BMW zavádí projektor Head Up „v barvě“

Značce BMW patří v Evropě primát v uvedení projekce Head Up Display do sériové výroby. I nová „trojka“ dostane novou, barevnou verzi.

Možnosti projekce důležitých provozních informací na čelní sklo přímo před řidiče byly zkoumány ve stíhacích letadlech amerického letectva již na sklonku padesátých let. V letech sedmdesátých se pak tento prvek stal poměrně běžně používaným prvkem v aviatice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace HUD od BMW přinese do projektorů na čelní sklo více barvy

Již na soumraku 20. století v USA (zvláště u GM) vyráběli automobily využívající podobné techniky, ale první značkou, jež tento prvek přenesla do Evropy, bylo BMW, jež jím začala opatřovat své vozy řady 5 (E60). Motoristé v nich měli přímo před sebou nejdůležitější údaje včetně rychlosti či otáček.

Přednosti podobných soustav jsou jasné a vedou nejen k přehlednější orientaci řidiče v provozních informacích, ale také k aktivní bezpečnosti. Podle výzkumů trvá přeostření řidiče ze silnice na konvenční přístrojový štít celou sekundu, což již při rychlosti 50 km/h znamená 14 m jízdy. Značka BMW tvrdí, že její Head-Up Display (HUD) zkracuje reakční dobu řidiče o 50 %. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve stíhacích letounech jsou údaje promítány skrze složitou soustavu zrcadel na zvláštní reflexní plochu, aby se omezilo riziko světelných odrazů v extrémních světelných podmínkách. U aut je to pochopitelně jednodušší. Třeba BMW využívá speciální reflexní fólie vlepené v čelním skle, jež zobrazuje vysílaný signál projektoru, ale zároveň umožňuje ničím nerušený průhled.

BMW 3: šestá generace je konečně venku

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Značka BMW nyní do sériové výroby zavádí novou generaci soustavy HUD, jež bude schopna zobrazovat informace v různých barvách, což má řidiči dále usnadnit orientaci v promítaných údajích. A s tímto systémem se setkáme i u nové generace BMW 3 (F30), kterou jsme vám představili teprve nedávno. Její výroba se již rozběhla a objednávat můžeme od 11. února příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků