BMW začíná testovat vodíkový pohon. Prototyp má výkon silného šestiválce

K automobilkám, které větší budoucnost v pohonu na palivové články, se přidává i mnichovská modrobílá vrtule. Na technice spolupracuje s Toyotou.

Prototypy BMW i Hydrogen NEXT nastupují do běžného provozu, v němž budou vyhodnocovat spolupráci hnacího ústrojí, podvozku a palubní elektroniky. Jejich základem je technika BMW X5, zkombinovaná s technologií eDrive páté generace z modelu iX3. Na vývoji němci spolupracují s Toyotou, která aktuálně nabízí vodíkový model Mirai už v druhé generaci.

Jaguar a Land Rover vsadí na vodík. Chystají prototyp bezemisního Defenderu

Jaguar a Land Rover vsadí na vodík. Chystají prototyp bezemisního Defenderu

Japonská automobilka dodala jednotlivé palivové články, jejich soubor a pohonný systém je dílem vývojářů BMW. Při reakci vodíku s kyslíkem prototypy generují elektrický výkon 125 kW, na kola jde pak energie z účinné vyrovnávací baterie, díky níž má celý systém využitelný výkon 275 kW.

Toyota Mirai je konečně krásná! Prohlédli jsme si ji naživo, její čas snad brzo přijde

Toyota Mirai je konečně krásná! Prohlédli jsme si ji naživo, její čas snad brzo přijde

Vodík je uložen ve dvou 700barových nádržích z karbonem vyztuženého kompozitu o kapacitě šesti kilogramů. Do budoucna vidí BMW palivové články jako alternativu k čistě bateriovému pohonu, zejména u větších vozidel.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků