BMW Z8 Alpina je právě na prodej! Připravte si peněženky

S počtem 555 vyrobených kusů se u automobilu dá mluvit o opravdu vzácném kusu. To platí pro BMW Z8 Alpina, překrásný roadster z roku 2003. Ten je nyní ke koupi a cena je o maličko vyšší než byla ta pořizovací, pochopitelně.

Když v roce 2002 vyjel model BMW Z8, jednalo se o opravdu exkluzivní zboží. Překrásných vozů se pak vyrobilo 5703 kusů. Rok na to se však ve firmě Alpina rozhodli, že si Z8 vezmou do parády a vznikl tento roadster. S počtem 555 vyrobených aut se jedná o skutečný unikát. 

Alpina Roadster Z8 z roku 2003 byl prvním modelem, který v USA nabízel ve svém sídle oficiální dealer BMW. Díky tomu se jich do Ameriky prodalo 450.

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

Původně měla mít Z8 motor V-12 z modelu M5, ale pod kapotou pro tento kolos prostě nebylo místo, takže se inženýři uchýlili k plánu B, což byla hnací jednotka V8 s objemem 4.8 litru z modelu Alpina B10 V8. Ta měla výkon 375 koňských sil a točivý moment 520 Nm.

To ale nebylo vše, protože Alpina Roadster Z8 měla namísto původní šestistupňové manuální převodovky pětistupňový automat. Dále pak dostala nová 20-palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami Michelin a měkčí zavěšení. Uvnitř se změn dočkala přístrojová deska či sedačky.

Co se týče rychlosti a výkonu, Alpina udělala sprint z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a maximální rychlost byla 260 km/h (vinou elektronického omezovače). Tedy, o něco pomalejší než klasická Z8, která na 100 za hodinu zrychlila za 4,7 sekundy, zase však mohla jet nanejvýš 250.

Příplatkům se u BMW meze nekladou: M3 v plné výbavě pak vypadá takto

Příplatkům se u BMW meze nekladou: M3 v plné výbavě pak vypadá takto

Pokud si už připravujete peněženku, tak pro vás máme následující informaci: Když se v roce 2003 začínala Alpina prodávat, stála v přepočtu asi 3,5 milionu korun. Model, který je na prodej dnes, má najeto jen 39 545 km a stojí 244 900 dolarů, což je v přepočtu na dnešní kurz 5 632 000 Kč.

A co za tyto peníze dostanete, si můžeze prohlédnou ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků