BMW zpochybňuje efektivnost hybridů

Není to tak dávno, co automobilka BMW uzavřela dohodu s odvěkým rivalem, koncernem DaimlerChrysler, o vývoji hybridního pohonu. Ten má být zcela klasického provedení, tedy bude kombinovat elektromotor se spalovacím.

Nyní ovšem přišlo malé „ale” a BMW se začalo cukat. Automobilka totiž není stále přesvědčena o výhodnosti hybridního systému benzín+elektromotor. Jako hlavní argument proti tomuto systému uvádí zbytečně velkou energetickou náročnost na výrobu a tím i zátěž pro životní prostředí v porovnání s naftovým motorem.

Navíc uvádí, že současné vozy BMW s naftovými motory mají jen nepatrně horší emise a spotřebu, než hybridní konkurenti. BMW sice připouští, že ve městě a při pomalém a neplynulém provozu se hybridní systému předvedou jako úspornější, ale při celkovém pohledu na provoz zase tolik nepřináší.

Mnoho zákazníků a ekologů si totiž neuvědomuje, že hybridní pohon se musí někde vyrobit, což spotřebuje energii a tedy zatíží životní prostředí. BMW tedy zvažuje, zda svůj hybridní systém spojí s benzínovými, nebo naftovými motory. Nebo zda se do této spolupráce vůbec pustí a nepůjde dále svou cestou.

Navenek se ale BMW stále tváří, že chce hybridní vozy skutečně nabídnout. Prvním takovým modelem by měla být pětková řada ve své nové generaci a druhým modelem pak X5 po roce 2010.

BMW je tak jednou z mála automobilek, které se nebojí uvažovat o výhodnosti hybridních vozů nahlas a nebojí se ukázat, že není vše jednobarevné. Výhody hybridních systému jsou pro řidiče sice nezpochybnitelné, ovšem systém má i svá negativa a je třeba vše dobře spočítat, aby bylo jasno, zda převyšují plusy nebo minusy.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků