Nové BMW Z4 si před časem odbylo premiéru v Pebble Beach, tehdy ale pouze ve vrcholné verzi M40i. Nyní automobilka zveřejnila další podrobnosti včetně kompletních technických dat.
Zatímco BMW už stihlo nový sportovní model odhalit v podstatě do detailu, japonská Toyota, jejíž interpretace a výsledek společného vývoje s Němci nese jméno Supra, ještě vyčkává. Velký den si nová generace roadsteru s modro-bílou vrtulí ve znaku odbyla docela nedávno v Pebble Beach, kde se o prezentaci postaral někdejší šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň. Nyní už šla do světa i kompletní technická data.
Nové BMW Z4 na délku měří 4324 mm, je 1864 mm široké, 1304 mm vysoké a rozvor náprav činí 2470 mm. Jak si rozměrově vede v porovnání s předchůdcem, najdete v tabulce níže. Zajímavé je především zvětšení rozchodu kol o 98 mm vpředu a 57 mm vzadu, což se má společně s kratším rozvorem podepsat na lepší agilitě v zatáčkách a jistějším vedení stopy. Sedadla jsou umístěna blíže středu vozu, což se mimo jiné podepsalo i na ideálním rozložení hmotnosti mezi nápravy.
BMW Z4 - srovnání rozměrů současné a minulé generace |
Generace |
BMW Z4 G29 (2018- ) |
BMW Z4 E89 (2009-2017) |
Délka (mm) |
4324 |
4239 |
Šířka (mm) |
1864 |
1790 |
Výška (mm) |
1304 |
1291 |
Rozvor (mm) |
2470 |
2496 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) |
1609/1616 |
1511/1559 |
Zavazadlový prostor (l) |
281 |
190 |
V tiskové zprávě nechybí informace o možnosti manipulace s elektricky ovládanou plátěnou střechou i za jízdy až do rychlosti 50 km/h (akce zabere 10 sekundy), nás ale zajímají spíše další dostupné agregáty. Vedle vrcholného šestiválce M40i s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 500 N.m v rozmezí 1600 až 4500 otáček bude na výběr ještě z dvojice čtyřválcových dvoulitrů, které výkonem rozhodně nezklamou.
Prostřední z nabízených motorů nese označení 30i. Je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem, v rozmezí 5000 až 6500 otáček má výkon 190 kW a točivý moment činí 400 N.m. Necelých 1500 kilogramů těžký roadster rozpohybuje z nuly na stovku za 5,4 sekundu a umožní mu jet rychlostí 250 km/h, což rozhodně není špatné.
Naprostý základ (sDrive20i) poskytne 145 kW v rozmezí 4500 až 6500 otáček a točivý moment 320 N.m. Vůz je o deset kilo lehčí než „třicítka“, a přestože se zřejmě bude jednat o auto pro klidnější řidiče, dynamika je na úrovni rychlých hatchbacků. Nejméně výkonný roadster se z nuly na stovku dostane za 6,6 sekundy a umí jet rychlostí až 240 km/h. A koho by zajímala spotřeba, ta se v kombinovaném cyklu pohybuje okolo šesti litrů.
Právě stran udávané spotřeby paliva došlo u všech automobilek operujících v Evropě ke změně související s přechodem na přísnější emisní normu. Značky musejí testovat všechny verze a výbavy zvlášť. Proto není pro každý cyklus udávaná jedna hodnota, ale rozmezí. V případě základní Z4 se v kombinovaném cyklu bavíme o 6,0 – 6,1 l/100 km, totéž platí i pro sDrive30i. Šestiválec M40i si vezme od 7,1 do 7,4 l/100 km.
BMW Z4 s jakýmkoliv z nabízených motorů plní emisní normu Euro 6d-TEMP, hodnoty spotřeby byly zjištěny novou metodikou WLPT a přepočteny na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Právě nový protokol je také jedním z důvodů, proč z aut postupně mizí manuální převodovky, přičemž Z4 je jedním z důkazů. Všechny motory lze totiž kombinovat výhradně s osmistupňovým automatem…
BMW Z4 - technická data dostupných motorů |
Verze |
sDrive20i |
sDrive30i |
M40i |
Zdvihový objem [cm3] |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Válce/ventily |
1998 |
1998 |
2998 |
Největší výkon [kW/min] |
145/4500-6500 |
190/5000-6500 |
250/2500-6500 |
Točivý moment [N.m/min] |
320/1450-4200 |
400/1550-4400 |
500/1600-4500 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
240 |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,6 |
5,4 |
4,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,1-6,0 |
6,1-6,0 |
7,4-7,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1480 |
1490 |
1610 |