BMW zřejmě pracuje na twin-turbo čtyřválci

Dobře informovaný zdroj, který má blízko k inženýrům automobilky BMW a který velmi často přináší s velkým předstihem informace, které se v budoucnu stávají realitou, zveřejnil opravdovou zajímavost.

Bavorská automobilka má totiž pracovat na zcela novém čtyřválcovém agregátu s přímým vstřikováním paliva, který je dopován twin-turbem, tedy kombinací menšího a většího dmychadla, což má omezit prodlevy v reakcích motorů a má přinést lineárnější průběh křivek výkonu a točivého momentu.

Motor s doposud neznámým objemem (ryzí spekulace hovoří o 1,8 - 2 litrech) má disponovat výkonem dle verze od 220 do 260 koní. Výkon tedy není nijak ohromující, ale motor má poskytovat velmi komfortní průběh a hlavně díky přeplňování se na papíře výrazně sníží emise, což BMW velmi nutně potřebuje.

Agregát, který by měl nahradit některé šestiválce u modelů 1, 3 a 5 se má na trhu objevit v roce 2010.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků