BMW X6: kupé-SUV je realitou (představení)

BMW představí veřejnosti za pár týdnů zcela nový model, který se svým pojetím vymyká všemu současnému. Co nabídne? (video)

Sports Activity Coupé je novou třídou vozů, do které vstupuje i bavorská automobilka BMW. V Detroitu představí velké SUV-kupé X6, které tak doplní současnou, již tak obsáhlou modelovou nabídku značky.

Nový vůz, který je postaven na platformě BMW X5, je pojat opravdu originálně. Tvary karosérie a pojetí designu mixuje tvary vozů SUV a kupé. Hlavně splývavá záď je velmi originální a pro mnohé bude jistě velmi kontroverzní. Na druhou stranu si tohoto musí být automobilka vědoma a nepřišla by na trh s něčím, co by bylo dopředu odsouzeno k neúspěchu.

Na délku měří X6 4 877 mm, na šířku 1 983 mm a na výšku 1 690 mm. Proti BMW X5 je tak o pár milimetrů delší a širší, ale prozměnu o něco nižší. To vše pak stojí na podvozku s rozvorem 2 933 mm. S X5 bude novinka dílet i řadu dalších prvků, nicméně nabídka motorů bude do značné míry odlišná.

O pohon vozu se bude starat čtveřice agregátů. Základní nabídku budou tvořit dvakrát přeplňované šestiválce x35d a x35i, které již známe z ostatních modelů a klasický naftový model x30d. Horkou novinkou však bude osmiválec 50i o objemu 4,4 litru.

Právě osmiválec budí velkou pozornost, protože se nejedná o atmosféricky plněný motor, ale o přeplňovaný. Dvě turbodmychalda, jedno pro každou řadu, spolu s přímým vstřikem paliva, zcela novým tvarováním ventilů, vnitřnímu chlazení válců pomocí odpařování paliva se postaraly o zdokonaleneí spalovacího procesu a tedy i výrazně snížení spotřeby. Motor totiž již nyní plní budoucí emisní normu Euro 5. Dynamické parametry a další detaily naleznete v přiložené tabulce.

Novinka se poprvé představí veřejnosti již v lednu v Detroitu, v Evropě ji čeká premiéra v březnu v Ženevě. Zahájení prodeje na americkém trhu je plánováno na 19. duben 2008, na starém kontinentu prodeje odstartují v květnu.

 

30d

35d

35i

50i

Objem (ccm)

2933

2933

2979

4395

Výkon (kW/k)

173/235

210/285

225/306

300/408

Točivý moment (Nm)

520

580

400

600

 

Zrychlení 0-100 (s)

8

6,9

6,7

5,4

Max.rychlost (km/h)

210

236

240

250

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

8,2

8,3

10,9

12,5


BMW X6 na prvním videu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků