BMW zavádí vlastní šrotovné na diesely s normou Euro 4 a nižší

Mnichovský výrobce aut bude až do prosince poskytovat speciální prémii až 2000 eur pro majitele vozů plnících emisní normu Euro 4 a nižší. Pokud se je ovšem rozhodnou vyměnit za ekologickou verzi BMW nebo Mini.
BMW zavádí vlastní šrotovné na diesely s normou Euro 4 a nižší

Až o dva tisíce eur levněji (cca 52 000 Kč) si zájemci budou moci od konce srpna až do závěru letošního roku koupit nové BMW nebo Mini. Ovšem jen ty modely, které jsou buď čistě elektrické, případně plug-in hybridní nebo se emise CO2 u některého spalovacího motoru vejdou do hranice 130 gramů na kilometr.

Zmíněný bonus automobilka poskytne nezávisle na ostatních vládních finančních pobídkách a zákazník může u dealera zanechat vůz libovolné tovární značky. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

  

Takto BMW podle vydané tiskové zprávy mimo jiné reaguje na dohodu s německou vládou, jejímž cílem je snížit emise NOx německých dieselových aut.

Automobilka současně potvrdila, že se vznětových motorů v dohledné budoucnosti nevzdá.

"Moderní a efektivní vznětové motory mají nižší emise CO2, a proto významným způsobem přispívají k ochraně životního prostředí. Kromě toho, pokud se bavíme o mnoha dalších nechtěných emisích, jsou vznětové motory stejně čisté, nebo dokonce čistší než zážehové motory. To lze zcela jistě říci o emisích pevných částic, uhlovodících a oxidu uhelnatém, což znamená, že tři ze čtyř hlavních problémů vznětových motorů byly vyřešeny a již nemají žádný nepříznivý vliv na kvalitu ovzduší. To je důvod, proč BMW Group požaduje objektivní diskuse, založené na faktech a vědeckých důkazech," uvádí se v tiskové zprávě.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Na druhou stranu ale připravuje ofenzívu v oblasti elektromobility a předpokládá, že již během letoška poprvé prodá sto tisíc elektrických a elektrifikovaných vozů. Nabídka navíc bude růst - příští rok se rozšíří i i8 roadster, v roce 2019 přibydou elektrické Mini, o rok později elektřinou poháněné X3 a v roce 2021 zcela nový model iNext.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků