BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Představte si hybridní supersport stojící na základech BMW i8, ale s dvojnásobným výkonem. Přesně tohle má BMW v plánu!

Klaus Fröhlich, šéf vývoje a člen rady BMW, prozradil britskému Autocaru, že chystají náhradu za model i8. Navíc takovou, která značku zastoupí v supersportovním segmentu. Novinka by se stala vrcholem sportovní divize M, samozřejmě s odpovídajícím výkonem a vysokou cenovkou.

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

„Když máme k dispozici kompaktní a velmi výkonné elektromotory, karbonové šasi - například z i8 - a silné spalovací motory, můžeme to všechno spojit v jeden velmi výkonný celek“, prozradil Fröhlich. „Pokud se podíváte na supersporty, například od McLarenu nebo Ferrari, které přijdou po roce 2020, budou všechny alespoň částečně využívat elektrický pohon. Podívejte se také na plug-in hybridní systémy, které právě vyvíjíme. Takový elektromotor dosáhne snadno výkonu okolo 100 koní a více.“

BMW i8 se vyrábí od roku 2014. Jeho síla pramení z kombinace elektromotoru a tříválcového spalovacího motoru o objemu 1.5 litru. Výsledný mix dává výkon 275 kW. Pokud má novinka dostat výkon ještě dál, bude si muset vypůjčit motor z něčeho většího.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Dobrým dárcem orgánů by mohla být budoucí generace BMW M4. Ta současná má šestiválcový motor o výkonu 431 koní a s jistou formou elektrifikace by to mohlo dát dohromady i přes šest set koní. Fröhlich také dodal, že bavorské elektromotory budou do několika let dosahovat výkonu až 200 koní.

V BMW mají rozhodně z čeho brát. Mají široce obsáhlou sportovní divizi, vývojové centrum elektromobilů a v současné době i příznivou finanční situaci. Zdali půjde výsledný produkt třeba proti Hondě NSX, nebo bude mířit výše a vyšlápne si rovnou třeba na McLaren 720S, zatím nevíme. Víme jen, že by mohl dorazit do roku 2023.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 71 příspěvků