BMW Z9 přistiženo v ulicích Mnichova

(spy photos) Automobilka BMW to se svým návratem mezi prestižní sporťáky myslí zřejmě vážněji než se zprvu zdálo, již testuje Z9.

U BMW připravují jeden model za druhým. Nejnovějším „objevem“ pro špionážní fotografy se stal nový roadster. Zatím důkladně maskovaný model by neměl být ničím jiným než novým BMW Z9. To by se mělo stát jakýmsi nepřímým nástupcem modelu Z8, který se vyráběl v letech 2000 až 2003 a s tehdejší cenovkou ne menší než 128 000 amerických dolarů si příliš mnoho zákazníků nenašel. Byl sice velmi technicky propracovaný, ale v segmentu prestižních sporťáků se přesto neprosadil - na svou cenu prostě nevypadal dostatečně exklusivně a ani image BMW nebyla dostatečná k tomu, aby zabodoval mezi Ferrari, Aston Martiny a dalšími proslulými značkami.

BMW již dříve „vyhrožovalo” tím, že to v tomto segmentu stejně znovu zkusí s modelem Z9. I přes tato prohlášení málokdo čekal, že by se maskovaná zet-devítka mohla na silnicích objevit již začátkem roku 2007. Jak se ale zdá, opravdu se tak stalo.

Vůz na fotografiích byl zachycen přímo v ulicích Mnichova a ač někteří spekulují, zda nejde „jen” o nástupce Z4, nezdá se tato varianta být pravděpodobnou. Přistižený vůz je příliš velký na pokračovatele řad Z3 a Z4 a současné zetkové kupé i roadster se nevyrábí dostatečně dlouho na to, aby byly v nejbližších letech nahrazeny novou generací.

Nová Z9 má být citelně větším autem než Z4 a míchat se do života spíše vozům jako je Mercedesu SL. Nelze ale říci, že by Z9 mělo být jeho přímým konkurentem; podobně jako Z8 si půjde svou vlastní cestou. Vůz by měl dostat pod kapotu motor 5,0 V10 známý ze současných modelů M5 a M6 a s výrazně nižší hmotností vyrazit za vyskutku výjimečnými dynamickými parametry. Ty by spolu s novým, atraktivnějším vzhledem měly ospravedlnit astronomickou cenovku, která má být ještě vyšší než u Z8. Nechme se překvapit.

A ještě něco: Pokud je vám název Z9 povědomý, mysl vás nešálí. Stejné jméno totiž nesl koncept BMW, který se v roce 1999 představil na frankfurtském autosalonu. I přes stejné jméno ale mířil docela jiným směrem a stal se základem současné řady 6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW Z9 v ulicích Mnichova

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků