BMW zpochybňuje efektivnost hybridů

Není to tak dávno, co automobilka BMW uzavřela dohodu s odvěkým rivalem, koncernem DaimlerChrysler, o vývoji hybridního pohonu. Ten má být zcela klasického provedení, tedy bude kombinovat elektromotor se spalovacím.

Nyní ovšem přišlo malé „ale” a BMW se začalo cukat. Automobilka totiž není stále přesvědčena o výhodnosti hybridního systému benzín+elektromotor. Jako hlavní argument proti tomuto systému uvádí zbytečně velkou energetickou náročnost na výrobu a tím i zátěž pro životní prostředí v porovnání s naftovým motorem.

Navíc uvádí, že současné vozy BMW s naftovými motory mají jen nepatrně horší emise a spotřebu, než hybridní konkurenti. BMW sice připouští, že ve městě a při pomalém a neplynulém provozu se hybridní systému předvedou jako úspornější, ale při celkovém pohledu na provoz zase tolik nepřináší.

Mnoho zákazníků a ekologů si totiž neuvědomuje, že hybridní pohon se musí někde vyrobit, což spotřebuje energii a tedy zatíží životní prostředí. BMW tedy zvažuje, zda svůj hybridní systém spojí s benzínovými, nebo naftovými motory. Nebo zda se do této spolupráce vůbec pustí a nepůjde dále svou cestou.

Navenek se ale BMW stále tváří, že chce hybridní vozy skutečně nabídnout. Prvním takovým modelem by měla být pětková řada ve své nové generaci a druhým modelem pak X5 po roce 2010.

BMW je tak jednou z mála automobilek, které se nebojí uvažovat o výhodnosti hybridních vozů nahlas a nebojí se ukázat, že není vše jednobarevné. Výhody hybridních systému jsou pro řidiče sice nezpochybnitelné, ovšem systém má i svá negativa a je třeba vše dobře spočítat, aby bylo jasno, zda převyšují plusy nebo minusy.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků