BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X, který hledí na zájemce o prémiové SUV s třemi řadami sedadel, luxusní výbavou a očividným respektem na silnici.
Nové BMW X7 je dosud nejpřepychovějším SUV německé značky a svou nadřazenost dává pořádně najevo. Designový jazyk velkých BMW dále rozšiřuje, na přídi má obrovité chromované ledvinky mřížky chladiče, které jsou ještě zvýrazněny kombinací s poměrně úzkými LED světlomety (laserové jsou za příplatek). Na zádi BMW pokračuje novým stylem svítilen, děleným víkem kufru a prémiový charakter ostatně podtrhuje řada chromovaných doplňků na karoserii.
Tahákem jsou samozřejmě tři řady sedadel, které budou u X7 standardem. Za příplatek je nicméně možné zvolit konfiguraci se dvěma komfortnějšími křesly v druhé řadě. Všechny sedačky jsou elektricky nastavitelné. Objem kufru X7 s třetí řadou sedadel činí 326 litrů, se sklopenou třetí řadou má 750 litrů a maximálně nabídne 2120 litrů se sklopenou druhou řadou sedaček.
X7 je standardně vybaveno vzduchovým odpružením s adaptivními tlumiči, které umí pro snadnější naložení zavazadel do kufru o pár centimetrů snížit záď vozu. Doopravdy se poté jedná o dosud největší model řady X, novinka totiž měří na délku 5151 mm, je vysoká 1805 mm a se zrcátky má na šířku 2218 mm. U nás se do zúžení na dálnicích s X7 legálně nevejdete. Hmotností se jedná o 2,5tunového mastodonta.
BMW X7 - srovnání rozměrů s vybranými SUV |
Model |
BMW X7 |
Audi Q7 |
Mercedes-Benz GLS |
Rolls-Royce Cullinan |
Délka (mm) |
5151 |
5052 |
5130 |
5341 |
Šířka (mm) |
2000 |
1968 |
1934 |
2000 |
Výška (mm) |
1805 |
1741 |
1850 |
1835 |
Rozvor (mm) |
3105 |
2995 |
3075 |
3295 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) |
1682/1703 |
1679/1691 |
1655/1675 |
- |
Uvnitř není překvapením luxusní výbava a nejnovější technologie. Infotainment s 12,3" displejem doplňuje přístrojový štít také o velikosti 12,3 palce, nechybí barevný head-up displej, standardně čtyřzónová klimatizace, trojdílné panoramatické okno, čalounění kůží a možnost dvoubarevného ladění interiéru.
Stran asistentů a bezpečnostních systému má X7 standardně vše, co si dovedete představit – adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent pro řízení a udržování v jízdním pruhu, asistent pro změnu jízdního pruhu a varování před nechtěným opuštěním pruhu, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě či upozornění na jízdu v protisměru. Parkovací asistent včetně kamery a couvacího asistentu je také součástí základní výbavy.
V Evropě bude X7 při uvedení na trh dostupné s třemi motory, vždy kombinovanými s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou automatickou převodovkou. Verze xDrive40i používá přeplňovaný benzinový řadový šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 Nm. Verze xDrive50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru bohužel nebude v Evropě dostupná.
Dieselové jednotky pak zahrnuje xDrive30d s přeplňovaným naftovým řadovým šestiválcem o objemu tří litrů, výkonem 195 kW (265 koní) a točivým momentem 620 Nm. Vrcholem je naftová verze M50d využívající třílitrový šestiválec se čtveřicí turbodmychadel a výkonem 294 kW (400 koní) a 760 Nm.
Výroba BMW X7 bude probíhat v americkém závodě ve Spartanburgu. Nepřekvapí, že s velkým luxusním SUV bude chtít BMW silně zacílit právě na trh USA. Prodeje X7 začnou po celém světě v březnu 2019. Ceny jednotlivých verzí zatím neznáme.
BMW X7 - technická data dostupných motorů |
Motor |
xDrive40i |
xDrive50i |
xDrive30d |
M50d |
Zdvihový objem [cm3] |
2998 |
4395 |
2993 |
2993 |
Válce/ventily |
6/4 |
8/4 |
6/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
250/5500-6500 |
340/5250-6000 |
195/4000 |
294/4400 |
Točivý moment [N.m/min] |
450/1500-5200 |
650/1500-4750 |
620/2000-2500 |
760/2000-3000 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Maximální rychlost [km/h] |
245 |
250 |
227 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,1 |
5,4 |
7.0 |
5,4 |
Provozní hmotnost [kg] |
2395 |
2535 |
2445 |
2535 |
Komb. spotřeba[l/100 km] |
9,0-8,7 |
11,4 |
6,8-6,5 |
7,4-7,0 |