BMW X6: kupé-SUV je realitou (představení)

BMW představí veřejnosti za pár týdnů zcela nový model, který se svým pojetím vymyká všemu současnému. Co nabídne? (video)

Sports Activity Coupé je novou třídou vozů, do které vstupuje i bavorská automobilka BMW. V Detroitu představí velké SUV-kupé X6, které tak doplní současnou, již tak obsáhlou modelovou nabídku značky.

Nový vůz, který je postaven na platformě BMW X5, je pojat opravdu originálně. Tvary karosérie a pojetí designu mixuje tvary vozů SUV a kupé. Hlavně splývavá záď je velmi originální a pro mnohé bude jistě velmi kontroverzní. Na druhou stranu si tohoto musí být automobilka vědoma a nepřišla by na trh s něčím, co by bylo dopředu odsouzeno k neúspěchu.

Na délku měří X6 4 877 mm, na šířku 1 983 mm a na výšku 1 690 mm. Proti BMW X5 je tak o pár milimetrů delší a širší, ale prozměnu o něco nižší. To vše pak stojí na podvozku s rozvorem 2 933 mm. S X5 bude novinka dílet i řadu dalších prvků, nicméně nabídka motorů bude do značné míry odlišná.

O pohon vozu se bude starat čtveřice agregátů. Základní nabídku budou tvořit dvakrát přeplňované šestiválce x35d a x35i, které již známe z ostatních modelů a klasický naftový model x30d. Horkou novinkou však bude osmiválec 50i o objemu 4,4 litru.

Právě osmiválec budí velkou pozornost, protože se nejedná o atmosféricky plněný motor, ale o přeplňovaný. Dvě turbodmychalda, jedno pro každou řadu, spolu s přímým vstřikem paliva, zcela novým tvarováním ventilů, vnitřnímu chlazení válců pomocí odpařování paliva se postaraly o zdokonaleneí spalovacího procesu a tedy i výrazně snížení spotřeby. Motor totiž již nyní plní budoucí emisní normu Euro 5. Dynamické parametry a další detaily naleznete v přiložené tabulce.

Novinka se poprvé představí veřejnosti již v lednu v Detroitu, v Evropě ji čeká premiéra v březnu v Ženevě. Zahájení prodeje na americkém trhu je plánováno na 19. duben 2008, na starém kontinentu prodeje odstartují v květnu.

 

30d

35d

35i

50i

Objem (ccm)

2933

2933

2979

4395

Výkon (kW/k)

173/235

210/285

225/306

300/408

Točivý moment (Nm)

520

580

400

600

 

Zrychlení 0-100 (s)

8

6,9

6,7

5,4

Max.rychlost (km/h)

210

236

240

250

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

8,2

8,3

10,9

12,5


BMW X6 na prvním videu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků