BMW Z4 dostane nejslabší čtyřválec, motor 2.0i

V květnu se pod kapotou roadsteru BMW Z4 objeví první benzínový čtyřválec 2.0i. Ten měl premiéru v řadě 1 a dostane ho také nová řada 3. Doposud  byly v Z4 jen šestiválce 2.2i (125 kW, 210 Nm), 2.5i (141 kW, 245 Nm) a 3.0i (170 kW, 300 Nm). Motor bude naladěn na výkon 110 kW (150 k) při 6 200 ot. a maximální kroutící moment dosáhne 200 Nm při 3 600 ot. Z klidu na stovku akceleruje Z4 za 8,2 s a nejvyšší rychlost bude 220 km/h.

Rozdíl ve výkonem mezi čtyřválcem a nejslabším šestiválcem je 20 koní, rozdíl v cenách pak bude pouhých tisíc eur. Na českém trhu stojí model 2.2i 1 048 000 Kč, slabší čtyřválec se tak možná nedostane ani pod milion. Přitom na německém trhu byla cena stanovena 28 900 eur, tedy okolo 900 tisíc Kč. Model 2.2i stojí v Německu cca 910 000 Kč; cesta do Německa pro malý bavorák se tedy vyplatí (po započtení rozdílů DPH to je 935 tisíc).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků