BMW X7 s motorem V8 už koupíte i v Česku. Je to další paradox dnešní doby

Mezi hlavní témata dnešních dnů v motoristickém světě patří elektromobily, hybridy a plug-in hybridy. Sem tam se ale mezi ně zamotá něco, co nás nutí se trochu zamyslet…

Podle současných a dokola stále se opakujících zpráv a prognóz to vypadá, že si můžeme užít poslední roky, kdy nebudeme muset na ulicích přešlapovat nabíjecí kabely připojené k elektromobilům a plug-in hybridům. Tempo, jakým evropské automobilky elektrifikované modely uvádějí, je vražedné a skoro to vypadá, že budeme všichni brzy odkázáni na nabíječky. Tak hrozné to naštěstí ještě dlouho nebude, navíc se tu a tam na trhu představí vůz, který je naprostým protikladem elektrifikovaných aut.

Posádky elektroaut mohou chránit řízené exploze. Pro bezpečnost budou nezbytné

Posádky elektroaut mohou chránit řízené exploze. Pro bezpečnost budou nezbytné

V nedávné minulosti to byla třeba nová „eresa“ od Audi (RS 6 Avant, RS 7 Sportback, RS Q8 a RS Q3), velká a těžká auta s výkonem až 600 koní. Pozadu nezůstává ani BMW s X5 M a X6 M z mainstreamu můžu zmínit třeba Volkswagen T-Roc R s dvoulitrem TSI o výkonu 300 koní. Jsou to spíše hračky pro velmi úzkou skupinu zákazníků, pro milovníky vozů s velkými motory mohou ale zároveň být i malou jiskřičkou naděje, že se svět ještě tak úplně nezbláznil.

První jízda s Audi RS Q8: Urusu dýchá na krk, největší zbraň je ale nepodstatná

První jízda s Audi RS Q8: Urusu dýchá na krk, největší zbraň je ale nepodstatná

Dnes si k výše zmíněným modelům můžete přidat další – BMW X7 M50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW (530 koní). BMW jej vypustila do mediálního prostoru už v květnu, na cenu pro český trh jsme ale narazili až v ceníku platném od prosince. Po příchodu této verze jsou v nabídce největšího SUV mnichovské automobilky dva naftové a dva zážehové motory a asi nikoho moc nepřekvapí, že se verze M50i staví nejenom na výkonový, ale i cenový vrchol. I když rozdíl oproti motoru M50d není zase tak velký.

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW X7 M50i na českém trhu začíná na 2.875.600 Kč, v těsném závěsu se drží nafťák M50d za 2.837.900 Kč a zbývající šestiválce (xDrive30d a xDrive 40i) seženete za ceny okolo 2,2 milionu korun. Chtělo by se říct „kupujte velké motory, protože nebudou“, ale otázkou zůstává, jestli u nás vlastně docela normální luxusní SUV s pěti, šesti či sedmi místy k sezení motor V8 skutečně potřebuje. A další otázkou je, jestli má ikonické písmeno M v názvu i jiný než čistě marketingový důvod.

BMW X7 si prošlo testy v extrémních podmínkách. Co o něm zatím víme?

BMW X7 si prošlo testy v extrémních podmínkách. Co o něm zatím víme?

Jasně, v základu máte M sportovní brzdy, M sportovní diferenciál, M sportovní výfukový systém či sportovní automatickou převodovku, jenže s výjimkou diferenciálu si můžete za všechny zmíněné prvky připlatit i u „ne-M“ verzí BMW X7. Není pochyb o tom, že jakmile novináři a zákaznici s X7 M50i projedou pár zatáček, budou žasnout nad tím, jak tohle auto zatáčí, drží stopu a bublá. Musí se ale mít v názvu „M"? Už z úcty k legendám jako jsou BMW M3 a M5...

BMW X7 - technická data a základní ceny dostupných verzí
Motor xDrive40i xDrive30d M50d M50i
Zdvihový objem [cm3] 2998 2993 2993 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 195/4000 294/4400 390/5500
Točivý moment [N.m/min] 450/1500-5200 620/2000-2500 760/2000-3000 750/1800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 245 227 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 7.0 5,4 4,7
Provozní hmotnost [kg] 2395 2445 2535 2630
Komb. spotřeba[l/100 km] 9,0-8,7 6,8-6,5 7,4-7,0  10,9-11,1
Základní cena [Kč] 2.230.800 2.172.300 2.837.900 2.875.600
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků