BMW Z9 Cabrio

Jedním ze zajímavých konceptů představených na pařížské autosaloně byla studie německé automobilky BMW. Kabriolet Z9. Jak již název napovídá automobil vychází z dříve představené studie Z9 grand turismo (gt) a stejně tak představuje jak si u BMW představují automobily zítřka
BMW Z9 Cabrio
Jedním ze zajímavých konceptů představených na pařížském autosaloně byla studie německé automobilky BMW - kabriolet Z9. Jak již název napovídá, automobil vychází z dříve představené studie Z9 grand turismo (gt) a stejně tak představuje jak si u BMW představují automobily zítřka.

Při pohledu na kabriolet Z9 upoutají hladké linie karoserie s vystouplými blatníky. Kabriolet nezapírá svého předchůdce ani venkovními rozměry. Na délku měří 4 760 mm, což je jen o chloupek míň než kupé. Šířka činí 1 970 mm a výška 1 280 mm, což je plných 60 mm míň než u Z9 gt.

Pro pohon kabrioletu Z9 byl vybrán osmiválcový motor o objemu 4.4 litru nabízející výkon 286 ks a točivý moment 440 Nm. Výkon je přenášen na zadní 21“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 285/40. Vpředu najdeme o palec menší, obutá do pneumatik o rozměru 245/45. 20“ a 21“ disky umožnili montáž výkonných sportovních brzd, které umožňují bezpečné zastavení za všech podmínek.

Bližším pohledem na kabriolet Z9 zjistíme, že byl kladen velký důraz na ergonomii ovládání. Oblast kolem volantu umožňuje řízení automobilu bez rušivých vlivů. Všechny důležité prvky jsou totiž umístěné na volantu nebo v jeho bezprostřední blízkosti. Na sloupku řízení najdeme čtyři ovladače. První je určený pro směrové světla, druhý pro stěrače, třetí pro tempomat a konečně čtvrtý pro automatickou převodovku.

Převodovka má čtyři základní režimy, tedy P, R, N a D. Po stisknutí jednoho ze dvou tlačítek, sloužících také k ovládání převodovky, umístěných na volantu se převodovka přepne do manuálního režimu a poté je již možné manuálně volit převodové stupně.

BMW Z9 je automobil technicky na špičkové úrovni a jeho design je také velmi povedený, ale stejně jako u většiny studií se tohoto modelu jako sériového automobilu brzy nedočkáme.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků