BMW Z4 M Coupé: brutální výkon v malém sporťáku

Automobilka BMW konečně definitivně představila svůj sportovní model Z4 Coupé a přidala k němu kouzelné písmeno M. To zaručuje vysoký výkon, špičkové jízdní vlastnosti a maximální dynamiku. BMW Z4 M Coupé ale není autem pro slabé nátury, je to pravý vlk v rouše vlčím.
BMW Z4 M Coupé: brutální výkon v malém sporťáku

Přestože jsme vám již dříve přinesli základní informace o novém modelu bavorské automobilky BMW, teprve nyní byly uvolněny kompletní specifikace nové "zbraně" s vrtulkou na kapotě. Coupé Z4 v ostré "eMkové" verzi si tak již brzy budou moci vyzkoušet první majitelé v akci přímo na okruzích a silnicích. A je na co se těšit.

Ačkoli roadster Z4 není na trhu žádnou novinkou a před nedávnem dokonce již dostal první facelift, teprve nyní přišla řada na verzi Z4 coupé a ostré eMkové modely obou provedení. Pod kapotou Z4 M Coupé se objeví řadový šestiválec, který má svůj základ v minulé generaci modelu BMW M3. Ten má objem 3,2 litru a dává výkon 252 kW (343 k) ve 7 900 otáčkách a točivý moment 365 Nm ve 4 900 otáčkách. Již z těchto údajů je vidět, že Z4 M si bude libovat ve vytáčení a dopřeje tak řidiči maximální pocit z rychle se pohybující šesticí válců. Dynamika nijak nezaostává, na stovku to Z4 M Coupé zvládne za 5 s, což je o 0,2 s rychleji, než předchozí model M3. Maximálka je pak elektronicky omezena na 250 km/h. Dle neoficiálních zdrojů však po odstranění omezovače není problém atakovat hranici 300 km/h. Kombinovaná spotřeba se má, při opravdu klidné jízdě, pohybovat okolo 12,1 litru na 100 km naturalu o stovce oktanů.

Z4 M Coupé vyjede na kolech z lehké slitiny o rozměru 9x18" vzadu a 8x18" vpředu, na kterých budou pneu 225/45 vpředu a 255/40 vzadu. Pro prakticky smýšlející řidiče je pak k dispozici zavazadelník o objemu 300 litrů a pestrá výbava, která zahrnuje multifunkční volant, přípravu na telefon, bi-xenony, ABS, stabilizační systém DSC, automatickou klimatizaci, rádio s CD, palubní počítač, kontrolu tlaku v pneumatikách.

Cena ostrého modelu, který v této chvíli bude jen ztěží hledat konkurenta, je stanovena na 55 900 eur (přibližně 1,6 mil. Kč), což je cena velice příjemná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 M Coupé

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků