BMW zavádí projektor Head Up „v barvě“

Značce BMW patří v Evropě primát v uvedení projekce Head Up Display do sériové výroby. I nová „trojka“ dostane novou, barevnou verzi.

Možnosti projekce důležitých provozních informací na čelní sklo přímo před řidiče byly zkoumány ve stíhacích letadlech amerického letectva již na sklonku padesátých let. V letech sedmdesátých se pak tento prvek stal poměrně běžně používaným prvkem v aviatice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace HUD od BMW přinese do projektorů na čelní sklo více barvy

Již na soumraku 20. století v USA (zvláště u GM) vyráběli automobily využívající podobné techniky, ale první značkou, jež tento prvek přenesla do Evropy, bylo BMW, jež jím začala opatřovat své vozy řady 5 (E60). Motoristé v nich měli přímo před sebou nejdůležitější údaje včetně rychlosti či otáček.

Přednosti podobných soustav jsou jasné a vedou nejen k přehlednější orientaci řidiče v provozních informacích, ale také k aktivní bezpečnosti. Podle výzkumů trvá přeostření řidiče ze silnice na konvenční přístrojový štít celou sekundu, což již při rychlosti 50 km/h znamená 14 m jízdy. Značka BMW tvrdí, že její Head-Up Display (HUD) zkracuje reakční dobu řidiče o 50 %. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve stíhacích letounech jsou údaje promítány skrze složitou soustavu zrcadel na zvláštní reflexní plochu, aby se omezilo riziko světelných odrazů v extrémních světelných podmínkách. U aut je to pochopitelně jednodušší. Třeba BMW využívá speciální reflexní fólie vlepené v čelním skle, jež zobrazuje vysílaný signál projektoru, ale zároveň umožňuje ničím nerušený průhled.

BMW 3: šestá generace je konečně venku

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Značka BMW nyní do sériové výroby zavádí novou generaci soustavy HUD, jež bude schopna zobrazovat informace v různých barvách, což má řidiči dále usnadnit orientaci v promítaných údajích. A s tímto systémem se setkáme i u nové generace BMW 3 (F30), kterou jsme vám představili teprve nedávno. Její výroba se již rozběhla a objednávat můžeme od 11. února příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků