019 19:37

Nemá jezdit bez pásu a s telefonem v ruce. OK, ještě neřeším ten pás, je to jeho vlastní blbost. Ale telefon prostě do ruky nepatří, ať si lidi říkají, co chtějí. I volání přes handsfree je rušivý prvek a pokud ještě člověk jednu ruku vyřadí z ovládání auta tím, že v ní drží mobil, je to prostě nesmyslný hazard. Ale ne, radši budeme kritizovat zákony, že nám neumožňují chovat se jako prasata...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 02. 2019 21:56

Spravne. Vlastne bychom meli lidem zakazat vychazet z obytnych koji. Muze to byt nebezpecne jak pro ne, tak pro ostatni. ZAKAZAT vsechno! Pak bude svet lepsejsi!

Odpovědět  |   | 
vana  |  05. 02. 2019 19:49

To už neplatí že při souběhu přestupků se body i pokuta dávají jen za ten nejhorší ?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 02. 2019 20:02

1) všechna auta, osobní i nákladní jsou vybavena bezpečnostními pásy,jsou dána pravidla kdo a kdy je nemusí používat2) většina nových aut osobních i nákladních je vybavena systémem Bluetooth, pokud ne,tak všechny telefony jsou vybaveny Hands free.Něco dalšího, proč něco nejde?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 02. 2019 20:04

1) skoro všechna nová auta, osobní i nákladní jsou vybavena bezpečnostními pásy,jsou dána pravidla kdo a kdy je nemusí používat2) většina nových aut osobních i nákladních je vybavena systémem Bluetooth, pokud ne,tak všechny telefony jsou vybaveny Hands free.Něco dalšího, proč něco nejde?

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 02. 2019 19:49

Reálně se nic nemění, dokud policie nebude využívat stávající zákony, ale bude trestat především majitele aut, které zachytí kamera.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2019 22:17

Ty jsi za posledních pár let na silnicích potkal policii?

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 02. 2019 22:30

Potkal, ale když nepočítám skrytou policii na dálnici, co musí chytat za rychlost, tak jsem viděl jen jednou, že někoho stavěli, protože se po silnici motal. Kupodivu ubylo policistů, co chytali za stopku, alespoň v mém okolí, a ani rychlost tolik neřeší a parkování teď hlídá Eltodo, takže nevím, co vlastně dělají. Všude jsou kamery co hlídají rychlost a kamery co hlídají průjezdy na červenou, ale policii na ulici, co sleduje provoz a zastavuje lidi, co nedodržují zip nebo jedou jinak jako prasata nevídám.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 02. 2019 22:11

Potkavam je pravidelne. Vis, ze hlidce ktera parkuje co by kamenem dohodil od zabukareneho radaru se rika likvidatori? A ze neoznacene oktavky a superby byly nakoupeny z rezervniho fondu pro reseni havarek nepojistenych ridicu (vozidel), o ktere se zdrazilo pred par lety povinne ruceni? Ze policiste bezne telefonuji za volantem, protoze na rozdil od bezneho ridice, ktery ma jen dve ruce, maji vyjimku a ta nahradi i tri ruce v jedne uniforme? Ze mame jednoho policistu na cca 260 lidi, cimz se dostavame na predni pricky rebricku zvaneho policejni stat. Ze pokud jakekoliv auto spusti modry majak z aliexpressu a vyleze z nej potetovany vagus s pistoli v ruce se slovy ze je kurva policajt, tak jsi povinen uposlechnout jeho vyzvy? Ze pokud policista upravi dodatecne zaznam tak, abys sel do spravniho rizeni, tak je to normalni vec nejen v Plzni? A tak dale... Represe nic neresi. Tedy krom existence represe, dvojiho metru, moci a plne pokladny. Na spodinu musi byt prisnost!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 02. 2019 11:22

Mindráček? Jinak si to nedovedu vysvětlit, co jsi napsal...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 02. 2019 16:08

Presne jsi me odhadl. Dovolil jsem si kritizovat, ze me neumoznuji chovat se jako prase (tvoje slova). Oni se totiz lide obvykle jako prasata nechovaji. Obcas nekomu rupnou nervy, obcas nekdo specha, obcas nekdo zazmatkuje ci proste udela blbost. To je normalni. Tech skutecnych prasat je na silnicich minimum. Ale pro to minimum se zprisnuje a dela bububu na vsechny. Otazkou, jestli to dokazes pochopit driv, nez poznas o cem tu pisu na vlastni kuzi...

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 02. 2019 19:54

Jinak manipulace s telefonem není jen sledování sociálních sítí, je to i nastavování navigace, vyhledávání nejbližší benzínky/parkoviště, potvrzení kolony, tak nějak se mi nelíbí, že zákon neřeší, jestli je řidič nebezpečný, jestli má přehled o situaci, ale běda jak má měřitelný zbytek alkoholu nebo se dotkne telefonu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 15:28

Pokud máš telefon v držáku, tak je to stejné jako manipulace s infotainmentem, s navigací v autě.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 02. 2019 17:18

To bych neřekl, infotainment bývá dost nízko a je podstatně těžší sledovat periferně dění na silnici.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 02. 2019 11:22

To už dávno není pravda.

Odpovědět  |   | 
Net  |  07. 02. 2019 12:35

Nevím, byla nějaká svolávací akce? Nebo je používání nízko položeného infotainment panelu zakázáno?

Odpovědět  |   | 
KAREL  |  06. 02. 2019 14:55

Bodový systém postavený na hlavu: Novela uleví bohatým a uškodí těm chudším !!! ELITA SE K NÁM CHOVÁ HŮŘE JAK KOMUNISTÉ !!!!PROČ TI NĚKOLIKANÁSOBNĚ PŘEPLACENI ÚŘEDNICI NA MINISTERSTVU A NADLIDÉ KTEŘÍ MAJI PENĚZ DOST TO NEUDĚLAJI JAK V SEVERSKÝCH ZEMÍCH A ŠVÝCARSKU ????TO ZNAMENÁ NĚJAKÉ PROCENTA Z ROČNÍHO PLAT ZA PŘEDEŠLÝ ROK !!!!!! JEN ŽĚ TA NAŠE PŘEPLACENÁ A NESCHOPNÁ MINISTERSTVA PŘECE NEPUJDOU PROTI SOBĚ A VŠEM BOHATÝM !!!!FUJ JDU BLÍT !!!

Odpovědět  |   | 
iceaxe  |  07. 02. 2019 16:56

přestupky z něj vyplívající

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků

Nejčtenější články

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dože…

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti prohánějí po českých silnicích. Oficiální premiéra je na spadnutí, pojďme si proto shrnout, co zatím s jistotou víme.

16.  2.  2019 | | 142 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 31 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 65 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A