BMW Z9 přistiženo v ulicích Mnichova

(spy photos) Automobilka BMW to se svým návratem mezi prestižní sporťáky myslí zřejmě vážněji než se zprvu zdálo, již testuje Z9.

U BMW připravují jeden model za druhým. Nejnovějším „objevem“ pro špionážní fotografy se stal nový roadster. Zatím důkladně maskovaný model by neměl být ničím jiným než novým BMW Z9. To by se mělo stát jakýmsi nepřímým nástupcem modelu Z8, který se vyráběl v letech 2000 až 2003 a s tehdejší cenovkou ne menší než 128 000 amerických dolarů si příliš mnoho zákazníků nenašel. Byl sice velmi technicky propracovaný, ale v segmentu prestižních sporťáků se přesto neprosadil - na svou cenu prostě nevypadal dostatečně exklusivně a ani image BMW nebyla dostatečná k tomu, aby zabodoval mezi Ferrari, Aston Martiny a dalšími proslulými značkami.

BMW již dříve „vyhrožovalo” tím, že to v tomto segmentu stejně znovu zkusí s modelem Z9. I přes tato prohlášení málokdo čekal, že by se maskovaná zet-devítka mohla na silnicích objevit již začátkem roku 2007. Jak se ale zdá, opravdu se tak stalo.

Vůz na fotografiích byl zachycen přímo v ulicích Mnichova a ač někteří spekulují, zda nejde „jen” o nástupce Z4, nezdá se tato varianta být pravděpodobnou. Přistižený vůz je příliš velký na pokračovatele řad Z3 a Z4 a současné zetkové kupé i roadster se nevyrábí dostatečně dlouho na to, aby byly v nejbližších letech nahrazeny novou generací.

Nová Z9 má být citelně větším autem než Z4 a míchat se do života spíše vozům jako je Mercedesu SL. Nelze ale říci, že by Z9 mělo být jeho přímým konkurentem; podobně jako Z8 si půjde svou vlastní cestou. Vůz by měl dostat pod kapotu motor 5,0 V10 známý ze současných modelů M5 a M6 a s výrazně nižší hmotností vyrazit za vyskutku výjimečnými dynamickými parametry. Ty by spolu s novým, atraktivnějším vzhledem měly ospravedlnit astronomickou cenovku, která má být ještě vyšší než u Z8. Nechme se překvapit.

A ještě něco: Pokud je vám název Z9 povědomý, mysl vás nešálí. Stejné jméno totiž nesl koncept BMW, který se v roce 1999 představil na frankfurtském autosalonu. I přes stejné jméno ale mířil docela jiným směrem a stal se základem současné řady 6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW Z9 v ulicích Mnichova

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků