BMW X6: M paket i s výkonem k dobru

Od podzimu bude BMW nabízet sportovní sadu M Sport i pro symbol svého úpadku, model X6. Tentokrát i s výkonem navíc.

Ale pouze v přeplňovaných zážehových verzích xDrive35i a xDrive50i. Důležitou novinkou je, že oddělení M Division tentokrát nepřipravilo pouze modifikace karosérie či podvozku, ale také znatelné navýšení výkonu.

Slabší provedení dostalo stejnou pohonnou jednotku, jakou disponuje sedan 740i. Jedná se o dvojitě přeplňovaný řadový šestiválec s objemem tři litry, jenž je naladěn na výkon 326 koní při 5 800 ot./min. Točivý moment přitom doshuje 450 Nm v rozmezí 1 500 až 4 500 ot./min., což je v úhrnu o 20 koní a 50 Nm více než u standardního BMW X6 xDrive35i.

Výkonnější provedení xDrive50i dostává v modifikaci M Division rovněž dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l, jenž dosud bývá laděn od 408 do 446 koní, ale v nové verzi dává plných 555 koní (412 kW) při 6 000 ot./min. Trvalý pohon všech kol za běžných podmínek posílá 60 % točivého momentu na zadní nápravu, při rychlosti nad 180 km/h pak plných 100 %.

Pokud vám přijde tato hodnota extrémní, uvědomte si, že vůz řady X6 váží bezmála dvě a půl tuny. Nová automatická šestistupňová převodovka s elektronickým voličem na středové konzoli a třemi režimy řazení (Drive, Sport a M Manual) umožňuje sekvenční řazení páčkami pod volantem, vůz akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 s a jeho nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka je opravdovým technickým dílem. Dvě lehká dmychadla jsou uložena mezi řadami válců v těsné blízkosti katalyzátorů, v porovnání s běžnými konstrukcemi to umožnilo maximální zkrácení a napřímění sacího a výfukového traktu a minimalizaci ztrát při průtoku. Toto řešení značené v branži jako CCM (Cylinder-bank Comprehensive Manifold) dále přináší rychlé reakce na sešlápnutí plynu, kompaktní stavbu pohonné jednotky a konzistentní křivku točivého momentu, nejvyšší plnicí tlak dosahuje 1,4 bar. Podvozek dostal nově odladěné adaptivní pérování a nové posilové řízení Servotronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonnější verze dostala též patnáctipalcové brzdové kotouče s plochou velikosti pekáče na pizzu a čtyřpístkovými třmeny, dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 275/40/20 vpředu a 315/35/20 vzadu. Na první pohled se vůz vyznačuje agresivními povrchovými panely karosérie a sportovně akcentovaným interiérem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 M paket
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků