BMW zakládá paralelní značku „i“ pro eko-stroje

48 komentářů

jns
23. února • 15:11

Kašlu na ekologii, šetřím si na E46 M3 a až si ho za nějaké dva roky koupím, tak to sice v očích mnoha lidí bude starej rezavej neekonomickej pekáč, ale když na to dupnu, tak hybridy doopravdy zezelenají - závistí :)

keycee
23. února • 20:51

Mas pravdu, ale len dovtedy pokial nepride na svet hybrid alebo elektromotor od BMW s vykonom 500kW. Ja sa len velmi obavam, ze nova F30, na ktoru sa chystam, uz nebude vo verzii atmosferickeho sestvalca 3 litra. Inak si ponecham moju trojecku E90 325i. :)))

Antiautomat
24. února • 14:06

Hm, to mas peknu karu, gratulujem, toto som chcel namiesto mojho stareho pekaca, rozmyslal som medzi 325 a 330, lenze do cesty prisla prioritnejsia investicia :-(S modelom 330 som sa zviezol a bola to jednym slovom parada, siel ako besny, k tomu ten zvuk a pocit, kto neskusil nevie...nijaky fukany R4 toto nedokaze, proste je to stroj na radost :-)vela zdaru a stastnych km

Fantomas
23. února • 12:20

A výrobce nezajímá nic jiného, jen jak co nejvíc prodat a co nejvíc vydělat. Jakkoliv, vše dovoleno. Takže se zneužívá vše, co je momentálně populární. Teď je to hlavně ekologie a tak je rázem vše, co se vyrábí, najednou "eko". Že to ve skutečnosti nijak eko není, to už nikoho nezajímá, jednou je to na tom napsané a hotovo :-) Hlavně když zákazníci víc koupí.

Antiautomat
22. února • 13:33

Tuto iniciativu im kvitujem. Ja by som na to pozeral ako celkom zaujimavy smer, hlavne po tom katarakte katastrof, ktory zacal Bangle-ovymi designovymi obscennostami, konciac tym co narobili s motormi v poslednom obdobi. Ponuknut samostatnu radu ''i'' modelov by som bral ako celkom rozumny posun, mozno si uvedomili ze miesat ''pravu'' bavoru (tam ide o radost z jazdy) a ''extrem-eko-bavoru'' dohromady akosi nejde. To by mohlo pomoct ''ochranit'' auta pre normalnycg ludi od tych zelenych sraciek. To by bolo nakoniec celkom rozumne.ALE>
Nech nemiesaju ekologiu tam, kde chcu evidentne setrit a o....t zakaznika. Treba byt dosledny. Napriklad ''eko'' zvasty ohladne motorov - rad by som trebars poznal odpoved na to, ako je pre planetu ekologicky prinosne mat objemovo ten isty diesel R6 v troch (ak dobre pocitam) vykonnostnych variantach. Tu nech s tymi eko zvastami idu fakt doriti, tam je jasna snaha usetrit. Na jednej strane aleluja oslavy na dausajzing a nasledne znizenie emisii, na druhej take praktiky kde sa zmeni akurat tak cisielko na zadnom dekli, motor sa necha patricne bud nafuknut alebo splasnut, cena nasledne takisto a je to. Snaha oholit zakaznika je evidentna, staci sa pozriet na fakt ze sa nenamahali to aspon trochu vyvazit seriovou vybavou - tam ma tieto eko zvasty vedia doslova nasrat. Tam este maju co dohanat. Tu sa mi viac paci pristup MB alebo hoci aj VW.Kazdopadne takychto krokov by muselo byt ovela viac aby som zacal zase uvazovat o BMW ako o buducej kare. Designovo to uz zacina opat chytat spravny smer, este dat do poriadku tie motory (a to sa musi, je to uplna tragedia). Ked niekto chce mat ''i'' bavoru, nech si za to zaplati a basta. Normalnym ludom nech da s tym pokoj.

Flavio
22. února • 13:59

Můžeš mi tu motorářskou tragédii BMW popsat? Ale prosím konkrétně. Je to podobné klišé, jako hláška o starých dobrých časech.

Skyline
22. února • 16:04

Neni to klise, je to realita. Staci se podivat do nabidky BMW, aby clovek videl, ze to jde do kopru a v realu maji v Mnichove motoru s trochu nadsazky tolik, co Kia. Jen Kia ma zatim od kazdeho motoru vykonove varianty tak mozna dve, BMW jich ma dvakrat tolik. Dokud jsou zakaznici dostatecne hloupi a tohle automobilkam (nejen BMW) zerou, tak proc jim to neprat, nicmene to na te "motorarske tragedii" nic nemeni.Tve spravedlive rozhorceni ovsem chapu, jsi-li stejny Flavio, ktery se na jinem serveru ohanel vlastnictvim X5 a X1 v rope.;-)

Flavio
22. února • 16:54

Nejsem zastánce názoru: pouze jedna výkonová verze + pouze jeden samostatný motor = kvalitní motor. Pokud bude BMW umět vykrýt určité výkonové spektrum jen s jedním motorem v různých výkonových variantách, se skvělými parametry, klobouk dolů. Proč vyrábět zbytné motory, když dnešní technika je umí více, než dobře nahradit? Tohle je a bude, až na malé výjimky, trend napříč všemi výrobci. Kdo se nepřizpůsobí, skončí.

Skyline
22. února • 17:04

Vzdycky me fascinuje, jak se nekdo necha nadsene okradat, nevyhody plynouci z okradani bagatelizuje nebo rovnou glorifikuje a spasne hlasa zkazu ostatnim, "neprizpusobivym". Takhle mame (ted se nelekni) cokoladu bez cokolady, chleba, ktery neni chlebem, pivo, ktere neni pivem - proc vyrabet zbytne veci, kdyz se daji nahradit univerzalnim smejdem (coz je to, k cemu speje kazde katovani kostu). Doporucuji vytahnout paty z CR a podivat se alespon po Evrope, kdyz uz ne po svete a trochu se pobavit s lidmi napr. z Nemecka, Rakouska apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Flavio
22. února • 17:27

Potraviny jsou úplně jiný obor. Tam bez laboratorního rozboru nevíš, co sis vlastně koupil. U motorů naopak víš, jakou protihodnotu dostáváš. Každý si umí zjistit spotřebu, emise, charakteristiku, pružnost motoru…

Skyline
22. února • 18:19

Obor jiny, principy stejne. Na rozdil mezi Chateau Tetrapak a vyberem z hroznu laborator nepotrebuji a u cokolady se staci podivat na obal. Zatimco ale alternativa k tetrapaku existuje, stejne jako k tomu necokoladovemu smejdu, chleba uz ji pres 90% lidi u nas jen ten ze sr.cek. Nakonec smradit venku s dieselem jen kvuli par tisicum usetrenym na spotrebe taky dela kde kdo, zrovna u X5 ta smesnost vynikne az extremne (35i je levnejsi, nez 30d). Obratem se tedy vratim k motorum v tom smeru, ze zjistovat neco o motoru neni uplne jednoduche, kdyz uz neni alternativa. Verim, ze lidi, kteri by se divili po presednuti z sestivalce do ctyrvalce by bylo vic, ale jaksi neni ta moznost. Uz se tesim, az pocet motoru v BMW 1 klesne na 2 - verim, ze to nebude trvat dlouho, kdy to jediny treti motor - 130i - zabali a zustane jen dvoulitr, akorat se mu prida turbo. Kolik zajemcu bude mit moznost si ta dve auta porovnat? Mozna ten jeden clovek, kteri chyti na salonu funglovku s turbem a v rohu bude jeste posledni neprodany sestivalec, po kterem okamzite skoci, ale ti ostatni nezjisti nic. Daji si ten oje.any chleba z prumyslovych smesi a budou se smat malym pekarnam, ze je to tak dobre a ze maji taky rychle prejit na chemii, jinak bidne zhynou. Tak to ma byt.

Flavio
22. února • 19:08

Diesel není jen o spotřebě, ale také o tom, jak suverénně se auto s tímto motorem chová. 35i pokud nevytočíš, tak vůči 40d nejede. Podobná situace s motory, byla u BMW před nějakými 10lety. Dvoulitrový šestiválec byl vyměněn za čtyřválec. A co se změnilo? Na prodeje, image, kvalitu motorů to negativní dopad nemělo. Jen pár nadšenců to obrečelo. Stejná situace i teď.

Skyline
23. února • 10:43

To jo, uplna lemra lina :-DAno, nezmenilo se toho zas tak moc. Proste dukaz, ze marketing je silny nastroj. BMW si reklo, ze vlastne neni duvod delat veci poradne, kdyz reklamou zblby zakaznik vysoli penize i za horsi variantu. A tak v tom pokracuji, je to levnejsi a ucinne - v obecne rovine s tim nemam problem, je-li zakaznik vul, tak at plati. Soucasne to ale nic nemeni na tom, co jsem psal na zacatku, tedy ze s motory v BMW to jde s kopce.

Flavio
23. února • 15:24

Je to tvůj názor, já ti ho neberu. Na můj vkus hodně subjektivní a málo podpořený fakty.

Skyline
23. února • 18:10

Jaky jiny, nez subjektivni nazor muzu mit - ty mas snad nejake jine, nez subjektivni?;-)Osobne netusim, jaka fakta by sis predstavoval. Ridil jsem auta od nejvetsich plecek az po porsche nebo maserati a na zaklade toho si udelal nazor. Nejsem nejaky internetovy stredoskolak, ktery svoje nazory zaklada na testech v casopisech nebo argumentuje tim, co rekl nejaky sasula v televizi. Ze se ti moje nazory nelibi je mi vcelku jedno, vim, proc je mam a mam je podlozene zkusenostmi. Pokud pro tebe neni mezi ctyrvalcem a sestivalcem rozdil, mam duvod brat tve nazory s velkou rezervou, ostatne jsem od tebe zadna fakta, ktera by to nejak podporila, nevidel.

Flavio
23. února • 18:48

Pro mě fakta u motoru jsou: max. výkon, točivý moment a jeho průběh, v jakých otáčkách jsou jejich max. hodnoty dosahovány, pružnost na daný převodový stupeň, spotřeba paliva atd.. To jsou všechno věci, které stojí na straně přeplňování. Pak jsou atributy, které jsou na straně šestiválců (v tomto případě atmosférických), které jsou ovšem, ve větší či menší míře subjektivní: kultivovanost chodu, zvuk, charisma, prestiž. To jsou pro mě, takové třešinky na dortu, které jsou výborné, ale ne samy o sobě.

Antiautomat
22. února • 20:42

Skyline to vystihol myslim uplne presne. Skratka uplne krasna ukazka do akych sraciek moze dojst sucasny automobilizmus.
Prikladom trebars rada 5. Cenovy rozdiel ´523´ vs ´528´ je 90.ooo. Uvodzovky u spominanych cisiel uvadzam zamerne, nakolko pekne ukazuju za co od zakaznika pytaju onych 90.ooo (seriova vybava je ta ista, ak som nahodou rozdiel nepostrehol, rad sa necham opravit). Trosku drahy ´chiptuning´, ze...
Situacia je este zaujimavejsia, ked vypustili model ´530´. Preco bol vypusteny? No jednoducho preto, ze by horeuvedena skutocnost vysla este viac najavo a este vyssie by s cenou uvedeneho chiptuningu ist nemohli. Je to skratka ta ista 'technologia', ako zname ohrane triky, stare ako kapitalizmus sam - na nejaky tovar sa napise cervenou cena za ktoru obchodnik chce predat a nad to sa este dopise preskrtnuta vymyslena (uplne prehnana) cena. Vysledny efekt je dostatocne (bohuzial) znamy...Cize za svoje peniaze nedostavas viac, ale vlastne zacinas na minime a spominany chiptuning si pekne krasne doplatis. Rozdiel vo vyrobnych nakladoch, prave vdaka tejto unifikacii vo vyrobe, je naozaj minimalny. Cize cely ten cirkus ide z Tvojho vrecka. A to mi ako ferovy obchod zdaleka nepripada. No a o dieseloch uz ani radsej nepisat. A propos, cital som ze novy 4valec idu oznacit v pripade patky 528 ci tak dajako. Som zvedavy s akymi fukanymi nezmyslami za zase dostavia a ake zvratenosti sa docitam v novom katalogu. Skratka vymenili hodnotu za cistu komerciu, pomiesanu so zelenymi nechutnostami a tym aj prisli aspon o mna ako potencialneho zakaznika.

Andre
23. února • 0:10

"Trosku drahy ´chiptuning´, ze..." Ja bych rekl ze ani ne. Kdyz se podivas na ceny chiptuningu tak zvednuti vykonu o 20 kw benzinovemu motoru je cca 16-20.000 kc od nejakeho kutila.
Mezi 523 a 528 je rozdil 40kw a cca 10kg. Mas to original od vyrobce + zaruka, za co tech + 70k mozna stoji."Situacia je este zaujimavejsia, ked vypustili model ´530´." 530i F10 neni jen 535i TwinPower Turbo a tu bych o chiptuningu moc nemluvil.

Shimi
22. února • 19:00

to Skyline: Kurňa, tak teď nevím. Buď jsem něco nepochopil já nebo někdo jiný. Náš spor přece není v tom, že by se měli nahrazovat atmo V8 a V/R6 foukanýma R4kama.

Shimi
22. února • 16:26

to Skyline: Ale zase na druhou stranu, proč ne? Proč nepokrýt jedním motorem 0 - 100 kW, druhým 100 - 200 kW a třetím ten zbytek? Na co mít v nabídce 10 ingotů? Myslíš, že to zákazníci ocení? Třeba já tam vidím výhodu v tom, že u foukaných motorů si člověk pořídí slabší = levnější variantu a za babku ji vyžene tam, kde je ta dražší varianta třeba s výbavou, kterou ten dotyčný nepotřebuje. Což je například nesmyslný balíčkování výbav v návaznosti na motor, který mě neskutečně štve.

Skyline
22. února • 16:54

Proc ne? Protoze ja mam proste problem platit v podstate za nic. Povazuju za hloupe vysolit za stejny motor hromadu penez navic - u BMW 1 je priplatek za 120i oproti 116i pres 100k, rozdil mezi 116d a 123d je pak doslova brutalnich 180k. Rozdily na motoru jsou minimalni, troufam si rict, ze vyrobni cena se bude lisit v ramci jednotek procent. Jak to souvisi s balickovanim nechapu - dela to tak v podstate kazdy, at uz lacine cipuje nebo vyrabi ruzne "ingoty". Zakaznika pak obvykle nezajima vic, nez kolik to stoji, v tomto me vzdycky bavi skodifkari, kteri na netu kritizuji Korejce za nedostatek vybav a pak stejne koupi akcni fabii/octavii v akcni vybave, ktere nektere veci chybi a naopak ma veci, ktere by si nepriplatili, ale "kdyz uz to tam je":-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
22. února • 17:57

to Skyline: Hele, ale tohle už hraničí s naivitou. Snad si nemyslíš, že bude automobilka vyrábět 5 motorů, když je může nahradit jedním, snížit tak náklady a maximalizovat zisk. Tady jde o byznys, to není charita. U BMW je akorát problém ten, že to většinou nejsou foukačky, myslím benzíny, takže se to nedá řešit nákupem slabší verze a chipnutím. U té 116d vs. 123d to jde udělat tak, jak jsem psal. Kup 116d, chipni ji a ušetříš 180t., jednoduchý jak facka. Jak říkáš, rozdíly jsou minimální, je to jen udušený softem, nic víc.

Skyline
22. února • 18:04

Ne, to si opravdu nemyslim. Fakt, ze za sve penize ocekavam adekvatni protihodnotu nepovazuji za naivitu, ale tvuj prispevek doklada, jak daleko jsme to v tomto smeru dopracovali. Krasne se s Flaviem doplnujete. Rada, at si koupim karu za 600k a dodelam si ji sam tomu dava korunu. Mel bys ty prispevky po sobe cist;-)

Shimi
22. února • 18:30

to Skyline: No teď už je to jenom o tom, co je pro koho adekvátní protihodnota.

Skyline
22. února • 18:47

O tom je to prece od zacatku, ne?

Shimi
22. února • 19:29

to Skyline: A jak by sis to představoval, aby tě to uspokojilo? Že by např. 116 měla 1.6 85 kW, 118 měla 1.8 105 kW a 120 měla 2.0 120 kW? Není lepší mít 2.0 jako základ + tři výkonové varianty?

Skyline
23. února • 10:36

Pro zakaznika 116i to lepsi je, pokud mu tedy nevadi krome kladu (vyssi kroutak 2.0 nez 1.6) take zapory (vyssi spotreba, vyssi pojistka apod.). Pro zakaznika 120i to lepsi neni v nicem. Ja bych si za sve penize predstavoval 120 kW I6/V6 nebo aspon 2.2-2.4 objem, kdyz uz by melo zustat u ctyrvalce.

Antiautomat
22. února • 15:17

Ach jaj, zase jeden z uzivatelov toho slovicka ''klise''
viz druha cast prispevku hore

Zubesuch
22. února • 1:38

nech si zriadia aj skleník pre umelé pestovanie dažďového pralesa pod kapotou je mi to jedno... ale horšie je, že táto "ekovlna" sa dotkne a už aj dotýka samotných modelov "M" z ktoreho nezostane ochvílu absolútne nič, ak ešte vôbec niečo zostalo, možno len nejaké plasty pre iný lúúk. A čo sa týka BMW je mi z toho viac ako smutno a sledujem to so slzami v očiach. Kiežby sa mohli vrátiť časy E30 M3, ba E46 M3. Z toho ekoterorizmu EU je mi zle. Hlavne ak je páchaný na nesprávnom "mieste". A bude ešte horšie :(

V0cas
23. února • 9:52

můj otec takhle před asi dvaceti lety se slzami v očích sledoval jak výrobci opouští karburátory, že prý těm vstřikovacím novotám vůbec nerozumí a neví co s tím bude dělat když si to už nemůže sám seřídit... nojo, časy se mění...

RedBaron
23. února • 12:34

Jenže vstřikování snížilo spotřebu motoru až o třetinu a pokud nemá špatně nastavenou jednotku, tak přitom nebrání výkonnosti ani odezvě.Kdežto pseudoekologické novoty jako je přeplňování, elektrické řízení, otravný start-stop, pseudoekologická vozítka plná těžkých kovů a další hlouposti přinášejí stejně jako fotovoltaiky jen splnění papírových norem, které stanovily chorobné mozky a roztáčejí další kolečko peněz pro samoúčelné investice, změny nesloužící nikomu a nárůsty hmotnosti, které vlastně jdou proti snižování spotřeby.Odnášejí s sebou spoustu jízdních kvalit auta, přinášejí prodlevy, vzdalují ovládání auta od řidiče a odtahují jej od chápání fyzických procesů, které při řízení auta probíhají.Ono to ovšem celé má širší souvislost s tím, jak má dnes člověk všechno na dosah ruky a postupně si nepochopitelně nechává brát svobody v jedné životní oblasti za druhou ve prospěch pohodlí a uniformity s tím, že to za něho někdo udělá lépe. Ve skutečnosti se stáváme vazaly vyšších skupin a už dávno mocných a už dávno se plahočíme na jejich

Flavio
23. února • 15:15

No, nezlob se na mě, to už je demagogie. Přeplňování, elektrické řízení tady bylo už před ekovlnou. Hmotnost jde nahoru od dob zvýšených požadavků na pasivní bezpečnost a komfortní výbavu. Jízdní kvality aut se nezhoršují. Prodleva turbomotorů je nulová, pokud s nimi nejezdíš závody.
„vzdalují ovládání auta od řidiče a odtahují jej od chápání fyzických procesů, které při řízení auta probíhají.“ Tohle probíhá od samého vzniku automobilismu. Není to záležitost posledních let. Smyslem vývoje je vytvářet stále komfortnější, efektivnější, bezpečnější, uživatelsky přívětivější produkty. Kdyby většina uvažovala jako ty, tak jezdíme stále drožkami. Zbytek nemá cenu komentovat.

Skyline
23. února • 18:21

"Prodleva turbomotorů je nulová, pokud s nimi nejezdíš závody."Aha, tak ja mam subjektivni nazory, ktere nejsou podporene fakty a ty tady placas jak pubertak, ktery zna auta jen ze sedacky spolujezdce, kdyz nekam jede s tatkou:-D Je to jako reci, ze po nastartovani TDI neni poznat, jestli je to benzin, nebo diesel, takove je v tom ticho:-D (to jsem si nevymyslel, to byvalo v zacatcich O1 zcela bezne tvrzeni snad ve vsech casopisech). Prodlevu ma dnes jeste porad v podstate kazde turbo, i kdyz fiati multiair je udajne velmi dobry (nejel jsem). Bezne vsak prodlevu poznas i v 750i nebo 335i, o nabusenejsich motorech (focus RS, mazda 3 MPS) nemluve. Jediny turbomotor, u ktereho bych se nedivil kdyby nezkuseny ridic prodlevu hned nepoznal je megane RS. Doba, kdy bude prodleva "nulova" nas asi vzhledem k principu funkce turba jen tak neceka, i kdyz pokrok ty motory udelaly obrovsky a sam jsem zvedav, jak to bude za par let vypadat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Flavio
23. února • 19:27

No, a teď mi řekni, jaký reálný negativní dopad má tebou kritizovaná prodleva u dnešních turbomotorů v reálném, každodenním provozu. Žádný.

Skyline
24. února • 8:00

Aha, takze ted uz tam prodleva je, ale nema zadny dopad. Tak jo Flavio, koncim, tohle nikam nevede. ;-)

Flavio
24. února • 10:00

Nezlob mě, ale ty pracuješ jen s pocity a dojmy. Fakta, která by podpořila tvou argumentaci jsi žádná neuvedl. Nejseš schopen věrohodně prokázat, proč dát např. přednost atmosféricky plněnému motoru před přeplňovaným. Tvůj scénář v každé diskusi je pořád stejný. Od tématu odběhneš k potravinářství, potom ke slovním výpadům a celé to zakončíš otřepanou větičkou, pozor, ať ti nepraskne žilka!

RedBaron
24. února • 11:29

Právě pocity za volantem BMW minulosti bývaly vždy velice důležité a byly důvodem proč tuto značku někdo zvolil. Dneska stačí zákazníkům vrtule na kapotě.

Flavio
22. února • 9:11

A parní stroje, aby se vrátily. To bys nechtěl? Nebo, co tak startovat auto klikou? I to, ve své době, mělo svůj půvab. Jo, ne nadarmo se říká, že v mládí se člověku zdají holky krásnější a tráva zelenější. Ale nic si z toho nedělej, veterán kluby na světě budou stále.

Shimi
22. února • 9:30

to Flavio: On někde píše, aby se vrátily parní stroje? Nebo startování pomocí kliky? Nepíše. Tak si tyhle rádobyftipný řeči nech na doma. To, že se díky ekovlně ku*ví kde co aniž by to mělo nějaký smysl, je holý fakt.

Nommo
22. února • 15:26

Slova nadsazka a ironie ti asi nic nerikaji???
Jen chtel poukazat a hloupost toho prispevku vyse... S cimz souhlasim.

Shimi
22. února • 15:39

to Nommo: Ne neříkají, celou tu dobu tady čekám na to, až mi to vysvětlíš. Ten "příspěvek výše" hloupost samozřejmě není a já s ním plně souhlasím. Tudíž nesouhlasím s tebou. Máš tam ještě něco?

Flavio
22. února • 9:52

Chápu tě. Nelíbí se ti dnešní doba? Tak s tím něco dělej. Staň se europoslancem, vývojářem u BMW atd.. Rozčilováním se na zdejším serveru toho moc neovlivníš.

Shimi
22. února • 10:04

to Flavio: Já už s tím něco dělám, využívám volební právo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
22. února • 10:28

To s tím prakticky nic neděláš. Jít k volbám je morální povinnost. Měl bys zkusit něco na způsob založení nějaké iniciativy. ;-)

xman
22. února • 9:43

Dyt i s motorem z vysavace se jednou slusne svezes, neboj....jen to chce trochu trpelivosti.

Shimi
22. února • 9:55

to xman: Co to je za termín "slušné svezení"? Co si pod tím mám představit? Respektive, co si pod tím představuješ ty?P.S.: Pokud je to něco ve smyslu 5m limuzíny s V8, automatem, jednodílné přední lavice v kůži a rokem výroby 1960 - 1980, tak to potom chápu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andre
22. února • 13:36

to jsou zase moudra. :-D

Shimi
22. února • 14:43

to Andre: Tak se tak blbě nesměj a taky nějaký nahoď.

Doporučujeme

Články odjinud