BMW X6 Enco Exclusive: přifouklý exot

Bizarní „kupé-SUV“ z Mnichova nepřestává inspirovat k různým modifikacím. Firma Enco mu dodala poněkud rozložitější vzhled.

Atmosféra mezi značkami označovanými jako prémiové houstne stejně jako rozpětí jejich modelových řad. Značka BMW v určitých segmentech trochu zaspala (např. „čtyřdveřové coupé“ Gran Sport přijde po typech CLS či A7 Sportback až se zpožděním), v jiných ale kráčí vstříc novým zítřkům odhodlaněji než ostatní - její prazvláštní stroj X6 zůstává na trhu stále bez přímého konkurenta. Není tedy divu, že i přes své služební stáří stále budí pozornost a zájem zákazníků i ladičských společností.

Německá společnost Enco Exclusive nyní představila vlastní modifikaci BMW X6. Nelze jí upřít jistou dávku originality a působivosti, nevadí přitom, že se úpravy omezily prakticky jen na sadu aerodynamických prvků a hrátky s barvami.

Na první pohled si všimneme nového, poměrně jednoduchého předního nárazníku s trojicí rozměrných otvorů pro přívod vzduchu k chladičům a světly pro denní svícení složenými z LED. Výrazně rozšířené blatníky si vyžádaly instalaci nových obkladů spodní části boků a upraveného páru zadních dveří, na něž vzadu navazuje nárazník s difuzorem a dvěma páry docela vysoko uložených koncovek výfuků přiblížených zároveň podélné ose vozu.

V rozšířených podbězích se nachází mohutné třiadvacetipalcové lité ráfky Jura o šířce 11 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 315/25 R3 (oproti zvyklostem mají přední i zadní kola stejné dimenze). Samozřejmostí je široká nabídka barevných kombinací, pokud vám tedy nesedí matová střecha vozu na snímcích, není třeba zoufat.

Společnost Enco Exclusive tvrdí, že „...žádné BMW nepůsobí tak rozporuplně jako ohromná X6“. Inu, my v redakci s tím v podstatě souhlasíme, ale bohužel zřejmě s poněkud jiným podtextem, a myslíme, že kúra od Enco Exclusive hlavní problémy tohoto modelu nevyřešila. Nicméně určitá část spektra automobilových fandů ji určitě ocení.

Nezbývá než dodat, že celá úprava je k mání za cenu 15 000 eur včetně daně. Zdá se vám to moc? Pro někoho, kdo dá tolik peněz za něco takového jako X6 to zřejmě příliš nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 od Enco Exclusive
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků