BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

Ostré verze BMW jsou už taková tradiční záležitost. U některých to však není tak nutné, jako v případě největšího X7. Zvrhlé touhy majitelů ale může ukojit Alpina.

Největší SUV od BMW je tu s námi již několik měsíců. Na konci května se základní motorová nabídka rozšířila o nejsilnější verzi M50i s 4,4 litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 koní) a s točivým momentem 750 N.m. To je prozatím vrchol nabídky, který se s X7 současně podíval i do menšího SUV X5.

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Podle BMW se ale u X7 nikam dál nepůjde, protože zatímco X5 čeká ostrá verze X5 M, u největší modelu se s ničím takovým nepočítá. Ono to ani není nutné, cílová klientela nepotřebuje dynamické schopnosti divize M. Chce plavnost a pohodu s důstojným zátahem motoru.

Automobilka Alpina, která si vozy BMW již několik dekád bere na paškál, má ovšem s X7 vlastní plány. Během rozhovoru pro americký magazín Motor 1 byl totiž k vidění exemplář právě tohoto vozu, který byl osazený koly typickými pro Alpiny.

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Andreas Bovensiepen z vedení automobilky prozradil, že práce na Alpině X7 jsou již v plném proudu. Těžko ale zatím říct, kam se bude směr tohoto vozu ubírat. Může být sportovnější, ale i komfortnější než originál. Výkon by ale mohl dělat až šest set koní. Vůz, který zatím nemá ani jméno, bude mít premiéru během příštích dvou let.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků