BMW Z4 dostalo facelift a konečně i ostrou eMkovou verzi

Ani BMW nespí na vavřínech a po kompletní obměně svých modelových řad doplňuje nabídku dalšími perličkami. Tou poslední je ostrá verze Z4 Roadster s klasickým přídomkem M, která na trh přichází současně s drobným optickým a větším technickým faceliftem celé modelové řady. Co nového Z4 nabízí? Pojďte se s námi podívat, není toho málo.
BMW Z4 dostalo facelift a konečně i ostrou eMkovou verzi

Zet-čtyřka prošla po třech letech výroby drobným optickým i technickým faceliftem. K vylepšenému vzhledu přidalo BMW nové motory, ale co je možná nejdůležitější, nabídlo konečně ostrou „eMkovou“ verzi, která řadě Z4 chyběla jako sůl. Z4 M bude podle očekávání osazeno motorem ze současného BMW M3, tedy řadovým šestiválcem o objemu 3,2 litru, výkonu 343 koní v 7900 ot. a točivém momentu 365 Nm v 4 900 ot. S ním vůz vystřelí na stovku za rovných 5 sekund (tedy o dvě desetiny rychleji než M3) a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Verze M se bude pochopitelně odlišovat i vzhledem, který dotváří mohutnější přední nárazník, 18" kola a obligátní čtyři koncovky výfuku. Je trochu překvapením, že M verze nedostala tradiční žebrování v předních blatnících, ale i tak vypadá dostatečně ostře a výjimečně. Neztratí se ani sportovnější interiér s novým volantem, řadičkou a sedačkami. Z4 M Roadster se veřejnosti představí v lednu na detroitském autosalonu, v březnu jej můžeme očekávat u dealerů značky. V Německu bude Z4 M stát 57 900 Euro, v Česku lze očekávat cenu kolem 1,75 milionu Kč.

 

BMW Z4 M Roadster

Facelift ostatních modelů Z4 bude pro mnohé těžko postřehnutelný - je velmi decentní. Vůz dostal nový přední nárazník a lehce pozměněná přední i zadní světla, která jsou asi nejviditelnější změnou. Vůz má podle BMW nyní působit svěžejším a přitom harmoničtějším dojmem. Větší změny se odehrály v nabídce motorů - základem sice zůstal dvoulitrový čtyřválec známý ze 120i nebo 320i se 150 koňmi, který dodá Z4 zrychlení na stovku za 8,2 sekundy a maximálku 220 km/h. Šestiválec 2,2 odchází definitivně ze scény a v nabídce jej nahrazuje "přiškrcený" dvouapůllitr známý z 523i, který v Zetku ponese název 2,5i. Se 177 koňmi dodává vozu akceleraci na stovku za 7,1 sekundy a maximální rychlost 229 km/h.

Původní dvouapůllitr se 192 koňmi byl nahrazen novým motorem rovněž známým z pětky a trojky jako x25i výkonem 218 koní bude u Z4 nazýva 2,5si. S ním vůz jede až 240 km/h a na stovku sprintuje za 6,5 sekundy. A konečně vrcholnou "ne-eMkovou" verzi reprezentuje Z4 3,0si s novým motorem z BMW 130i s 265 koňmi a 315 Nm, které roadster katapultují ke stovce za zajímavých 5,7 sekundy a dovolí mu užít si zásahu omezovače ve 250 km/h. Smršť technických informací zakončím cenami, byť zatím opět pouze německými. BMW Z4 Roadster 2.0i přijde na 28 900 Euro (cca 850 tisíc Kč), Z4 Roadster 2.5i na 31 400 Euro (cca 925 tisíc Kč), Z4 Roadster 2.5si na 34 400 Euro (cca 1 015 tisíc Kč) a vrcholná verze Z4 Roadster 3.0si na 40 400 Euro (cca 1 200 tisíc Kč).

 
  
BMW Z4 3,0si po faceliftu

Jak se facelift povedl, posuďte sami z přiložených obrázků. Vzhled se ale opravdu změnil minimálně a pokud se vám Z4 líbila dříve, bude se vám líbit i nyní a pokud vás nenadchla ani před faceliftem, dnes si jí kvůli pár drobným změnám zřejmě neoblíbíte. Důležitější jsou technické změny a doplnění nabídky o M verzi. Všimněte si především skvělých dynamických parametrů všech verzí, eMko má lepší akceleraci na stovku než M3, 2,5i se dostane pod sedm sekund a 3,0i dokonce pod šest a má tak při stejném zpřevodování o čtyři desetiny sekundy lepší akceleraci než malé 130i. Zet-čtyřka je totiž i přesto, že je otevřeným vozem, velmi lehká a třeba 3,0si se hmotností drží pod 1400 kg, ostrá M verze je na 1485 kg, což je opravdu velmi sympatická hodnota.

Tip: Stáhněte si plakáty BMW Z4 M roadster.

Další fotografie:

   

 

 

 

 

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků