BMW začne v roce 2019 nahrazovat zpětná zrcátka kamerami

BMW tvrdí, že jejich systém „elektronických zrcátek“ bude spolehlivější a bezpečnější než klasická zrcátka. Prý pokryjí větší zorný úhel a odpadnou tak nebezpečné mrtvé body.

U BMW zjistili to, co asi 80 % všech řidičů ví už dávno: zpětné zrcátko je naprostá zbytečnost k ničemu a slouží jen k tomu, aby zvyšovala aerodynamický odpor. Ale teď vážně. Na veletrhu spotřebitelské elektroniky CES 2016 ukázalo BMW koncept i8, který měl místo zrcátek kamery. A tato věc by se mohla do výroby dostat už v roce 2019.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdánlivě obyčejná i8 nemá klasická zpětná zrcátka, ale jen kamery. Obraz se promítá na displej umístěný místo vnitřního zpětného zrcátka a vytváří nepřerušený obraz dění za autem. V sériové výrobě to možná uvidíme od roku 2019

Aspoň to naznačil Elmar Frickenstein, šéf vývoje automobilky BMW. Podle něj mohou mít kamery místo zrcátek značný přínos pro bezpečnost a zároveň pro spotřebu paliva. Sníží se totiž aerodynamický odpor a odpadnou takové věci jako mlžení a nečistoty na zrcátku.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Otázka je, jak se proti nečistotám a mlžení bude bránit kamera, ale BMW má zhruba tři roky na to, aby to vymyslelo. Podobná záležitost by se mohla dostat poprvé do faceliftu BMW řady 7, ale to je samozřejmě jen spekulace. Frickenstein naznačil, že kamery a senzory místo klasických zrcátek postupně dostanou všechna BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V aerodynamických kapličkách jsou blinkry a kamery. Mohou mít i další využití, například pro umístění senzorů potřebných pro ovládání autonomního systému vozu

BMW tvrdí, že jejich systém „elektronických zrcátek“ bude spolehlivější a bezpečnější než klasická zrcátka. Prý pokryjí větší zorný úhel a odpadnou tak nebezpečné mrtvé body. Koncept BMW i8 Mirrorless má dvě kamery v malých aerodynamických kapličkách místo zrcátek a celý obraz promítají dovnitř na displej, který je umístěný klasicky místo vnitřního zpětného zrcátka.

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

S nástupem autonomního řízení navíc začne být zpětné zrcátko skutečnou zbytečností. Místo něj bude mít auto radarové a laserové senzory. Problémem ale může být legislativa. Například Volkswagen XL1 má v Evropě také pouze kamery, ale kvůli zákonům musel například na trhu v USA dostat klasická zrcátka.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků