BMW zavádí vlastní šrotovné na diesely s normou Euro 4 a nižší

Mnichovský výrobce aut bude až do prosince poskytovat speciální prémii až 2000 eur pro majitele vozů plnících emisní normu Euro 4 a nižší. Pokud se je ovšem rozhodnou vyměnit za ekologickou verzi BMW nebo Mini.
BMW zavádí vlastní šrotovné na diesely s normou Euro 4 a nižší

Až o dva tisíce eur levněji (cca 52 000 Kč) si zájemci budou moci od konce srpna až do závěru letošního roku koupit nové BMW nebo Mini. Ovšem jen ty modely, které jsou buď čistě elektrické, případně plug-in hybridní nebo se emise CO2 u některého spalovacího motoru vejdou do hranice 130 gramů na kilometr.

Zmíněný bonus automobilka poskytne nezávisle na ostatních vládních finančních pobídkách a zákazník může u dealera zanechat vůz libovolné tovární značky. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

  

Takto BMW podle vydané tiskové zprávy mimo jiné reaguje na dohodu s německou vládou, jejímž cílem je snížit emise NOx německých dieselových aut.

Automobilka současně potvrdila, že se vznětových motorů v dohledné budoucnosti nevzdá.

"Moderní a efektivní vznětové motory mají nižší emise CO2, a proto významným způsobem přispívají k ochraně životního prostředí. Kromě toho, pokud se bavíme o mnoha dalších nechtěných emisích, jsou vznětové motory stejně čisté, nebo dokonce čistší než zážehové motory. To lze zcela jistě říci o emisích pevných částic, uhlovodících a oxidu uhelnatém, což znamená, že tři ze čtyř hlavních problémů vznětových motorů byly vyřešeny a již nemají žádný nepříznivý vliv na kvalitu ovzduší. To je důvod, proč BMW Group požaduje objektivní diskuse, založené na faktech a vědeckých důkazech," uvádí se v tiskové zprávě.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Na druhou stranu ale připravuje ofenzívu v oblasti elektromobility a předpokládá, že již během letoška poprvé prodá sto tisíc elektrických a elektrifikovaných vozů. Nabídka navíc bude růst - příští rok se rozšíří i i8 roadster, v roce 2019 přibydou elektrické Mini, o rok později elektřinou poháněné X3 a v roce 2021 zcela nový model iNext.

bazar

BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 62 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 164 558 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků