Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Nové BMW Z4 si před časem odbylo premiéru v Pebble Beach, tehdy ale pouze ve vrcholné verzi M40i. Nyní automobilka zveřejnila další podrobnosti včetně kompletních technických dat.

Zatímco BMW už stihlo nový sportovní model odhalit v podstatě do detailu, japonská Toyota, jejíž interpretace a výsledek společného vývoje s Němci nese jméno Supra, ještě vyčkává. Velký den si nová generace roadsteru s modro-bílou vrtulí ve znaku odbyla docela nedávno v Pebble Beach, kde se o prezentaci postaral někdejší šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň. Nyní už šla do světa i kompletní technická data.

Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

Nové BMW Z4 na délku měří 4324 mm, je 1864 mm široké, 1304 mm vysoké a rozvor náprav činí 2470 mm. Jak si rozměrově vede v porovnání s předchůdcem, najdete v tabulce níže. Zajímavé je především zvětšení rozchodu kol o 98 mm vpředu a 57 mm vzadu, což se má společně s kratším rozvorem podepsat na lepší agilitě v zatáčkách a jistějším vedení stopy. Sedadla jsou umístěna blíže středu vozu, což se mimo jiné podepsalo i na ideálním rozložení hmotnosti mezi nápravy.

BMW Z4 - srovnání rozměrů současné a minulé generace
Generace BMW Z4 G29 (2018- ) BMW Z4 E89 (2009-2017)
Délka (mm) 4324 4239
Šířka (mm) 1864 1790
Výška (mm) 1304 1291
Rozvor (mm) 2470 2496
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1609/1616 1511/1559
Zavazadlový prostor (l) 281 190

V tiskové zprávě nechybí informace o možnosti manipulace s elektricky ovládanou plátěnou střechou i za jízdy až do rychlosti 50 km/h (akce zabere 10 sekundy), nás ale zajímají spíše další dostupné agregáty. Vedle vrcholného šestiválce M40i s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 500 N.m v rozmezí 1600 až 4500 otáček bude na výběr ještě z dvojice čtyřválcových dvoulitrů, které výkonem rozhodně nezklamou.

Nové BMW Z4 už téměř nemá co skrývat. Konečně ukázalo i interiér

Nové BMW Z4 už téměř nemá co skrývat. Konečně ukázalo i interiér

Prostřední z nabízených motorů nese označení 30i. Je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem, v rozmezí 5000 až 6500 otáček má výkon 190 kW a točivý moment činí 400 N.m. Necelých 1500 kilogramů těžký roadster rozpohybuje z nuly na stovku za 5,4 sekundu a umožní mu jet rychlostí 250 km/h, což rozhodně není špatné.

Naprostý základ (sDrive20i) poskytne 145 kW v rozmezí 4500 až 6500 otáček a točivý moment 320 N.m. Vůz je o deset kilo lehčí než „třicítka“, a přestože se zřejmě bude jednat o auto pro klidnější řidiče, dynamika je na úrovni rychlých hatchbacků. Nejméně výkonný roadster se z nuly na stovku dostane za 6,6 sekundy a umí jet rychlostí až 240 km/h. A koho by zajímala spotřeba, ta se v kombinovaném cyklu pohybuje okolo šesti litrů.

Nové BMW Z4 v oficiálních videích. Prohlédněte si nový roadster do detailu

Nové BMW Z4 v oficiálních videích. Prohlédněte si nový roadster do detailu

Právě stran udávané spotřeby paliva došlo u všech automobilek operujících v Evropě ke změně související s přechodem na přísnější emisní normu. Značky musejí testovat všechny verze a výbavy zvlášť. Proto není pro každý cyklus udávaná jedna hodnota, ale rozmezí. V případě základní Z4 se v kombinovaném cyklu bavíme o 6,0 – 6,1 l/100 km, totéž platí i pro sDrive30i. Šestiválec M40i si vezme od 7,1 do 7,4 l/100 km.

BMW Z4 s jakýmkoliv z nabízených motorů plní emisní normu Euro 6d-TEMP, hodnoty spotřeby byly zjištěny novou metodikou WLPT a přepočteny na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Právě nový protokol je také jedním z důvodů, proč z aut postupně mizí manuální převodovky, přičemž Z4 je jedním z důkazů. Všechny motory lze totiž kombinovat výhradně s osmistupňovým automatem…

BMW Z4 - technická data dostupných motorů
Verze sDrive20i sDrive30i M40i
Zdvihový objem [cm3] 4/4 4/4 6/4
Válce/ventily 1998 1998 2998
Největší výkon [kW/min] 145/4500-6500 190/5000-6500 250/2500-6500
Točivý moment [N.m/min] 320/1450-4200 400/1550-4400 500/1600-4500
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 240 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,6 5,4 4,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1-6,0 6,1-6,0 7,4-7,1
Pohotovostní hmotnost [kg] 1480 1490 1610
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků