BMW Z9 přistiženo v ulicích Mnichova

(spy photos) Automobilka BMW to se svým návratem mezi prestižní sporťáky myslí zřejmě vážněji než se zprvu zdálo, již testuje Z9.

U BMW připravují jeden model za druhým. Nejnovějším „objevem“ pro špionážní fotografy se stal nový roadster. Zatím důkladně maskovaný model by neměl být ničím jiným než novým BMW Z9. To by se mělo stát jakýmsi nepřímým nástupcem modelu Z8, který se vyráběl v letech 2000 až 2003 a s tehdejší cenovkou ne menší než 128 000 amerických dolarů si příliš mnoho zákazníků nenašel. Byl sice velmi technicky propracovaný, ale v segmentu prestižních sporťáků se přesto neprosadil - na svou cenu prostě nevypadal dostatečně exklusivně a ani image BMW nebyla dostatečná k tomu, aby zabodoval mezi Ferrari, Aston Martiny a dalšími proslulými značkami.

BMW již dříve „vyhrožovalo” tím, že to v tomto segmentu stejně znovu zkusí s modelem Z9. I přes tato prohlášení málokdo čekal, že by se maskovaná zet-devítka mohla na silnicích objevit již začátkem roku 2007. Jak se ale zdá, opravdu se tak stalo.

Vůz na fotografiích byl zachycen přímo v ulicích Mnichova a ač někteří spekulují, zda nejde „jen” o nástupce Z4, nezdá se tato varianta být pravděpodobnou. Přistižený vůz je příliš velký na pokračovatele řad Z3 a Z4 a současné zetkové kupé i roadster se nevyrábí dostatečně dlouho na to, aby byly v nejbližších letech nahrazeny novou generací.

Nová Z9 má být citelně větším autem než Z4 a míchat se do života spíše vozům jako je Mercedesu SL. Nelze ale říci, že by Z9 mělo být jeho přímým konkurentem; podobně jako Z8 si půjde svou vlastní cestou. Vůz by měl dostat pod kapotu motor 5,0 V10 známý ze současných modelů M5 a M6 a s výrazně nižší hmotností vyrazit za vyskutku výjimečnými dynamickými parametry. Ty by spolu s novým, atraktivnějším vzhledem měly ospravedlnit astronomickou cenovku, která má být ještě vyšší než u Z8. Nechme se překvapit.

A ještě něco: Pokud je vám název Z9 povědomý, mysl vás nešálí. Stejné jméno totiž nesl koncept BMW, který se v roce 1999 představil na frankfurtském autosalonu. I přes stejné jméno ale mířil docela jiným směrem a stal se základem současné řady 6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW Z9 v ulicích Mnichova

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků