BMW X6 Hybrid: první hybridní Bavor již letos (+ foto)

9 komentářů

ZocelenyDrapalik
28. července • 11:35

Vsichni preci vime, ze pred dvema- trema roky vyhodnotilo BMW hybridni vozy jako slepou vetev vyvoje a jasne to ve svych marketingovych materialech deklarovalo. Tak jasne, ze tomu nekteri mistni diskuteri uverili a vyrok BMW marketingu tu do omrzeni pripominali jako dukaz, ze hybridy nemaji budoucnost. Zvlaste jeden, dnes nazyvany kontraverzni osobnost ( coz v prekladu znamena, ze muzete psat ptakoviny, ale musite na nich sverepe trvat, i kdyz uz je kazdemu jasne, ze to jsou ptakoviny). Pravda je takova, ze uvedeny vyrok byl jenom pokusem, jak ziskat cas k vyvoji technologie, ve ktere BMW zaspalo.

Radek Ondrášík
28. července • 11:39

BWM nic nikam nehodilo. BMW jasne reklo, ze povazuje hybridy za slepou vetev vyvoje, ale protoze to zakaznici chteji, musi jim to dat. A na tom se nic nezmenilo.

ZocelenyDrapalik
29. července • 11:48

No jak rikam. Chce-li byt nekdo osobnost s pridomkem kontraverzni, musi trvat i na svych zjevnych omylech. Drive nebo pozdeji, nebude vyraben jediny spalovaci motor bez hybridni casti, nebo alespon nejake casti hybridni soustavy, jako napr. rekuperace. Cely automobilovy prumysl k tomu dospel. Konkretne BMW se svou technologii Efficient dynamics uz motory bez techto prvku zanedlouho ani delat nebude. Asi proto, ze je to reseni neefektivni, neperspektivni, drahe. Jen hloupi uzivatele buchviproc toto neefektivni, neperspektivni a drahe reseni vyzaduji. Opravdu je takovy problem rozlisit skutecnost od PR manipulace i po letech? Nebo uz ted nezbyva nez trvat na omylu az do horkeho konce?

Radek Ondrášík
29. července • 15:53

Aha, takze vy tedy nejste zmasirovany PR automobilek? Ano jste. Jenom zastavate odlisny nazor. takze is tu nehrajte na objektivniho cloveka, co vi vsechno. Nemate v tom pravdu. Hybridy jsou slepa vetev a vi to kazdy. To, ze dnesni motory jednou nebudou to vi taky kazdy. Hybridy jsou proste nutna slepa vetev k budoucnosti, ale neni to budoucnost, ta bude uplne jina a uprimne jaka, to nikdo nevi.Kazdopadne zapomente na to, ze an trhu jsou veci, ktere jsou efektivni, spravne, hospodarne a ty nejlepsi. Vubec ne. Na trhu se jenom vyjimecne uplatni to, co je dobre, vetsinou se uplatni to, co se rozhodout vyrobci, ze se uplatni. A minulost a pritomnost to dokazuje denne. velke aliance spolecnosti proste silou prosadi neco za standard (Beta vs. VHS - kdy prohral ten lepsi) a takto to dnes funguje.Takze ano, hybridy zde budou a budou cim dal vice. Ale budou slouzit jen pro blbnuti lidi a to, aby se doslo do budoucnosti.Jinak opravdu nepkladam system, ktery je vetsi, tezsi, energeticky narocnejsi a drazsi za lepsi, nez to, co je nyni.

ZocelenyDrapalik
31. července • 13:06

Ja nejsem ten s jinym nazorem ani nevim vsechno. Jenom jsem ten, jehoz nazory z pred tri roku na vyvoj technologii pohonu a hybridu konkretne se shoduji s dnesni realitou. Vase se nepotvrdily. Ted uz nejde o nazor ale o skutecnost. Mimochodem. Kdyz neco podle vaseho vyjadreni "slouzi, aby se doslo do budoucnosti" pak to asi nebude SLEPA vetev vyvoje, ze ano. Mate problem rozlisit mezi slepou vetvi, ktera konci bez nastupce, kde vyvoj musi zacit jinde znovu, a nutnou cestou, ktera pokracuje na zaklade vysledku predchozi prace. Vyvoj po ni musi jit, i kdyz samozrejme jednou bude nahrazen necim jinym. To by potom bylo slepou vetvi vyvoje vsechno, protoze kazda technika bude drive ci pozdeji nahrazena jinou. To by samozrejme znamenalo, ze muzete za slepou vetev oznacit podle libosti cokoliv a budete mit vzdy pravdu, at uz vyvoj bude pokracovat jakkoliv. To je pomerne duvtipna strategie, ale veskera diskuze pak ztraci smysl.

Robo
30. července • 7:58

suhlasim...............ja by som hybrid nazval možno dočasným riešením, ale budúcnosť to určite nie je.

Martin Diamant (diam@nt)
29. července • 23:48

Nemyslím, že by to bola slepá vetva. V prvej fáze musia autá prejsť na pohon elektromotormi, ktorým bude dodávať elektrinu napr. súčasný spaľovací motor. Nakoľko to nevyžaduje zmenu druhu paliva, je to najschodnejšie riešenie. Aj tento systém v sebe ukrýva možnosť zníženia spotreby. Spaľovací motor nemusí bežať ak auto stojí. Potom počas brzdenia tiež nemusí bežať a navyše sa pri brzdení vyrobí miesto tepla energia, ktorá sa dá znovu využiť na pohon auta. A napokon spaľovací motor, ktorý nepoháňa vozidlo priamo môže bežať v najoptimálnejšom režime.No a neskôr bude možné spaľovací motor nahradiť iným zdrojom energie. Nepredpokladám, že to budú akumulátory, takže stále to bude hybrid, nie čistý elektromobil. Takže to nepovažujem za slepú vetvu.Asi najlepším riešením sa mi na prechodné obdobie zdá práve riešenie od BMW, kedy u 7-mičkovej rady elektrinu vyrába spaľovací motor schopný spaľovať ako palivo na báze ropy, tak aj vodík. To umožňuje postupne budovať siať čerpacích staníc postupne, rovnako ako v prípade nástupu LPG. Pritom vozidlo nie je odkázané výlučne na nový málo rozšírený druh paliva.

Robo
29. července • 9:46

Suhlasim s panom Ondrašíkom - teraz to vystihol presne a netýka sa to len BMW.

CJ
28. července • 11:00

ukecany vodic a prelepeny znak...:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud