BMW Z4 M Coupé: brutální výkon v malém sporťáku

Automobilka BMW konečně definitivně představila svůj sportovní model Z4 Coupé a přidala k němu kouzelné písmeno M. To zaručuje vysoký výkon, špičkové jízdní vlastnosti a maximální dynamiku. BMW Z4 M Coupé ale není autem pro slabé nátury, je to pravý vlk v rouše vlčím.
BMW Z4 M Coupé: brutální výkon v malém sporťáku

Přestože jsme vám již dříve přinesli základní informace o novém modelu bavorské automobilky BMW, teprve nyní byly uvolněny kompletní specifikace nové "zbraně" s vrtulkou na kapotě. Coupé Z4 v ostré "eMkové" verzi si tak již brzy budou moci vyzkoušet první majitelé v akci přímo na okruzích a silnicích. A je na co se těšit.

Ačkoli roadster Z4 není na trhu žádnou novinkou a před nedávnem dokonce již dostal první facelift, teprve nyní přišla řada na verzi Z4 coupé a ostré eMkové modely obou provedení. Pod kapotou Z4 M Coupé se objeví řadový šestiválec, který má svůj základ v minulé generaci modelu BMW M3. Ten má objem 3,2 litru a dává výkon 252 kW (343 k) ve 7 900 otáčkách a točivý moment 365 Nm ve 4 900 otáčkách. Již z těchto údajů je vidět, že Z4 M si bude libovat ve vytáčení a dopřeje tak řidiči maximální pocit z rychle se pohybující šesticí válců. Dynamika nijak nezaostává, na stovku to Z4 M Coupé zvládne za 5 s, což je o 0,2 s rychleji, než předchozí model M3. Maximálka je pak elektronicky omezena na 250 km/h. Dle neoficiálních zdrojů však po odstranění omezovače není problém atakovat hranici 300 km/h. Kombinovaná spotřeba se má, při opravdu klidné jízdě, pohybovat okolo 12,1 litru na 100 km naturalu o stovce oktanů.

Z4 M Coupé vyjede na kolech z lehké slitiny o rozměru 9x18" vzadu a 8x18" vpředu, na kterých budou pneu 225/45 vpředu a 255/40 vzadu. Pro prakticky smýšlející řidiče je pak k dispozici zavazadelník o objemu 300 litrů a pestrá výbava, která zahrnuje multifunkční volant, přípravu na telefon, bi-xenony, ABS, stabilizační systém DSC, automatickou klimatizaci, rádio s CD, palubní počítač, kontrolu tlaku v pneumatikách.

Cena ostrého modelu, který v této chvíli bude jen ztěží hledat konkurenta, je stanovena na 55 900 eur (přibližně 1,6 mil. Kč), což je cena velice příjemná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 M Coupé

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků