BMW Z4 3,0i E85 od G-Poweru: 286 koní s novým kompresorem

Firma G-Power patří k respektovaným hráčům na poli přeplňování, bez zajímavosti není, že její kompresory používá i řada konkurenčních společností. Není až tak velkým zjednodušením říci, že pokud některý z evropských úpravců nabízí v rámci svých sad i zvýšení motoru BMW pomocí kompresoru, má na seznamu dodavatelů právě G-Power.

Také sám G-Power se ale v posledních letech činí. Teprve nedávno jsme psali o novém modelu M5 Hurricane RR a následně také o stroji M6 Hurricane RR, které „emkovým“ vozům BMW umožňují dosahovat výkonu přes 800 koní. Loni jsme zmínili i skromnější nabídku firmy na zvýšení výkonu pro starší bavorské benzinové třílitry a i když jejich zlatým časům definitivně odzvonilo, právě k nim se letos úpravce vrátil. G-Power totiž oznámil, že takřka identický přeplňovací kompresor SK Plus z modelů Hurricane adaptoval právě pro instalaci do starších, ze sériové výroby atmosféricky plněných zážehových šestiválců s objemem 3,0 l.

Nová soustava nahrazuje starší jednotku ASA TM3 a může být vestavěna do vozů BMW Z4 (E85) a BMW 3 (E46). A to je docela zajímavá myšlenka, která jistě řadu z majitelů těchto strojů zaujme. Nový kompresor dostal přepracovaný plášť i geometrii lopatek a vyznačuje se větší účinností zvláště v pásmu středních otáček. Jednotka SK Plus pracuje s tlaky do 0,3 barů a výše zmíněný šestiválcový třílitr posílí o rozumných 55 koní. Výsledkem jsou parametry 286 koní (210 kW) a 345 Nm, což vozu BMW Z4 umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,4 s. Ačkoli je jasné, že takto modifikovaný stroj také pojede rychleji, firma G-Power žádný konkrétní údaj nepředstavila. Aby bylo možno předností přeplňování a vyššího výkonu náležitě a bezpečně využívat, doporučuje G-Power svým zákazníkům, aby si připlatili také za tužší podvozek se stavitelnými tlumicími a pružicími jednotkami.

K působivému vzhledu vylepšeného BMW Z4 přispívají také dvacetipalcové lité ráfky Silverstone Diamond, které obouvají pneumatiky Michaelin o rozměru 245/30 vpředu a 285/25 vzadu. A aby bylo vše korunováno patřičně agresivním zvukem, nabízí G-Power nový tlumič výfuku se dvěma páry decentních koncovek.

Instalace nového kompresoru na třílitr neudělá z roadsteru Z4 ani kompaktní „trojky“ takové stíhačky, jakými jsou výše zmíněné Hurricany RR, nicméně cena přestavby byla nyní „akčně” naceněna na 2 500 eur bez DPH. A to je za poctivou mechanickou úpravu cena velmi zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 E85 s novým „kompresorovým tuningem” G-Power
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků