TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

Radosti
Dostatečný výkon
Přesné řízení
Komfort i na velkých kolech
Starosti
Špatné nastupování a vystupování
Vysoká nakládací hrana kufru
Lehké cukání převodovky za studena
8  /10
 

BMW uhodilo s modelem X6 hřebíček na hlavičku. Vůz se poprvé objevil už v roce 2006 a coby zástupce bavoráckého segmentu SAC (Sport Activity Coupe) odstartovalo trend SUV modelů se svažující se střechou, kterých v posledních letech rapidně přibylo.

Výhodou je určitě styl a lepší aerodynamika. Právě styl pomohl nové kategorii SUV-kupé do garáží řidičů, kteří chtěli něco zajímavého a reprezentativního. BMW X6 se často ukázalo i jako ideální dostavník pro stylové manželky a šlo na dračku. Vždyť dvou předchozích generací se prodalo bezmála půl milionu kusů!

Němci už pracují na nové masce pro BMW M3 a M4. Podívejte se na první návrhy

Němci už pracují na nové masce pro BMW M3 a M4. Podívejte se na první návrhy

Když tento vůz Pierre Leclercq kreslil, asi ho ani nenapadlo, jaký kult z jeho výtvoru vznikne. BMW X6 kreslil již od začátku jako namakaného bráchu X5. Když ale udělal první nákres, poslalo ho s ním vedení pryč. Design BMW totiž tenkrát najel na vlnu nových řad 6 a 7 s ostře řezanou zadní částí od Chrise Banglea a nastolil si tak nový (kontroverzní) trend. Ke schválení se BMW X6 dostalo úplnou náhodou o pár měsíců později, když vedení chtělo vidět něco většího než X5. Pierre ukázal X6 a najednou to šlo.

BMW X6 se stalo dalším Range Roverem. Fotografie uvnitř vozu s kelímkem kyselé kávy ze Starbucks začaly postupně zahlcovat Instagram. A kdo by neznal typickou hospodskou povídačku, že řidiči tohoto vozu jsou blonďaté, 160 cm vysoké krásky na podpatcích a s velkými slunečními brýlemi, které nevidí přes volant a motají se před nákupními středisky. Netvrdím, že jsem tento typ řidiček BMW během testovacího týdne nepotkal. Dvě dokonce u Starbucks.

Sluší mu černá? Speciální BMW M4 od módního návrháře získá jen 150 vyvolených

Sluší mu černá? Speciální BMW M4 od módního návrháře získá jen 150 vyvolených

Stereotypy

Aktuální generace BMW X6 se představila již v loňském roce. BMW jakoby šlo naproti předsudkům a udělalo si z nového modelu až legraci. Někomu vadí, že je to auto okázalé? Tak ho uděláme ještě větší! A větší ledviny! A víte co? Ty ledviny teď budou svítit! Přesně tak, typický znak BMW může být v rámci nové X6 podsvícený. Dáte za něj 13.546 Kč a mě mrzí, že v testovaném voze nebyl. Přece když dělat machra, tak pořádně.

Základní tvary z pera Pierra Lequercqa zůstaly zachovány. BMW X6 třetí generace je opět ramenatý macho ze Spartanburgu, který je oproti předchozí generaci o 26 mm delší a o 15 mm širší. Zákazník si může vybrat mezi pakety xLine a M Sport. První udělá z X6 seriózní SUV, zatímco ten druhý sporťák se vzorem v modelem X6 M a X6 M Competition, což byl i náš případ.

Nové BMW M5 CS se podívalo na závodní okruh. Vyprášilo Audi R8 i novou Corvettu

Nové BMW M5 CS se podívalo na závodní okruh. Vyprášilo Audi R8 i novou Corvettu

Znamená to tedy aerodynamický paket, černě zbarvené doplňky, zrcátka a zadní křídlo pokryté karbonovou folií a třeba i brzdové třmeny v modré barvě. 20palcová kola jsou bez příplatku, za 22palcová M kola Douple-spoke dáte 21.684 Kč. Na to, jakou tvář daly novému modelu divoké křivky, si musí každý odpovědět sám. Já třeba osobně vítám zachování Hofmeisterovy křivky na zadních oknech.

Špinavé nohavice

BMW X6 je obrovské auto, vždyť jen rozvor činí 2975 mm. Nečekejte ale, že bude automaticky i snadno přístupné. Po otevření dveří vás totiž čeká zkouška z akrobacie. Boční práh je velmi široký, sedadlo je od vás daleko a při světlé výšce vozu 216 mm také dost vysoko.

Nové elektrické BMW má jen 20 koní, ale dostane vás až na 300 km/h. Ve vzduchu!

Nové elektrické BMW má jen 20 koní, ale dostane vás až na 300 km/h. Ve vzduchu!

Testovaný vůz byl obdařen již zmíněným M paketem včetně adaptivního podvozku se sportovním nastavením. Neměl jsem tedy možnost si vůz „položit“ na zem pomocí vzduchového odpružení. Nezbylo tedy nic jiného, než udělat velký krok s ohnutou nohou a vplout dovnitř. Jak jsem tak ale soustředil na pohyb nohou, praštil jsem se do hlavy o nízkou střechu. Majitele nové BMW X6 tedy na ulici poznáte podle špinavých nohavic a boulí na hlavě.

Po nasednutí mi ale nic z toho nevadí, protože i přesto, že je nová X6 zvenku gigant, uvnitř nabídne velmi útulné prostředí. Beze srandy si tu připadám jako v nové řadě 3. Elektricky nastavitelný sloupek volantu se navíc při nasedání trochu zvedne, abych měl dost prostoru na kolena a po usazení se zase vrátí do původní polohy. SUV z Mnichova umí jednoduše obepnout řidiče a zbytku posádky nabídne královský prostor.

Američané změní váš skútr BMW k nepoznání. Výchozí model ale není nejlevnější

Američané změní váš skútr BMW k nepoznání. Výchozí model ale není nejlevnější

I na zadních sedadlech se mi sedělo dobře a s mými 183 centimetry mi ani nevadila svažitá střecha. Jako řidič mám navíc v BMW vždycky radost, když je vybaveno sportovním volantem s velmi tlustým věncem, který je pro mé dlouhé prsty naprosto ideální. Ne každému ale vyhovuje.

Nadšený jsem ale nebyl ze zavazadlového prostoru, který má velmi vysokou nakládací hranu a je celkově dost mělký. Ostatně základní objem 580 litrů si strčí do kapsy i nová Škoda Octavia s karoserií liftback. Velký nákup se vám sem samozřejmě vejde, ale na vysoké věci to není. A malému psovi budete muset s vyskočením do pelechu pomoci.

Ostré BMW 128ti dorazilo do ČR. Mezeru na trhu vyplnilo, cena tomu ale odpovídá

Ostré BMW 128ti dorazilo do ČR. Mezeru na trhu vyplnilo, cena tomu ale odpovídá

Stejně jako u ostatních luxusních SUV, je i BMW X6 tak dobře vybavené, jak moc se dokážete odvázat v konfigurátoru. Naše specifikace byla opravdu napěchovaná, protože jenom výbava byla za téměř tři čtvrtě milionu. Pokud opomenu M prvky, měli jsme v autě takové rozmařilosti, jako klíč s vlastní obrazovkou a možností dálkového ovládání vozu, asistenta pro parkování, prémiový audiosystém, řadu paketů či head-up displej.

Sednout si do BMW X6 a pustit si dobrou muziku, klimatizaci, bezdrátově nabíjet telefon, vyhřívat si kelímek s kávou, sedadlo, loketní opěrku i volant a nechat se navigovat přes head-up displej je naprosto běžná věc. Chyběl vlastně už jen paket Business Class s laserovými světlomety či ovládání infotainmentu gesty. Stránka luxusního cestování tedy novince nechybí ani se sportovním paketem.

BMW odmění řidiče za jízdu na elektřinu. Za nasbírané body mohou nabíjet zdarma

BMW odmění řidiče za jízdu na elektřinu. Za nasbírané body mohou nabíjet zdarma

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků