BMW Z4 sDrive35is: další náplast za M verzi

Kdo zažil na vlastní kůži BMW Z3 M Coupe a Z4 M Coupe, musí uznat, že jde o jedny z nejlepších produktů M divize automobilky BMW vůbec. A když ne, tak alespoň své doby zcela nesporně.

Přesto se u BMW rozhodli v této tradici nepokračovat a již začátkem letošního roku oznámili, že žádná nová Z4 M nebude. I když přesto... Spíše právě proto, jaká nová Z4 je. Relativně velké a těžké auto s podvozkem naladěným tak kompromisně, že plně nezvládá svůj výkon ani ve verzi 30i, touhu po M verzi snad ani nevzbuzuje.

BMW se ale přesto myšlenek na sportovněji laděnou Z4 úplně nevzdává a lepí na její vycházkový charakter jednu sprinterskou náplast za druhou. Po M paketu tak nyní přichází s verzí 35is, která - jak zřejmě očekáváte - přináší především vyšší výkon dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce. Ale nezůstalo jen u něj.

Více síly dodává motoru upravené sání a větší plnící tlak, dosažený pomocí zvýšení maximálních otáček turbodmychadel. Motor tak ve výsledku dává až 335 koní při 5 900 otáčkách. To vozu dovolí zrychlit na stovku již za 4,7 sekundy, maximální rychlost zůstává na obligátních 250 km/h, o které se postará elektronický omezovač.

Tím ale dobré zprávy víceméně končí. Řízení zůstal elektrický posilovač, který dělá z jízdy v posledních BMW zážitek podobný hrátkám na Playstation (nikdy jsem sice na Playstation nic nehrál, takhle nějak si to ale představuji). U 35is sice BMW slibuje jiné naladění řízení, ale pokud volant nedostane možnost přenosu elektrošoků do rukou řidiče, pak to s jeho nekomunikativností těžko něco nadělá. Převodovka bude v nabídce jen jedna, samozřejmě automatická - DCT se dvěma spojkami a sedmi převodovými stupni. Opět smůla pro ty, kteří chtějí své auto řídit.

Verze 35si bude mít ve standardu i funkční část M paketu, tedy zejména přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek s adaptivními tlumiči. K tomu i pár aerodynamických doplňků extriéru a nějaké ty sportovní artefakty v interiéru. Plný M paket to ale, zdá se, přesto nebude, jeho vyobrazení můžete vidět též na přiložených snímcích ve verzi 3,0i a typicky „empaketových” prvků zde najdeme více než u 35is.

Kdo má rád současná BMW, ten si s novou Z4 35is přijde na své. Komu ale mnoho neříkají, ten opět jen zapláče nad vzpomínkami na léta minulá. Ať už se řadíte k těm či oněm, svou definitivní reakci si nechejte na příští rok, kdy se vůz objeví na trhu. Stane se tak na někdy začátkem jara, jeho přesná cena zatím není známa.

Vůbec poprvé se Z4 sDrive35is představí veřejnosti na autosalonu v Detroitu, proto také na snímcích můžete vidět americké provedení modelu. Sám o sobě by ale měl být celosvětovou záležitostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4 sDrive 35is
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW Z4 s M paketem
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků