BMW zřejmě pracuje na twin-turbo čtyřválci

Dobře informovaný zdroj, který má blízko k inženýrům automobilky BMW a který velmi často přináší s velkým předstihem informace, které se v budoucnu stávají realitou, zveřejnil opravdovou zajímavost.

Bavorská automobilka má totiž pracovat na zcela novém čtyřválcovém agregátu s přímým vstřikováním paliva, který je dopován twin-turbem, tedy kombinací menšího a většího dmychadla, což má omezit prodlevy v reakcích motorů a má přinést lineárnější průběh křivek výkonu a točivého momentu.

Motor s doposud neznámým objemem (ryzí spekulace hovoří o 1,8 - 2 litrech) má disponovat výkonem dle verze od 220 do 260 koní. Výkon tedy není nijak ohromující, ale motor má poskytovat velmi komfortní průběh a hlavně díky přeplňování se na papíře výrazně sníží emise, což BMW velmi nutně potřebuje.

Agregát, který by měl nahradit některé šestiválce u modelů 1, 3 a 5 se má na trhu objevit v roce 2010.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků