BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

Ostré verze BMW jsou už taková tradiční záležitost. U některých to však není tak nutné, jako v případě největšího X7. Zvrhlé touhy majitelů ale může ukojit Alpina.

Největší SUV od BMW je tu s námi již několik měsíců. Na konci května se základní motorová nabídka rozšířila o nejsilnější verzi M50i s 4,4 litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 koní) a s točivým momentem 750 N.m. To je prozatím vrchol nabídky, který se s X7 současně podíval i do menšího SUV X5.

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Podle BMW se ale u X7 nikam dál nepůjde, protože zatímco X5 čeká ostrá verze X5 M, u největší modelu se s ničím takovým nepočítá. Ono to ani není nutné, cílová klientela nepotřebuje dynamické schopnosti divize M. Chce plavnost a pohodu s důstojným zátahem motoru.

Automobilka Alpina, která si vozy BMW již několik dekád bere na paškál, má ovšem s X7 vlastní plány. Během rozhovoru pro americký magazín Motor 1 byl totiž k vidění exemplář právě tohoto vozu, který byl osazený koly typickými pro Alpiny.

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Andreas Bovensiepen z vedení automobilky prozradil, že práce na Alpině X7 jsou již v plném proudu. Těžko ale zatím říct, kam se bude směr tohoto vozu ubírat. Může být sportovnější, ale i komfortnější než originál. Výkon by ale mohl dělat až šest set koní. Vůz, který zatím nemá ani jméno, bude mít premiéru během příštích dvou let.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků