BMW Z4 sDrive35is: další náplast za M verzi

Kdo zažil na vlastní kůži BMW Z3 M Coupe a Z4 M Coupe, musí uznat, že jde o jedny z nejlepších produktů M divize automobilky BMW vůbec. A když ne, tak alespoň své doby zcela nesporně.

Přesto se u BMW rozhodli v této tradici nepokračovat a již začátkem letošního roku oznámili, že žádná nová Z4 M nebude. I když přesto... Spíše právě proto, jaká nová Z4 je. Relativně velké a těžké auto s podvozkem naladěným tak kompromisně, že plně nezvládá svůj výkon ani ve verzi 30i, touhu po M verzi snad ani nevzbuzuje.

BMW se ale přesto myšlenek na sportovněji laděnou Z4 úplně nevzdává a lepí na její vycházkový charakter jednu sprinterskou náplast za druhou. Po M paketu tak nyní přichází s verzí 35is, která - jak zřejmě očekáváte - přináší především vyšší výkon dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce. Ale nezůstalo jen u něj.

Více síly dodává motoru upravené sání a větší plnící tlak, dosažený pomocí zvýšení maximálních otáček turbodmychadel. Motor tak ve výsledku dává až 335 koní při 5 900 otáčkách. To vozu dovolí zrychlit na stovku již za 4,7 sekundy, maximální rychlost zůstává na obligátních 250 km/h, o které se postará elektronický omezovač.

Tím ale dobré zprávy víceméně končí. Řízení zůstal elektrický posilovač, který dělá z jízdy v posledních BMW zážitek podobný hrátkám na Playstation (nikdy jsem sice na Playstation nic nehrál, takhle nějak si to ale představuji). U 35is sice BMW slibuje jiné naladění řízení, ale pokud volant nedostane možnost přenosu elektrošoků do rukou řidiče, pak to s jeho nekomunikativností těžko něco nadělá. Převodovka bude v nabídce jen jedna, samozřejmě automatická - DCT se dvěma spojkami a sedmi převodovými stupni. Opět smůla pro ty, kteří chtějí své auto řídit.

Verze 35si bude mít ve standardu i funkční část M paketu, tedy zejména přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek s adaptivními tlumiči. K tomu i pár aerodynamických doplňků extriéru a nějaké ty sportovní artefakty v interiéru. Plný M paket to ale, zdá se, přesto nebude, jeho vyobrazení můžete vidět též na přiložených snímcích ve verzi 3,0i a typicky „empaketových” prvků zde najdeme více než u 35is.

Kdo má rád současná BMW, ten si s novou Z4 35is přijde na své. Komu ale mnoho neříkají, ten opět jen zapláče nad vzpomínkami na léta minulá. Ať už se řadíte k těm či oněm, svou definitivní reakci si nechejte na příští rok, kdy se vůz objeví na trhu. Stane se tak na někdy začátkem jara, jeho přesná cena zatím není známa.

Vůbec poprvé se Z4 sDrive35is představí veřejnosti na autosalonu v Detroitu, proto také na snímcích můžete vidět americké provedení modelu. Sám o sobě by ale měl být celosvětovou záležitostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4 sDrive 35is
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW Z4 s M paketem
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků