BMW Z9 Cabrio

Jedním ze zajímavých konceptů představených na pařížské autosaloně byla studie německé automobilky BMW. Kabriolet Z9. Jak již název napovídá automobil vychází z dříve představené studie Z9 grand turismo (gt) a stejně tak představuje jak si u BMW představují automobily zítřka
BMW Z9 Cabrio
Jedním ze zajímavých konceptů představených na pařížském autosaloně byla studie německé automobilky BMW - kabriolet Z9. Jak již název napovídá, automobil vychází z dříve představené studie Z9 grand turismo (gt) a stejně tak představuje jak si u BMW představují automobily zítřka.

Při pohledu na kabriolet Z9 upoutají hladké linie karoserie s vystouplými blatníky. Kabriolet nezapírá svého předchůdce ani venkovními rozměry. Na délku měří 4 760 mm, což je jen o chloupek míň než kupé. Šířka činí 1 970 mm a výška 1 280 mm, což je plných 60 mm míň než u Z9 gt.

Pro pohon kabrioletu Z9 byl vybrán osmiválcový motor o objemu 4.4 litru nabízející výkon 286 ks a točivý moment 440 Nm. Výkon je přenášen na zadní 21“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 285/40. Vpředu najdeme o palec menší, obutá do pneumatik o rozměru 245/45. 20“ a 21“ disky umožnili montáž výkonných sportovních brzd, které umožňují bezpečné zastavení za všech podmínek.

Bližším pohledem na kabriolet Z9 zjistíme, že byl kladen velký důraz na ergonomii ovládání. Oblast kolem volantu umožňuje řízení automobilu bez rušivých vlivů. Všechny důležité prvky jsou totiž umístěné na volantu nebo v jeho bezprostřední blízkosti. Na sloupku řízení najdeme čtyři ovladače. První je určený pro směrové světla, druhý pro stěrače, třetí pro tempomat a konečně čtvrtý pro automatickou převodovku.

Převodovka má čtyři základní režimy, tedy P, R, N a D. Po stisknutí jednoho ze dvou tlačítek, sloužících také k ovládání převodovky, umístěných na volantu se převodovka přepne do manuálního režimu a poté je již možné manuálně volit převodové stupně.

BMW Z9 je automobil technicky na špičkové úrovni a jeho design je také velmi povedený, ale stejně jako u většiny studií se tohoto modelu jako sériového automobilu brzy nedočkáme.

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků