BMW Z4M, nová generace s osmiválcem?

Nová generace sportovního roadsteru BMW Z4 se představí již za pár měsíců, a tak je na místě pátrat po tom, co se objeví pod kapotou ostrého eM provedení. Současný špičkový šestiválec 3,2 totiž definitivně z nabídky bavorské automobilky zmizí.

Původně se hovořilo o nasazení dvakrát přeplňovaného šestiválece z modelů 135i, 335i a 535i o výkonu lehce nad 300 koní. To by ovšem bylo o čtyřicet méně, než kolik nabízí současná generace, což není zrovna vhodné.

Na světě jsou tak první informace o tom, že pod kapotou se objeví atmosférický osmiválec o objemu 4 litry, který známe ze současného modelu BMW M3 a který nabízí výkon hodně nad 400 koní, což je dostatečný mezigenerační posun.

Velký osmiválec navíc plní i požadavky na emise a hlavně je lehčí, než současný šestiválec, což by mohlo ještě zlepší jízdní výkony a snížit celkovou hmotnost. Jak to bude ovšem doopravdy uvidíme později, vzhledem k doposud známým informacím se zřejmě stane pravý opak - z malého, lehkého roadsteru se zcela klasickou koncepcí s plátěnou střechou se zřejmě stane větší a těžší vůz s pevnou skládací střechou. Tedy taková vývojová analogie M3. A její charakter větší a silnější motor nespasil...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků