BMW Z4 dostalo facelift a konečně i ostrou eMkovou verzi

Ani BMW nespí na vavřínech a po kompletní obměně svých modelových řad doplňuje nabídku dalšími perličkami. Tou poslední je ostrá verze Z4 Roadster s klasickým přídomkem M, která na trh přichází současně s drobným optickým a větším technickým faceliftem celé modelové řady. Co nového Z4 nabízí? Pojďte se s námi podívat, není toho málo.
BMW Z4 dostalo facelift a konečně i ostrou eMkovou verzi

Zet-čtyřka prošla po třech letech výroby drobným optickým i technickým faceliftem. K vylepšenému vzhledu přidalo BMW nové motory, ale co je možná nejdůležitější, nabídlo konečně ostrou „eMkovou“ verzi, která řadě Z4 chyběla jako sůl. Z4 M bude podle očekávání osazeno motorem ze současného BMW M3, tedy řadovým šestiválcem o objemu 3,2 litru, výkonu 343 koní v 7900 ot. a točivém momentu 365 Nm v 4 900 ot. S ním vůz vystřelí na stovku za rovných 5 sekund (tedy o dvě desetiny rychleji než M3) a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Verze M se bude pochopitelně odlišovat i vzhledem, který dotváří mohutnější přední nárazník, 18" kola a obligátní čtyři koncovky výfuku. Je trochu překvapením, že M verze nedostala tradiční žebrování v předních blatnících, ale i tak vypadá dostatečně ostře a výjimečně. Neztratí se ani sportovnější interiér s novým volantem, řadičkou a sedačkami. Z4 M Roadster se veřejnosti představí v lednu na detroitském autosalonu, v březnu jej můžeme očekávat u dealerů značky. V Německu bude Z4 M stát 57 900 Euro, v Česku lze očekávat cenu kolem 1,75 milionu Kč.

 

BMW Z4 M Roadster

Facelift ostatních modelů Z4 bude pro mnohé těžko postřehnutelný - je velmi decentní. Vůz dostal nový přední nárazník a lehce pozměněná přední i zadní světla, která jsou asi nejviditelnější změnou. Vůz má podle BMW nyní působit svěžejším a přitom harmoničtějším dojmem. Větší změny se odehrály v nabídce motorů - základem sice zůstal dvoulitrový čtyřválec známý ze 120i nebo 320i se 150 koňmi, který dodá Z4 zrychlení na stovku za 8,2 sekundy a maximálku 220 km/h. Šestiválec 2,2 odchází definitivně ze scény a v nabídce jej nahrazuje "přiškrcený" dvouapůllitr známý z 523i, který v Zetku ponese název 2,5i. Se 177 koňmi dodává vozu akceleraci na stovku za 7,1 sekundy a maximální rychlost 229 km/h.

Původní dvouapůllitr se 192 koňmi byl nahrazen novým motorem rovněž známým z pětky a trojky jako x25i výkonem 218 koní bude u Z4 nazýva 2,5si. S ním vůz jede až 240 km/h a na stovku sprintuje za 6,5 sekundy. A konečně vrcholnou "ne-eMkovou" verzi reprezentuje Z4 3,0si s novým motorem z BMW 130i s 265 koňmi a 315 Nm, které roadster katapultují ke stovce za zajímavých 5,7 sekundy a dovolí mu užít si zásahu omezovače ve 250 km/h. Smršť technických informací zakončím cenami, byť zatím opět pouze německými. BMW Z4 Roadster 2.0i přijde na 28 900 Euro (cca 850 tisíc Kč), Z4 Roadster 2.5i na 31 400 Euro (cca 925 tisíc Kč), Z4 Roadster 2.5si na 34 400 Euro (cca 1 015 tisíc Kč) a vrcholná verze Z4 Roadster 3.0si na 40 400 Euro (cca 1 200 tisíc Kč).

 
  
BMW Z4 3,0si po faceliftu

Jak se facelift povedl, posuďte sami z přiložených obrázků. Vzhled se ale opravdu změnil minimálně a pokud se vám Z4 líbila dříve, bude se vám líbit i nyní a pokud vás nenadchla ani před faceliftem, dnes si jí kvůli pár drobným změnám zřejmě neoblíbíte. Důležitější jsou technické změny a doplnění nabídky o M verzi. Všimněte si především skvělých dynamických parametrů všech verzí, eMko má lepší akceleraci na stovku než M3, 2,5i se dostane pod sedm sekund a 3,0i dokonce pod šest a má tak při stejném zpřevodování o čtyři desetiny sekundy lepší akceleraci než malé 130i. Zet-čtyřka je totiž i přesto, že je otevřeným vozem, velmi lehká a třeba 3,0si se hmotností drží pod 1400 kg, ostrá M verze je na 1485 kg, což je opravdu velmi sympatická hodnota.

Tip: Stáhněte si plakáty BMW Z4 M roadster.

Další fotografie:

   

 

 

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků