BMW zavádí vlastní šrotovné na diesely s normou Euro 4 a nižší

Mnichovský výrobce aut bude až do prosince poskytovat speciální prémii až 2000 eur pro majitele vozů plnících emisní normu Euro 4 a nižší. Pokud se je ovšem rozhodnou vyměnit za ekologickou verzi BMW nebo Mini.
BMW zavádí vlastní šrotovné na diesely s normou Euro 4 a nižší

Až o dva tisíce eur levněji (cca 52 000 Kč) si zájemci budou moci od konce srpna až do závěru letošního roku koupit nové BMW nebo Mini. Ovšem jen ty modely, které jsou buď čistě elektrické, případně plug-in hybridní nebo se emise CO2 u některého spalovacího motoru vejdou do hranice 130 gramů na kilometr.

Zmíněný bonus automobilka poskytne nezávisle na ostatních vládních finančních pobídkách a zákazník může u dealera zanechat vůz libovolné tovární značky. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

  

Takto BMW podle vydané tiskové zprávy mimo jiné reaguje na dohodu s německou vládou, jejímž cílem je snížit emise NOx německých dieselových aut.

Automobilka současně potvrdila, že se vznětových motorů v dohledné budoucnosti nevzdá.

"Moderní a efektivní vznětové motory mají nižší emise CO2, a proto významným způsobem přispívají k ochraně životního prostředí. Kromě toho, pokud se bavíme o mnoha dalších nechtěných emisích, jsou vznětové motory stejně čisté, nebo dokonce čistší než zážehové motory. To lze zcela jistě říci o emisích pevných částic, uhlovodících a oxidu uhelnatém, což znamená, že tři ze čtyř hlavních problémů vznětových motorů byly vyřešeny a již nemají žádný nepříznivý vliv na kvalitu ovzduší. To je důvod, proč BMW Group požaduje objektivní diskuse, založené na faktech a vědeckých důkazech," uvádí se v tiskové zprávě.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Na druhou stranu ale připravuje ofenzívu v oblasti elektromobility a předpokládá, že již během letoška poprvé prodá sto tisíc elektrických a elektrifikovaných vozů. Nabídka navíc bude růst - příští rok se rozšíří i i8 roadster, v roce 2019 přibydou elektrické Mini, o rok později elektřinou poháněné X3 a v roce 2021 zcela nový model iNext.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků