BMW Z4 3,0i E85 od G-Poweru: 286 koní s novým kompresorem

Firma G-Power patří k respektovaným hráčům na poli přeplňování, bez zajímavosti není, že její kompresory používá i řada konkurenčních společností. Není až tak velkým zjednodušením říci, že pokud některý z evropských úpravců nabízí v rámci svých sad i zvýšení motoru BMW pomocí kompresoru, má na seznamu dodavatelů právě G-Power.

Také sám G-Power se ale v posledních letech činí. Teprve nedávno jsme psali o novém modelu M5 Hurricane RR a následně také o stroji M6 Hurricane RR, které „emkovým“ vozům BMW umožňují dosahovat výkonu přes 800 koní. Loni jsme zmínili i skromnější nabídku firmy na zvýšení výkonu pro starší bavorské benzinové třílitry a i když jejich zlatým časům definitivně odzvonilo, právě k nim se letos úpravce vrátil. G-Power totiž oznámil, že takřka identický přeplňovací kompresor SK Plus z modelů Hurricane adaptoval právě pro instalaci do starších, ze sériové výroby atmosféricky plněných zážehových šestiválců s objemem 3,0 l.

Nová soustava nahrazuje starší jednotku ASA TM3 a může být vestavěna do vozů BMW Z4 (E85) a BMW 3 (E46). A to je docela zajímavá myšlenka, která jistě řadu z majitelů těchto strojů zaujme. Nový kompresor dostal přepracovaný plášť i geometrii lopatek a vyznačuje se větší účinností zvláště v pásmu středních otáček. Jednotka SK Plus pracuje s tlaky do 0,3 barů a výše zmíněný šestiválcový třílitr posílí o rozumných 55 koní. Výsledkem jsou parametry 286 koní (210 kW) a 345 Nm, což vozu BMW Z4 umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,4 s. Ačkoli je jasné, že takto modifikovaný stroj také pojede rychleji, firma G-Power žádný konkrétní údaj nepředstavila. Aby bylo možno předností přeplňování a vyššího výkonu náležitě a bezpečně využívat, doporučuje G-Power svým zákazníkům, aby si připlatili také za tužší podvozek se stavitelnými tlumicími a pružicími jednotkami.

K působivému vzhledu vylepšeného BMW Z4 přispívají také dvacetipalcové lité ráfky Silverstone Diamond, které obouvají pneumatiky Michaelin o rozměru 245/30 vpředu a 285/25 vzadu. A aby bylo vše korunováno patřičně agresivním zvukem, nabízí G-Power nový tlumič výfuku se dvěma páry decentních koncovek.

Instalace nového kompresoru na třílitr neudělá z roadsteru Z4 ani kompaktní „trojky“ takové stíhačky, jakými jsou výše zmíněné Hurricany RR, nicméně cena přestavby byla nyní „akčně” naceněna na 2 500 eur bez DPH. A to je za poctivou mechanickou úpravu cena velmi zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 E85 s novým „kompresorovým tuningem” G-Power
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků