BMW Z9 přistiženo v ulicích Mnichova

(spy photos) Automobilka BMW to se svým návratem mezi prestižní sporťáky myslí zřejmě vážněji než se zprvu zdálo, již testuje Z9.

U BMW připravují jeden model za druhým. Nejnovějším „objevem“ pro špionážní fotografy se stal nový roadster. Zatím důkladně maskovaný model by neměl být ničím jiným než novým BMW Z9. To by se mělo stát jakýmsi nepřímým nástupcem modelu Z8, který se vyráběl v letech 2000 až 2003 a s tehdejší cenovkou ne menší než 128 000 amerických dolarů si příliš mnoho zákazníků nenašel. Byl sice velmi technicky propracovaný, ale v segmentu prestižních sporťáků se přesto neprosadil - na svou cenu prostě nevypadal dostatečně exklusivně a ani image BMW nebyla dostatečná k tomu, aby zabodoval mezi Ferrari, Aston Martiny a dalšími proslulými značkami.

BMW již dříve „vyhrožovalo” tím, že to v tomto segmentu stejně znovu zkusí s modelem Z9. I přes tato prohlášení málokdo čekal, že by se maskovaná zet-devítka mohla na silnicích objevit již začátkem roku 2007. Jak se ale zdá, opravdu se tak stalo.

Vůz na fotografiích byl zachycen přímo v ulicích Mnichova a ač někteří spekulují, zda nejde „jen” o nástupce Z4, nezdá se tato varianta být pravděpodobnou. Přistižený vůz je příliš velký na pokračovatele řad Z3 a Z4 a současné zetkové kupé i roadster se nevyrábí dostatečně dlouho na to, aby byly v nejbližších letech nahrazeny novou generací.

Nová Z9 má být citelně větším autem než Z4 a míchat se do života spíše vozům jako je Mercedesu SL. Nelze ale říci, že by Z9 mělo být jeho přímým konkurentem; podobně jako Z8 si půjde svou vlastní cestou. Vůz by měl dostat pod kapotu motor 5,0 V10 známý ze současných modelů M5 a M6 a s výrazně nižší hmotností vyrazit za vyskutku výjimečnými dynamickými parametry. Ty by spolu s novým, atraktivnějším vzhledem měly ospravedlnit astronomickou cenovku, která má být ještě vyšší než u Z8. Nechme se překvapit.

A ještě něco: Pokud je vám název Z9 povědomý, mysl vás nešálí. Stejné jméno totiž nesl koncept BMW, který se v roce 1999 představil na frankfurtském autosalonu. I přes stejné jméno ale mířil docela jiným směrem a stal se základem současné řady 6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW Z9 v ulicích Mnichova

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků