BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Představte si hybridní supersport stojící na základech BMW i8, ale s dvojnásobným výkonem. Přesně tohle má BMW v plánu!

Klaus Fröhlich, šéf vývoje a člen rady BMW, prozradil britskému Autocaru, že chystají náhradu za model i8. Navíc takovou, která značku zastoupí v supersportovním segmentu. Novinka by se stala vrcholem sportovní divize M, samozřejmě s odpovídajícím výkonem a vysokou cenovkou.

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

„Když máme k dispozici kompaktní a velmi výkonné elektromotory, karbonové šasi - například z i8 - a silné spalovací motory, můžeme to všechno spojit v jeden velmi výkonný celek“, prozradil Fröhlich. „Pokud se podíváte na supersporty, například od McLarenu nebo Ferrari, které přijdou po roce 2020, budou všechny alespoň částečně využívat elektrický pohon. Podívejte se také na plug-in hybridní systémy, které právě vyvíjíme. Takový elektromotor dosáhne snadno výkonu okolo 100 koní a více.“

BMW i8 se vyrábí od roku 2014. Jeho síla pramení z kombinace elektromotoru a tříválcového spalovacího motoru o objemu 1.5 litru. Výsledný mix dává výkon 275 kW. Pokud má novinka dostat výkon ještě dál, bude si muset vypůjčit motor z něčeho většího.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Dobrým dárcem orgánů by mohla být budoucí generace BMW M4. Ta současná má šestiválcový motor o výkonu 431 koní a s jistou formou elektrifikace by to mohlo dát dohromady i přes šest set koní. Fröhlich také dodal, že bavorské elektromotory budou do několika let dosahovat výkonu až 200 koní.

V BMW mají rozhodně z čeho brát. Mají široce obsáhlou sportovní divizi, vývojové centrum elektromobilů a v současné době i příznivou finanční situaci. Zdali půjde výsledný produkt třeba proti Hondě NSX, nebo bude mířit výše a vyšlápne si rovnou třeba na McLaren 720S, zatím nevíme. Víme jen, že by mohl dorazit do roku 2023.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků