BMW Z4 nově též se čtyřválcem TwinPower Turbo

Stávající otevřený model BMW Z4 slaví v posledních úspěchy. V letech 2009 a 2010 byl tento model dokonce nejprodávanějším roadsterem svého segmentu. Ale doba je neúprosná a tlaky na snižování emisí jakbysmet, proto se tento typ dočká alternativní zástavby čtyřválcového motoru, dosud byl přitom v nabídce výhradně s řadovými zážehovými šestiválci ve výkonovém rozpětí od 204 do 340 koní (150 až 250 kW). Ve druhé polovině letošního roku se BMW Z4 představí v kombinaci s nově vyvinutým čtyřválcem TwinPower Turbo s objemem 2,0 l a největším výkonem 240 koní (176 kW) známým již z lehkého SUV BMW X1 xDrive28i. Ponese opět poněkud zavádějící označení, tentokrát BMW Z4 sDrive28i.

Klepněte pro větší obrázek
Dvoulitrový čtyřválec TwinPower jako další z kroků na cestě k likvidaci šestiválců BMW...

Nový motor díky aplikaci soustavy BMW TwinPower Turbo disponuje větším točivým momentem a nabízí lepší dynamiku než stávající atmosféricky plněný řadový šestiválec modelu BMW Z4 sDrive30i, na jehož místo novinka nastupuje. To vše přitom při značně nižší spotřebě paliva a úrovni produkovaných emisí CO2. Konkrétní technické údaje budou zveřejněné přibližně v polovině roku. Tato jednotka v sobě spojuje vysokotlaké přímé vstřikování benzinu High Precision Injection a současně přeplňování pomocí dvoukanálového turbodmychadla Twin-Scroll. Mezi další specifická technická řešení tohoto motoru patří variabilní časování ventilů Double-Vanos, stejně tak jako systém proměnného zdvihu sacích ventilů Valvetronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků