BMW zavádí projektor Head Up „v barvě“

Značce BMW patří v Evropě primát v uvedení projekce Head Up Display do sériové výroby. I nová „trojka“ dostane novou, barevnou verzi.

Možnosti projekce důležitých provozních informací na čelní sklo přímo před řidiče byly zkoumány ve stíhacích letadlech amerického letectva již na sklonku padesátých let. V letech sedmdesátých se pak tento prvek stal poměrně běžně používaným prvkem v aviatice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace HUD od BMW přinese do projektorů na čelní sklo více barvy

Již na soumraku 20. století v USA (zvláště u GM) vyráběli automobily využívající podobné techniky, ale první značkou, jež tento prvek přenesla do Evropy, bylo BMW, jež jím začala opatřovat své vozy řady 5 (E60). Motoristé v nich měli přímo před sebou nejdůležitější údaje včetně rychlosti či otáček.

Přednosti podobných soustav jsou jasné a vedou nejen k přehlednější orientaci řidiče v provozních informacích, ale také k aktivní bezpečnosti. Podle výzkumů trvá přeostření řidiče ze silnice na konvenční přístrojový štít celou sekundu, což již při rychlosti 50 km/h znamená 14 m jízdy. Značka BMW tvrdí, že její Head-Up Display (HUD) zkracuje reakční dobu řidiče o 50 %. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve stíhacích letounech jsou údaje promítány skrze složitou soustavu zrcadel na zvláštní reflexní plochu, aby se omezilo riziko světelných odrazů v extrémních světelných podmínkách. U aut je to pochopitelně jednodušší. Třeba BMW využívá speciální reflexní fólie vlepené v čelním skle, jež zobrazuje vysílaný signál projektoru, ale zároveň umožňuje ničím nerušený průhled.

BMW 3: šestá generace je konečně venku

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Značka BMW nyní do sériové výroby zavádí novou generaci soustavy HUD, jež bude schopna zobrazovat informace v různých barvách, což má řidiči dále usnadnit orientaci v promítaných údajích. A s tímto systémem se setkáme i u nové generace BMW 3 (F30), kterou jsme vám představili teprve nedávno. Její výroba se již rozběhla a objednávat můžeme od 11. února příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků