BMW zavádí projektor Head Up „v barvě“

Značce BMW patří v Evropě primát v uvedení projekce Head Up Display do sériové výroby. I nová „trojka“ dostane novou, barevnou verzi.

Možnosti projekce důležitých provozních informací na čelní sklo přímo před řidiče byly zkoumány ve stíhacích letadlech amerického letectva již na sklonku padesátých let. V letech sedmdesátých se pak tento prvek stal poměrně běžně používaným prvkem v aviatice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace HUD od BMW přinese do projektorů na čelní sklo více barvy

Již na soumraku 20. století v USA (zvláště u GM) vyráběli automobily využívající podobné techniky, ale první značkou, jež tento prvek přenesla do Evropy, bylo BMW, jež jím začala opatřovat své vozy řady 5 (E60). Motoristé v nich měli přímo před sebou nejdůležitější údaje včetně rychlosti či otáček.

Přednosti podobných soustav jsou jasné a vedou nejen k přehlednější orientaci řidiče v provozních informacích, ale také k aktivní bezpečnosti. Podle výzkumů trvá přeostření řidiče ze silnice na konvenční přístrojový štít celou sekundu, což již při rychlosti 50 km/h znamená 14 m jízdy. Značka BMW tvrdí, že její Head-Up Display (HUD) zkracuje reakční dobu řidiče o 50 %. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve stíhacích letounech jsou údaje promítány skrze složitou soustavu zrcadel na zvláštní reflexní plochu, aby se omezilo riziko světelných odrazů v extrémních světelných podmínkách. U aut je to pochopitelně jednodušší. Třeba BMW využívá speciální reflexní fólie vlepené v čelním skle, jež zobrazuje vysílaný signál projektoru, ale zároveň umožňuje ničím nerušený průhled.

BMW 3: šestá generace je konečně venku

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Značka BMW nyní do sériové výroby zavádí novou generaci soustavy HUD, jež bude schopna zobrazovat informace v různých barvách, což má řidiči dále usnadnit orientaci v promítaných údajích. A s tímto systémem se setkáme i u nové generace BMW 3 (F30), kterou jsme vám představili teprve nedávno. Její výroba se již rozběhla a objednávat můžeme od 11. února příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků