BMW Z4 Rennsport-Kit, bestiální coupé pro okruhové nadšence

Automobilka BMW připravila pro milovníky okruhové jízdy speciálně vyladěný model Z4. Díky špičkovým úpravám si tak můžete zakoupit speciál, se kterým bude opravdová zábava.
BMW Z4 Rennsport-Kit, bestiální coupé pro okruhové nadšence

Téměř sedm a půl miliónu korun si musíte připravit, pokud si chcete užít téměř bez kompromisů. Přesně 250 000 eur stojí nové coupé z produkce automobilky BMW, které doznalo radikálních změn. Standardní BMW Z4 M Coupé se podrobilo řádným úpravám a vznikl okruhový speciál. Standardní výkon Z4 M byl navýšen na 294 kW (400 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm. Když k tomu přidáte hmotnost 1 200 kg, nádrž na 120 litrů paliva máte žhavého kandidáta na opravdovou zábavu. Tovární tuning jak se patří. Pokud se vám nový model líbí, musíte si počkat do května, kdy začne jeho prodej.

Specifikace BMW Z4 Rennsport-Kit

  • délka: 4 415 mm
  • šířka: 1 880 mm
  • rozchod vpředu/vzadu: 865/774
  • šířka zadního křídla: 1 504 mm
  • světlá výška vpředu/vzadu: 90/90 mm
  • pneumatiky vpředu/vzadu: Michelin 27/65-18 a 28/71-18
  • brzdy vpředu: 380 mm vrtané kotouče se 6-pístkovými třmeny
  • brzdy vzadu: 320 mm vrtané kotouče se 4-pístkovými třmeny
  • převodovka: 6-stupňová sekvenční s keramickou spojkou
  • motor: řadový atmosférický šestiválec
  • objem: 3 246 ccm
  • vrtaní x zdvih: 87 x 91 mm
  • kompresní poměr: 12,5:1
  • maximální výkon 294 kW (400 k) při 8 200 ot./min.
  • maximální točivý moment: 400 Nm při 5 750 ot./min.
  • blok motoru: jednolitá konstrukce
  • kliková hřídel: z kované oceli
  • písty: kované
  • ojnice: ocelová
  • hlava motoru: hliníková se čtyřmi ventily na válec
  • ventilový rozvod: dvě vačkové hřídele poháněné řetězem, variabilní časování ventilů VANOS
  • výfukový systém: vějířové sběrné potrubí, tlumiš a katalyzátor
  • mazání: speciální závodní olej s vysokou teplotní odolností
  • chlazení: vodou a vzduchem
  • setrvačník: ocelový
  • palivový systém: přímé vstřikování paliva do válců, jedna vstřikovací tryska na válec, vstřikovací tlaky 5,0 bar
  • palivo: bezolovnatý bezním, min. oktanové číslo 98
  • objem palivové nádrže: 120 litrů
  • pohotovostní hmotnost: 1 200 kg ve specifikaci Nurburgring
  • řídící systémy motoru: řídící jednotka BMW MOtorsport ECU406 s dvěmi výkonnými mikroprocesory, řízení vstřikování a zapalování, omezovač rychlostí v boxech, paměťový systém výstupních dat z motoru, ABS s nastavením na závody, kontrola trakce
  • zapalování: 6 vysokovýkonných zapalovacích svíček
  • kokpit: programovatelný LCD panel s integrovanými diodami otáčkoměru a vhodného momentu přeřazení
  • volant: vytahovatelný, multifunkční s integrovaným displejem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 Tennsport-Kit

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků