BMW Z4 M Coupé: brutální výkon v malém sporťáku

Automobilka BMW konečně definitivně představila svůj sportovní model Z4 Coupé a přidala k němu kouzelné písmeno M. To zaručuje vysoký výkon, špičkové jízdní vlastnosti a maximální dynamiku. BMW Z4 M Coupé ale není autem pro slabé nátury, je to pravý vlk v rouše vlčím.
BMW Z4 M Coupé: brutální výkon v malém sporťáku

Přestože jsme vám již dříve přinesli základní informace o novém modelu bavorské automobilky BMW, teprve nyní byly uvolněny kompletní specifikace nové "zbraně" s vrtulkou na kapotě. Coupé Z4 v ostré "eMkové" verzi si tak již brzy budou moci vyzkoušet první majitelé v akci přímo na okruzích a silnicích. A je na co se těšit.

Ačkoli roadster Z4 není na trhu žádnou novinkou a před nedávnem dokonce již dostal první facelift, teprve nyní přišla řada na verzi Z4 coupé a ostré eMkové modely obou provedení. Pod kapotou Z4 M Coupé se objeví řadový šestiválec, který má svůj základ v minulé generaci modelu BMW M3. Ten má objem 3,2 litru a dává výkon 252 kW (343 k) ve 7 900 otáčkách a točivý moment 365 Nm ve 4 900 otáčkách. Již z těchto údajů je vidět, že Z4 M si bude libovat ve vytáčení a dopřeje tak řidiči maximální pocit z rychle se pohybující šesticí válců. Dynamika nijak nezaostává, na stovku to Z4 M Coupé zvládne za 5 s, což je o 0,2 s rychleji, než předchozí model M3. Maximálka je pak elektronicky omezena na 250 km/h. Dle neoficiálních zdrojů však po odstranění omezovače není problém atakovat hranici 300 km/h. Kombinovaná spotřeba se má, při opravdu klidné jízdě, pohybovat okolo 12,1 litru na 100 km naturalu o stovce oktanů.

Z4 M Coupé vyjede na kolech z lehké slitiny o rozměru 9x18" vzadu a 8x18" vpředu, na kterých budou pneu 225/45 vpředu a 255/40 vzadu. Pro prakticky smýšlející řidiče je pak k dispozici zavazadelník o objemu 300 litrů a pestrá výbava, která zahrnuje multifunkční volant, přípravu na telefon, bi-xenony, ABS, stabilizační systém DSC, automatickou klimatizaci, rádio s CD, palubní počítač, kontrolu tlaku v pneumatikách.

Cena ostrého modelu, který v této chvíli bude jen ztěží hledat konkurenta, je stanovena na 55 900 eur (přibližně 1,6 mil. Kč), což je cena velice příjemná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 M Coupé

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků