BMW Z8 Alpina je právě na prodej! Připravte si peněženky

S počtem 555 vyrobených kusů se u automobilu dá mluvit o opravdu vzácném kusu. To platí pro BMW Z8 Alpina, překrásný roadster z roku 2003. Ten je nyní ke koupi a cena je o maličko vyšší než byla ta pořizovací, pochopitelně.

Když v roce 2002 vyjel model BMW Z8, jednalo se o opravdu exkluzivní zboží. Překrásných vozů se pak vyrobilo 5703 kusů. Rok na to se však ve firmě Alpina rozhodli, že si Z8 vezmou do parády a vznikl tento roadster. S počtem 555 vyrobených aut se jedná o skutečný unikát. 

Alpina Roadster Z8 z roku 2003 byl prvním modelem, který v USA nabízel ve svém sídle oficiální dealer BMW. Díky tomu se jich do Ameriky prodalo 450.

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

Původně měla mít Z8 motor V-12 z modelu M5, ale pod kapotou pro tento kolos prostě nebylo místo, takže se inženýři uchýlili k plánu B, což byla hnací jednotka V8 s objemem 4.8 litru z modelu Alpina B10 V8. Ta měla výkon 375 koňských sil a točivý moment 520 Nm.

To ale nebylo vše, protože Alpina Roadster Z8 měla namísto původní šestistupňové manuální převodovky pětistupňový automat. Dále pak dostala nová 20-palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami Michelin a měkčí zavěšení. Uvnitř se změn dočkala přístrojová deska či sedačky.

Co se týče rychlosti a výkonu, Alpina udělala sprint z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a maximální rychlost byla 260 km/h (vinou elektronického omezovače). Tedy, o něco pomalejší než klasická Z8, která na 100 za hodinu zrychlila za 4,7 sekundy, zase však mohla jet nanejvýš 250.

Příplatkům se u BMW meze nekladou: M3 v plné výbavě pak vypadá takto

Příplatkům se u BMW meze nekladou: M3 v plné výbavě pak vypadá takto

Pokud si už připravujete peněženku, tak pro vás máme následující informaci: Když se v roce 2003 začínala Alpina prodávat, stála v přepočtu asi 3,5 milionu korun. Model, který je na prodej dnes, má najeto jen 39 545 km a stojí 244 900 dolarů, což je v přepočtu na dnešní kurz 5 632 000 Kč.

A co za tyto peníze dostanete, si můžeze prohlédnou ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků