BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Představte si hybridní supersport stojící na základech BMW i8, ale s dvojnásobným výkonem. Přesně tohle má BMW v plánu!

Klaus Fröhlich, šéf vývoje a člen rady BMW, prozradil britskému Autocaru, že chystají náhradu za model i8. Navíc takovou, která značku zastoupí v supersportovním segmentu. Novinka by se stala vrcholem sportovní divize M, samozřejmě s odpovídajícím výkonem a vysokou cenovkou.

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

„Když máme k dispozici kompaktní a velmi výkonné elektromotory, karbonové šasi - například z i8 - a silné spalovací motory, můžeme to všechno spojit v jeden velmi výkonný celek“, prozradil Fröhlich. „Pokud se podíváte na supersporty, například od McLarenu nebo Ferrari, které přijdou po roce 2020, budou všechny alespoň částečně využívat elektrický pohon. Podívejte se také na plug-in hybridní systémy, které právě vyvíjíme. Takový elektromotor dosáhne snadno výkonu okolo 100 koní a více.“

BMW i8 se vyrábí od roku 2014. Jeho síla pramení z kombinace elektromotoru a tříválcového spalovacího motoru o objemu 1.5 litru. Výsledný mix dává výkon 275 kW. Pokud má novinka dostat výkon ještě dál, bude si muset vypůjčit motor z něčeho většího.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Dobrým dárcem orgánů by mohla být budoucí generace BMW M4. Ta současná má šestiválcový motor o výkonu 431 koní a s jistou formou elektrifikace by to mohlo dát dohromady i přes šest set koní. Fröhlich také dodal, že bavorské elektromotory budou do několika let dosahovat výkonu až 200 koní.

V BMW mají rozhodně z čeho brát. Mají široce obsáhlou sportovní divizi, vývojové centrum elektromobilů a v současné době i příznivou finanční situaci. Zdali půjde výsledný produkt třeba proti Hondě NSX, nebo bude mířit výše a vyšlápne si rovnou třeba na McLaren 720S, zatím nevíme. Víme jen, že by mohl dorazit do roku 2023.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků