BMW Z4 Manhart: Zetko po transplantaci srdce

Je vám BMW Z4M málo? Pak pro vás Manhart Racing připravill desetiválcové provedení roadsteru BMW Z4 minulé generace.

Fanoušci značky z Mnichova se zřejmě stále nesrovnali s prohlášením automobilky, že sportovní varianta roadsteru Z4 s tradičním označením M zkrátka nebude. Nejvýkonnější verzí tak zůstává provedení sDrive35i poháněné řadovým, přeplňovaným zážehovým šestiválcem s výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 400 Nm, za příplatek lze přiobjednat sadu úprav z programu BMW Motorsport s výkonem zvýšeným na 333 koní (245 kW). Pokud vám ani tyto hodnoty nejsou dost dobré, měli jste dosud jedinou volbu, a sice svěřit svůj vůz firmě Hamann Motorsport, kde se místním konstruktérům podařilo dosáhnout výkonové špičky 360 koní (265 kW) a maxima točivého momentu ve výši 540 Nm, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Nyní je vše jinak, společnost Manhart Racing připravila provedení, jež tyto hranice posouvá do zcela nových dimenzí a snad dá fandům BMW zapomenout na odmítnutou verzi M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Günther Manhart se svým týmem ladí motory BMW již 25 let a nyní se zde rozhodli vzít atmosféricky plněný vidlicový desetiválec, používaný v modelech M5 a M6, a vestavět jej do lehkého roadsteru Z4. Čtenáři bude zřejmě jasné, že natěsnat tuto robustní pohonnou jednotku do krátké přídě kompaktní „zetčtyřky“ nebylo jednoduchým úkolem, ale nakonec se věc podařila. Desetiválec je uložen přímo nad přední nápravou a pohotovostní hmotnost tohoto vozu činí slušných 1 450 kg. Ale ani to lidem pana Manharta zjevně nebylo dost. Proto přeprogramovali řídicí jednotku a nejvyšší výkon poskočil ze standardních 507 koní (373 kW) až na 550 koní (405 kW). Díky tomu vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,9 s, odstraněn byl omezovač nejvyšší rychlosti, ale Manhart její hodnotu neuvádí. Zato je zjevný poměr 2,6 kilogramu na koně, což je úchvatná hodnota výrazně překonávající třeba podobně koncipované Audi R8 V10.

Za pozornost jistě stojí, že motor není spojen s mnohdy otravnou sekvencí SMG, ale s manuální převodovkou, která se do BMW M5 montovala pouze pro americký trh. Vůz dále dostal spojku Fichtel & Sachs a diferenciál též z M5. Je vidět, že si s vozem u Manhartu opravdu pohráli, spojení BMW Z4, motor 5,0 V10 od M divize a manuální převodovka z americké M5 zní opravdu mimořádně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další úpravy patří nerezové výfukové potrubí AC Schnitzer se dvěma páry kulatých koncovek, šestistupňová převodovka s manuálním řazením byla doplněna spojkou Fichtel & Sachs a spolehlivý přenos výkkonu na vozovku má zajistit diferenciál, jenž je spolu se zmíněnou převodovkou převzat ze sériového modelu M5 (E60). Vpředu se nachází lité, černě lakované ráfky 8,5Jx19 ET35 a vzadu 10Jx19 ET20, jež obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19, resp. 285/30 ZR19.

Cena toho skvostu známa není, ale u Manhartu vám ji jistě rádi sdělí. Nízká ovšem nebude ani náhodou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 Manhart

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků