BMW X6: kupé-SUV je realitou (představení)

BMW představí veřejnosti za pár týdnů zcela nový model, který se svým pojetím vymyká všemu současnému. Co nabídne? (video)

Sports Activity Coupé je novou třídou vozů, do které vstupuje i bavorská automobilka BMW. V Detroitu představí velké SUV-kupé X6, které tak doplní současnou, již tak obsáhlou modelovou nabídku značky.

Nový vůz, který je postaven na platformě BMW X5, je pojat opravdu originálně. Tvary karosérie a pojetí designu mixuje tvary vozů SUV a kupé. Hlavně splývavá záď je velmi originální a pro mnohé bude jistě velmi kontroverzní. Na druhou stranu si tohoto musí být automobilka vědoma a nepřišla by na trh s něčím, co by bylo dopředu odsouzeno k neúspěchu.

Na délku měří X6 4 877 mm, na šířku 1 983 mm a na výšku 1 690 mm. Proti BMW X5 je tak o pár milimetrů delší a širší, ale prozměnu o něco nižší. To vše pak stojí na podvozku s rozvorem 2 933 mm. S X5 bude novinka dílet i řadu dalších prvků, nicméně nabídka motorů bude do značné míry odlišná.

O pohon vozu se bude starat čtveřice agregátů. Základní nabídku budou tvořit dvakrát přeplňované šestiválce x35d a x35i, které již známe z ostatních modelů a klasický naftový model x30d. Horkou novinkou však bude osmiválec 50i o objemu 4,4 litru.

Právě osmiválec budí velkou pozornost, protože se nejedná o atmosféricky plněný motor, ale o přeplňovaný. Dvě turbodmychalda, jedno pro každou řadu, spolu s přímým vstřikem paliva, zcela novým tvarováním ventilů, vnitřnímu chlazení válců pomocí odpařování paliva se postaraly o zdokonaleneí spalovacího procesu a tedy i výrazně snížení spotřeby. Motor totiž již nyní plní budoucí emisní normu Euro 5. Dynamické parametry a další detaily naleznete v přiložené tabulce.

Novinka se poprvé představí veřejnosti již v lednu v Detroitu, v Evropě ji čeká premiéra v březnu v Ženevě. Zahájení prodeje na americkém trhu je plánováno na 19. duben 2008, na starém kontinentu prodeje odstartují v květnu.

 

30d

35d

35i

50i

Objem (ccm)

2933

2933

2979

4395

Výkon (kW/k)

173/235

210/285

225/306

300/408

Točivý moment (Nm)

520

580

400

600

 

Zrychlení 0-100 (s)

8

6,9

6,7

5,4

Max.rychlost (km/h)

210

236

240

250

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

8,2

8,3

10,9

12,5


BMW X6 na prvním videu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků