BMW v německé továrně v Regensburgu zastavilo výrobu roadsteru BMW Z4 (E89). Kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou se začal prodávat v květnu 2009 a nyní po více než sedmi letech ukončil svou životní pouť. Je to ovšem o rok dříve, než se původně plánovalo.
Zákazníci se zrovna nehrnou. Za poslední rok a půl se v Evropě prodalo jen necelých šest tisíc kusů modelu Z4. Nástupce Z5 ale dorazí až za dva roky
Prodejní čísla jsou ale velmi slabá a trh podobně zaměřených kabrioletů či roadsterů je překvapivě malý. Zákazníci zřejmě raději jezdí v létě na kole nebo v SUV. Poslední vyrobený kus je v barvě Valencia Orange a jedná se o model Z4 sDrive35is. Ten pohání stejný přeplňovaný řadový šestiválec N54B30, který najdeme třeba i v BMW 1M Coupé.
Zatímco v letech 2009 a 2010 prodávalo BMW v Evropě přes 13 000 kusů Z4 ročně, v letech 2013 a 2014 už to bylo jen něco málo přes pět tisíc za rok a v roce 2015 dokonce jen čtyři tisíce. Letos jsou čísla ještě slabší, automobilka zatím udala jen asi dva tisíce kusů.
BMW Z4 mělo pevnou skládací střechu, předchůdce ještě sázel na klasické plátno. Atmosférické řadové šestiválce skončily pod kapotou v září 2011
Konkurenční Mercedes-Benz SLK sice také trochu ztrácí, ale každý rok na evropském trhu zláká více než 10 000 zákazníků. Jen pro zajímavost, například Mazda MX-5 si za prvních čest měsíců letošního roku našla v Evropě už skoro 9000 kupujících.
Nástupcem BMW Z4 má být model vyvíjený společně s Toyotou. Ten bude od roku 2018 vyrábět rakouská Magna Steyr a prozatím to vypadá, že dostane jméno BMW Z5. Toyota si na společném základu zase vyrobí nástupce ikonické Supry.