BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

Ostré verze BMW jsou už taková tradiční záležitost. U některých to však není tak nutné, jako v případě největšího X7. Zvrhlé touhy majitelů ale může ukojit Alpina.

Největší SUV od BMW je tu s námi již několik měsíců. Na konci května se základní motorová nabídka rozšířila o nejsilnější verzi M50i s 4,4 litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 koní) a s točivým momentem 750 N.m. To je prozatím vrchol nabídky, který se s X7 současně podíval i do menšího SUV X5.

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Podle BMW se ale u X7 nikam dál nepůjde, protože zatímco X5 čeká ostrá verze X5 M, u největší modelu se s ničím takovým nepočítá. Ono to ani není nutné, cílová klientela nepotřebuje dynamické schopnosti divize M. Chce plavnost a pohodu s důstojným zátahem motoru.

Automobilka Alpina, která si vozy BMW již několik dekád bere na paškál, má ovšem s X7 vlastní plány. Během rozhovoru pro americký magazín Motor 1 byl totiž k vidění exemplář právě tohoto vozu, který byl osazený koly typickými pro Alpiny.

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Andreas Bovensiepen z vedení automobilky prozradil, že práce na Alpině X7 jsou již v plném proudu. Těžko ale zatím říct, kam se bude směr tohoto vozu ubírat. Může být sportovnější, ale i komfortnější než originál. Výkon by ale mohl dělat až šest set koní. Vůz, který zatím nemá ani jméno, bude mít premiéru během příštích dvou let.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Škoda Citigoe iV

Elektromobily se už konečně stávají cenově dostupné. Za méně než půl milionu u nás sice koupíte nanejvýš městská miniauta, právě v těch však dává elektrický pohon v současnosti největší smysl. Jak se vstup do tohoto segmentu podařil Škodovce, jsme zjišťovali v redakčním testu.

dnes | Jan Mička
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků