BMW Z4 po sedmi letech končí. Automobilka zastavila výrobu

BMW v německé továrně v Regensburgu zastavilo výrobu roadsteru BMW Z4 (E89). Kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou se začal prodávat v květnu 2009 a nyní po více než sedmi letech ukončil svou životní pouť. Je to ovšem o rok dříve, než se původně plánovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zákazníci se zrovna nehrnou. Za poslední rok a půl se v Evropě prodalo jen necelých šest tisíc kusů modelu Z4. Nástupce Z5 ale dorazí až za dva roky

Prodejní čísla jsou ale velmi slabá a trh podobně zaměřených kabrioletů či roadsterů je překvapivě malý. Zákazníci zřejmě raději jezdí v létě na kole nebo v SUV. Poslední vyrobený kus je v barvě Valencia Orange a jedná se o model Z4 sDrive35is. Ten pohání stejný přeplňovaný řadový šestiválec N54B30, který najdeme třeba i v BMW 1M Coupé.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Zatímco v letech 2009 a 2010 prodávalo BMW v Evropě přes 13 000 kusů Z4 ročně, v letech 2013 a 2014 už to bylo jen něco málo přes pět tisíc za rok a v roce 2015 dokonce jen čtyři tisíce. Letos jsou čísla ještě slabší, automobilka zatím udala jen asi dva tisíce kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z4 mělo pevnou skládací střechu, předchůdce ještě sázel na klasické plátno. Atmosférické řadové šestiválce skončily pod kapotou v září 2011

Konkurenční Mercedes-Benz SLK sice také trochu ztrácí, ale každý rok na evropském trhu zláká více než 10 000 zákazníků. Jen pro zajímavost, například Mazda MX-5 si za prvních čest měsíců letošního roku našla v Evropě už skoro 9000 kupujících.

Nástupcem BMW Z4 má být model vyvíjený společně s Toyotou. Ten bude od roku 2018 vyrábět rakouská Magna Steyr a prozatím to vypadá, že dostane jméno BMW Z5. Toyota si na společném základu zase vyrobí nástupce ikonické Supry.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků