BMW zpochybňuje efektivnost hybridů

Není to tak dávno, co automobilka BMW uzavřela dohodu s odvěkým rivalem, koncernem DaimlerChrysler, o vývoji hybridního pohonu. Ten má být zcela klasického provedení, tedy bude kombinovat elektromotor se spalovacím.

Nyní ovšem přišlo malé „ale” a BMW se začalo cukat. Automobilka totiž není stále přesvědčena o výhodnosti hybridního systému benzín+elektromotor. Jako hlavní argument proti tomuto systému uvádí zbytečně velkou energetickou náročnost na výrobu a tím i zátěž pro životní prostředí v porovnání s naftovým motorem.

Navíc uvádí, že současné vozy BMW s naftovými motory mají jen nepatrně horší emise a spotřebu, než hybridní konkurenti. BMW sice připouští, že ve městě a při pomalém a neplynulém provozu se hybridní systému předvedou jako úspornější, ale při celkovém pohledu na provoz zase tolik nepřináší.

Mnoho zákazníků a ekologů si totiž neuvědomuje, že hybridní pohon se musí někde vyrobit, což spotřebuje energii a tedy zatíží životní prostředí. BMW tedy zvažuje, zda svůj hybridní systém spojí s benzínovými, nebo naftovými motory. Nebo zda se do této spolupráce vůbec pustí a nepůjde dále svou cestou.

Navenek se ale BMW stále tváří, že chce hybridní vozy skutečně nabídnout. Prvním takovým modelem by měla být pětková řada ve své nové generaci a druhým modelem pak X5 po roce 2010.

BMW je tak jednou z mála automobilek, které se nebojí uvažovat o výhodnosti hybridních vozů nahlas a nebojí se ukázat, že není vše jednobarevné. Výhody hybridních systému jsou pro řidiče sice nezpochybnitelné, ovšem systém má i svá negativa a je třeba vše dobře spočítat, aby bylo jasno, zda převyšují plusy nebo minusy.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků