BMW Z4 dostane nejslabší čtyřválec, motor 2.0i

V květnu se pod kapotou roadsteru BMW Z4 objeví první benzínový čtyřválec 2.0i. Ten měl premiéru v řadě 1 a dostane ho také nová řada 3. Doposud  byly v Z4 jen šestiválce 2.2i (125 kW, 210 Nm), 2.5i (141 kW, 245 Nm) a 3.0i (170 kW, 300 Nm). Motor bude naladěn na výkon 110 kW (150 k) při 6 200 ot. a maximální kroutící moment dosáhne 200 Nm při 3 600 ot. Z klidu na stovku akceleruje Z4 za 8,2 s a nejvyšší rychlost bude 220 km/h.

Rozdíl ve výkonem mezi čtyřválcem a nejslabším šestiválcem je 20 koní, rozdíl v cenách pak bude pouhých tisíc eur. Na českém trhu stojí model 2.2i 1 048 000 Kč, slabší čtyřválec se tak možná nedostane ani pod milion. Přitom na německém trhu byla cena stanovena 28 900 eur, tedy okolo 900 tisíc Kč. Model 2.2i stojí v Německu cca 910 000 Kč; cesta do Německa pro malý bavorák se tedy vyplatí (po započtení rozdílů DPH to je 935 tisíc).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků