BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Představte si hybridní supersport stojící na základech BMW i8, ale s dvojnásobným výkonem. Přesně tohle má BMW v plánu!

Klaus Fröhlich, šéf vývoje a člen rady BMW, prozradil britskému Autocaru, že chystají náhradu za model i8. Navíc takovou, která značku zastoupí v supersportovním segmentu. Novinka by se stala vrcholem sportovní divize M, samozřejmě s odpovídajícím výkonem a vysokou cenovkou.

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

Znáte sporťák Qiantu K50? Je to čínská odpověď na BMW i8 a Teslu v jednom

„Když máme k dispozici kompaktní a velmi výkonné elektromotory, karbonové šasi - například z i8 - a silné spalovací motory, můžeme to všechno spojit v jeden velmi výkonný celek“, prozradil Fröhlich. „Pokud se podíváte na supersporty, například od McLarenu nebo Ferrari, které přijdou po roce 2020, budou všechny alespoň částečně využívat elektrický pohon. Podívejte se také na plug-in hybridní systémy, které právě vyvíjíme. Takový elektromotor dosáhne snadno výkonu okolo 100 koní a více.“

BMW i8 se vyrábí od roku 2014. Jeho síla pramení z kombinace elektromotoru a tříválcového spalovacího motoru o objemu 1.5 litru. Výsledný mix dává výkon 275 kW. Pokud má novinka dostat výkon ještě dál, bude si muset vypůjčit motor z něčeho většího.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Dobrým dárcem orgánů by mohla být budoucí generace BMW M4. Ta současná má šestiválcový motor o výkonu 431 koní a s jistou formou elektrifikace by to mohlo dát dohromady i přes šest set koní. Fröhlich také dodal, že bavorské elektromotory budou do několika let dosahovat výkonu až 200 koní.

V BMW mají rozhodně z čeho brát. Mají široce obsáhlou sportovní divizi, vývojové centrum elektromobilů a v současné době i příznivou finanční situaci. Zdali půjde výsledný produkt třeba proti Hondě NSX, nebo bude mířit výše a vyšlápne si rovnou třeba na McLaren 720S, zatím nevíme. Víme jen, že by mohl dorazit do roku 2023.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky