Švýcarská ladičská společnost Mansory připravila poměrně rozmáchle tvarovanou verzi SUV BMW X6 M. Nechybí ji ale ani výkon.
Pánové z firmy Mansory na sebe v poslední době upozornili rozmanitými a většinou dosti odvážnými ladičskými projekty od Porsche 911 997 Turbo nebo Panamera Turbo přes "zlaté tele" Rolls-Royce Ghost a Maserati GranTurismo až po Bugatti Veyron Linea Vincero d´Oro, ale strojům BMW se zatím vyhýbali. Tedy až do půli letošního roku, kdy představili projekt vycházejícího z BMW X5 M. Pro svoji nejnovější práci zvolili nyní model BMW X6 M, který z výše zmíněného vozu do značné míry čerpá.
Na první pohled si všimneme robustního předního nárazníku, jehož rozměrné otvory pro přívod vzduchu k chladičům se jakoby smějí. Dále zaznamenáme řadu nových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vyniká kapota s dodatečnými ventilačními otvory pro lepší chlazení motoru, dále pak spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru, decentní střešní spoiler, obkladový pás na hraně výklopného víka zádě a difuzor v zadním nárazníku. Rozšířené blatníky umožnily rozšíření rozchodu kol o 70 mm vpředu a o 80 mm vzadu. Interiér nabízí nový sportovní volant a širokou škálu různých doplňků a čalounění kůží či Alcantarou, jež může být ozdobeno obklady ze dřeva, hliníku nebo uhlíkových kompozitů.
U ladění vzhledu však pánové z Mansory ani tentokrát nezůstali. Instalace přeprogramované řídicí jednotky a nerezové výfukové soustavy s dvěma páry koncovek výfuků řinčela zvýšení výkonu na 670 koní (493 kW) a točivého momentu na 950 Nm, což je poměrně citelný posun od standardních hodnot 555 koní (408 kW), resp. 680 Nm. Díky tomu kontroverzní SUV BMW X6 M v úpravě Mansory zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,2 s (o 0,5 s dříve než v sérii) a hranice omezovače rychlosti byla zaokrouhlena na 300 km/h. Také proto u Mansory sáhli také k použití tužšího pérování, snižujícího zároveň světlou výšku o 40 mm, a třiadvacetipalcových litých ráfků nazouvajících pneumatiky o rozměru 315/25 R23.
BMW X6 M Mansory