BMW zřejmě pracuje na twin-turbo čtyřválci

BMW zřejmě pracuje na twin-turbo čtyřválci

Dobře informovaný zdroj, který má blízko k inženýrům automobilky BMW a který velmi často přináší s velkým předstihem informace, které se v budoucnu stávají realitou, zveřejnil opravdovou zajímavost.

Bavorská automobilka má totiž pracovat na zcela novém čtyřválcovém agregátu s přímým vstřikováním paliva, který je dopován twin-turbem, tedy kombinací menšího a většího dmychadla, což má omezit prodlevy v reakcích motorů a má přinést lineárnější průběh křivek výkonu a točivého momentu.

Motor s doposud neznámým objemem (ryzí spekulace hovoří o 1,8 - 2 litrech) má disponovat výkonem dle verze od 220 do 260 koní. Výkon tedy není nijak ohromující, ale motor má poskytovat velmi komfortní průběh a hlavně díky přeplňování se na papíře výrazně sníží emise, což BMW velmi nutně potřebuje.

Agregát, který by měl nahradit některé šestiválce u modelů 1, 3 a 5 se má na trhu objevit v roce 2010.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků