Není to tak dávno, co automobilka BMW uzavřela dohodu s odvěkým rivalem, koncernem DaimlerChrysler, o vývoji hybridního pohonu. Ten má být zcela klasického provedení, tedy bude kombinovat elektromotor se spalovacím.
Nyní ovšem přišlo malé „ale” a BMW se začalo cukat. Automobilka totiž není stále přesvědčena o výhodnosti hybridního systému benzín+elektromotor. Jako hlavní argument proti tomuto systému uvádí zbytečně velkou energetickou náročnost na výrobu a tím i zátěž pro životní prostředí v porovnání s naftovým motorem.
Navíc uvádí, že současné vozy BMW s naftovými motory mají jen nepatrně horší emise a spotřebu, než hybridní konkurenti. BMW sice připouští, že ve městě a při pomalém a neplynulém provozu se hybridní systému předvedou jako úspornější, ale při celkovém pohledu na provoz zase tolik nepřináší.
Mnoho zákazníků a ekologů si totiž neuvědomuje, že hybridní pohon se musí někde vyrobit, což spotřebuje energii a tedy zatíží životní prostředí. BMW tedy zvažuje, zda svůj hybridní systém spojí s benzínovými, nebo naftovými motory. Nebo zda se do této spolupráce vůbec pustí a nepůjde dále svou cestou.
Navenek se ale BMW stále tváří, že chce hybridní vozy skutečně nabídnout. Prvním takovým modelem by měla být pětková řada ve své nové generaci a druhým modelem pak X5 po roce 2010.
BMW je tak jednou z mála automobilek, které se nebojí uvažovat o výhodnosti hybridních vozů nahlas a nebojí se ukázat, že není vše jednobarevné. Výhody hybridních systému jsou pro řidiče sice nezpochybnitelné, ovšem systém má i svá negativa a je třeba vše dobře spočítat, aby bylo jasno, zda převyšují plusy nebo minusy.