BMW X6 M Mansory: rychlý „smíšek“

Švýcarská ladičská společnost Mansory připravila poměrně rozmáchle tvarovanou verzi SUV BMW X6 M. Nechybí ji ale ani výkon.

Pánové z firmy Mansory na sebe v poslední době upozornili rozmanitými a většinou dosti odvážnými ladičskými projekty od Porsche 911 997 Turbo nebo Panamera Turbo přes "zlaté tele" Rolls-Royce Ghost a Maserati GranTurismo až po Bugatti Veyron Linea Vincero d´Oro, ale strojům BMW se zatím vyhýbali. Tedy až do půli letošního roku, kdy představili projekt vycházejícího z BMW X5 M. Pro svoji nejnovější práci zvolili nyní model BMW X6 M, který z výše zmíněného vozu do značné míry čerpá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme robustního předního nárazníku, jehož rozměrné otvory pro přívod vzduchu k chladičům se jakoby smějí. Dále zaznamenáme řadu nových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vyniká kapota s dodatečnými ventilačními otvory pro lepší chlazení motoru, dále pak spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru, decentní střešní spoiler, obkladový pás na hraně výklopného víka zádě a difuzor v zadním nárazníku. Rozšířené blatníky umožnily rozšíření rozchodu kol o 70 mm vpředu a o 80 mm vzadu. Interiér nabízí nový sportovní volant a širokou škálu různých doplňků a čalounění kůží či Alcantarou, jež může být ozdobeno obklady ze dřeva, hliníku nebo uhlíkových kompozitů.  

U ladění vzhledu však pánové z Mansory ani tentokrát nezůstali. Instalace přeprogramované řídicí jednotky a nerezové výfukové soustavy s dvěma páry koncovek výfuků řinčela zvýšení výkonu na 670 koní (493 kW) a točivého momentu na 950 Nm, což je poměrně citelný posun od standardních hodnot 555 koní (408 kW), resp. 680 Nm. Díky tomu kontroverzní SUV BMW X6 M v úpravě Mansory zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,2 s (o 0,5 s dříve než v sérii) a hranice omezovače rychlosti byla zaokrouhlena na 300 km/h. Také proto u Mansory sáhli také k použití tužšího pérování, snižujícího zároveň světlou výšku o 40 mm, a třiadvacetipalcových litých ráfků nazouvajících pneumatiky o rozměru 315/25 R23.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 M Mansory
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků