BMW zakládá paralelní značku „i“ pro eko-stroje

Zapomeňte na „M“, do popředí zájmu se u BMW tlačí „i“. Koho dnes zajímá „sport“; světem vládne ekologie…

Po dlouhých letech příprav společnost BMW Group včera potvrdila, že zakládá novou divizi s prostým označením „i“. Je to známka definitivního odklonu mnichovských konstruktérů od sportovního akcentu, jimiž byly vozy BMW donedávna proslaveny, nebo jen snaha oddělit zrno od plev? Těžko říci. Jisté je, že u BMW již „i“ nebude značit elektronické vstřikování (bez něhož se již řadu let neobejdeme), ale škálu „eko“ modelů, jejichž posláním je místo jízdy ochrana životního prostředí. V blízké době by se v sérii BMW „i“ měla objevit řada různých hybridů a elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do běžného provozu se jako první dostanou v roce 2013 modely BMW i3 a i8. Zatímco první z nich bude městským elektromobilem, i8 nabídne pohonnou soustavu „plug-in hybrid“ a má být inspirován studií Vision EfficientDynamics představenou předloni ve Frankfurtu. Obě řady budou vycházet z nové konstrukční strategie LifeDrive (bude to „jízda života“, nebo „jízda o život“…?) využívající hliníkového rámu nesoucího motoru, přičemž prostor pro posádku má být vyroben z lehkých, ale extrémně lehkých uhlíkových kompozitů (CFRP). Stroje i3 a i8 budou vyráběny ve společné továrně v Lipsku a mají sdílet také řadu soustav včetně elektromotorů, servomotorů a baterií.  

„Oba vozy byly navrženy s důrazem na jejich alternativní druhy pohonů,“ vysvětluje Klaus Draeger, člen představenstva BMW Group odpovědný za vývoj. „Sáhli jsme k využití specifické konstrukce a nových lehkých materiálů, díky čemuž se nám podařilo prakticky eliminovat poměrně vysokou hmotnost akumulátorů. Našim zákazníkům to přinese skvělé jízdní výkony v kombinaci s dlouhým dojezdem.“ Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně je třeba připomenout, že nedávno značka BMW představila prototyp ActivE vycházející ze stávající „jedničky“. Jeho elektrická pohonná soustava je naladěna na 170 koní (125 kW) a 250 Nm a lze předpokládat, že právě tento systém bude jádrem obou řad i3 a i8.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Prvními vlaštovkami ze stáje BMW "i" budou modely i3 a i8

V modelu BMW i8 bude nejspíš kombinován s přeplňovaným vznětovým tříválcem o objemu 1,5 l, který jsme poprvé viděli v již zmíněném prototypu BMW Vision EfficientDynamics. Součástí strategie „i“ bude u BMW také nabídka nových služeb internetu. Některé aplikace vyvine BMW samo, jiné připravuje ve spolupráci s externími specializovanými dodavateli. 


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW pro své vozy "i" vyvíjí také řadu nových internetových aplikací 


 

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 230 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 54 374 km
Cena: 320 000 Kč
BMW 3 3
Rok výroby: 2008
Stav: 146 703 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků