BMW Z4: novinka za rovný 1 milion Kč

Bez 1 000 Kč na rovný milion korun vás vyjde základní verze nového sportovního BMW Z4. Známe i ceny všech dalších verzí.

Nové BMW Z4 nyní vstupuje na český trh, a to se třemi šestiválcovými motory a jedinou karosérií s povahou kupé i roadsteru. Podrobně jsme vám jej představili na tomto místě.

Ve všech případech lze volit z šestistupňových převodovek s manuálním nebo automatizovaným řazením, pouze „automat“ v nejsilnější verzi má stupňů sedm. Jízdní výkony a spotřeby budeme uvádět pro převodové skříně s manuálním řazením.

Střídmě naladěná verze BMW Z4 sDrive23i má v duchu tradice zdvihový objem 2,5 l, výkon dosahuje 150 kW při 6 400 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 250 Nm od 2 750 do 3 000 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,6 s, docílí rychlosti 242 km/h a v průměru si řekne o 8,5 l/100 km.

Výbava je již v tomto případě takřka kompletní a jako jediná se vyznačuje čalouněním interiéru látkou. Kromě jiného zahrnuje čtyři airbagy, systémy DSC a DTC, bi-xenonové světlomety, manuální klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, palubní počítač nebo elektricky vyhřívaná a stavitelná zpětná zrcátka. Standardem jsou též elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu, nemluvě o proměnném nastavení odezvy motoru, převodovky a elektronických systémů řízení podvozku. To je sdruženo v soustavě Dynamic Drive Control a nabízí přednastavené režimy Normal, Sport a Sport Plus. Základní výbavou je rovněž systém Efficient Dynamics, zahrnující také rekuperaci elektrické energie při brždění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Střední verze sDrive30i na výbavě přidává jen kožené čalounění, ale především nabízí lepší svezení. Motor má objem tři litry, výkon 190 kW při 6 600 ot./min. a točivý moment 310 Nm od 2 600 do 3 000 ot./min. Díky tomu BMW Z4 sDrive30i zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,8 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, přičemž průměrná spotřeba paliva je shodná s levnější verzí. Cena však poskočí na 1 173 150 Kč.

Oba popsané motory sdílejí proměnné časování ventilů Double Vanos, které však postrádá nejdražší verze sDrive35i. Ta disponuje rovněž objemem tří litrů, zato ale nabízí přímé vstřikování benzínu HPI a přeplňování. Tato varianta je však skutečně důstojnou třešničkou na dortu řady Z4, neboť zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 s a spotřeba zůstane na solidních 9,4 l/100 km. Výkon dosahuje 225 kW již při 5 800 ot./min. a točivý moment v širokém rozmezí 1 300 až 5 000 ot./min. dělá rovných 400 Nm. Oproti levnějším variantám se vymezuje matným materiálem masky chladiče, zdvojenými koncovkami výfuku a specifickými litými koly s pneumatikami 255/40 R17. Cena této verze začíná na hodnotě 1 307 070 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dlouhý seznam příplatkových výbav zahrnuje řadu prvků, jimiž lze tradičně povahu BMW dotvořit plně k obrazu vysněnému majitelem, ceny za tyto doplňky nejsou přitom nikterak astronomické. Najdeme zde zdánlivé samozřejmosti jako tempomat za 9 000 Kč nebo automatickou klimatizaci za 16 000 Kč, ale je to jasný signál k tomu, že na palubě tohoto vozu nemusíte mít drahé zbytečnosti, které skutečně nepotřebujete. Připlatit lze také za tradiční zhýralosti typu vyhřívaného volantu (5 000 Kč), posilovač řízení Servotronic s proměnným převodem za 7 000 Kč nebo o 10 mm snížený a přitvrzený podvozek z programu M za 33 000 Kč. Za dvouspojkové automatizované převodovky se pak připlácí zhruba 65 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové BMW Z4
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků