BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X, který hledí na zájemce o prémiové SUV s třemi řadami sedadel, luxusní výbavou a očividným respektem na silnici.

Nové BMW X7 je dosud nejpřepychovějším SUV německé značky a svou nadřazenost dává pořádně najevo. Designový jazyk velkých BMW dále rozšiřuje, na přídi má obrovité chromované ledvinky mřížky chladiče, které jsou ještě zvýrazněny kombinací s poměrně úzkými LED světlomety (laserové jsou za příplatek). Na zádi BMW pokračuje novým stylem svítilen, děleným víkem kufru a prémiový charakter ostatně podtrhuje řada chromovaných doplňků na karoserii.

Tahákem jsou samozřejmě tři řady sedadel, které budou u X7 standardem. Za příplatek je nicméně možné zvolit konfiguraci se dvěma komfortnějšími křesly v druhé řadě. Všechny sedačky jsou elektricky nastavitelné. Objem kufru X7 s třetí řadou sedadel činí 326 litrů, se sklopenou třetí řadou má 750 litrů a maximálně nabídne 2120 litrů se sklopenou druhou řadou sedaček.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

X7 je standardně vybaveno vzduchovým odpružením s adaptivními tlumiči, které umí pro snadnější naložení zavazadel do kufru o pár centimetrů snížit záď vozu. Doopravdy se poté jedná o dosud největší model řady X, novinka totiž měří na délku 5151 mm, je vysoká 1805 mm a se zrcátky má na šířku 2218 mm. U nás se do zúžení na dálnicích s X7 legálně nevejdete. Hmotností se jedná o 2,5tunového mastodonta.

BMW X7 - srovnání rozměrů s vybranými SUV
Model BMW X7 Audi Q7 Mercedes-Benz GLS Rolls-Royce Cullinan
Délka (mm) 5151 5052 5130 5341
Šířka (mm) 2000 1968 1934 2000
Výška (mm) 1805 1741 1850 1835
Rozvor (mm) 3105 2995 3075 3295
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1682/1703 1679/1691 1655/1675 -

Uvnitř není překvapením luxusní výbava a nejnovější technologie. Infotainment s 12,3" displejem doplňuje přístrojový štít také o velikosti 12,3 palce, nechybí barevný head-up displej, standardně čtyřzónová klimatizace, trojdílné panoramatické okno, čalounění kůží a možnost dvoubarevného ladění interiéru.

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Stran asistentů a bezpečnostních systému má X7 standardně vše, co si dovedete představit – adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent pro řízení a udržování v jízdním pruhu, asistent pro změnu jízdního pruhu a varování před nechtěným opuštěním pruhu, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě či upozornění na jízdu v protisměru. Parkovací asistent včetně kamery a couvacího asistentu je také součástí základní výbavy.

V Evropě bude X7 při uvedení na trh dostupné s třemi motory, vždy kombinovanými s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou automatickou převodovkou. Verze xDrive40i používá přeplňovaný benzinový řadový šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 Nm. Verze xDrive50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru bohužel nebude v Evropě dostupná. 

Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Dieselové jednotky pak zahrnuje xDrive30d s přeplňovaným naftovým řadovým šestiválcem o objemu tří litrů, výkonem 195 kW (265 koní) a točivým momentem 620 Nm. Vrcholem je naftová verze M50d využívající třílitrový šestiválec se čtveřicí turbodmychadel a výkonem 294 kW (400 koní) a 760 Nm.

Výroba BMW X7 bude probíhat v americkém závodě ve Spartanburgu. Nepřekvapí, že s velkým luxusním SUV bude chtít BMW silně zacílit právě na trh USA. Prodeje X7 začnou po celém světě v březnu 2019. Ceny jednotlivých verzí zatím neznáme.   

BMW X7 - technická data dostupných motorů
Motor xDrive40i xDrive50i xDrive30d M50d
Zdvihový objem [cm3] 2998 4395 2993 2993
Válce/ventily 6/4 8/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 340/5250-6000 195/4000 294/4400
Točivý moment [N.m/min] 450/1500-5200 650/1500-4750 620/2000-2500 760/2000-3000
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 245 250 227 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 5,4 7.0 5,4
Provozní hmotnost [kg] 2395 2535 2445 2535
Komb. spotřeba[l/100 km] 9,0-8,7 11,4 6,8-6,5 7,4-7,0

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků