BMW Z4 dostane nejslabší čtyřválec, motor 2.0i

V květnu se pod kapotou roadsteru BMW Z4 objeví první benzínový čtyřválec 2.0i. Ten měl premiéru v řadě 1 a dostane ho také nová řada 3. Doposud  byly v Z4 jen šestiválce 2.2i (125 kW, 210 Nm), 2.5i (141 kW, 245 Nm) a 3.0i (170 kW, 300 Nm). Motor bude naladěn na výkon 110 kW (150 k) při 6 200 ot. a maximální kroutící moment dosáhne 200 Nm při 3 600 ot. Z klidu na stovku akceleruje Z4 za 8,2 s a nejvyšší rychlost bude 220 km/h.

Rozdíl ve výkonem mezi čtyřválcem a nejslabším šestiválcem je 20 koní, rozdíl v cenách pak bude pouhých tisíc eur. Na českém trhu stojí model 2.2i 1 048 000 Kč, slabší čtyřválec se tak možná nedostane ani pod milion. Přitom na německém trhu byla cena stanovena 28 900 eur, tedy okolo 900 tisíc Kč. Model 2.2i stojí v Německu cca 910 000 Kč; cesta do Německa pro malý bavorák se tedy vyplatí (po započtení rozdílů DPH to je 935 tisíc).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků