BMW X6 Enco Exclusive: přifouklý exot

Bizarní „kupé-SUV“ z Mnichova nepřestává inspirovat k různým modifikacím. Firma Enco mu dodala poněkud rozložitější vzhled.

Atmosféra mezi značkami označovanými jako prémiové houstne stejně jako rozpětí jejich modelových řad. Značka BMW v určitých segmentech trochu zaspala (např. „čtyřdveřové coupé“ Gran Sport přijde po typech CLS či A7 Sportback až se zpožděním), v jiných ale kráčí vstříc novým zítřkům odhodlaněji než ostatní - její prazvláštní stroj X6 zůstává na trhu stále bez přímého konkurenta. Není tedy divu, že i přes své služební stáří stále budí pozornost a zájem zákazníků i ladičských společností.

Německá společnost Enco Exclusive nyní představila vlastní modifikaci BMW X6. Nelze jí upřít jistou dávku originality a působivosti, nevadí přitom, že se úpravy omezily prakticky jen na sadu aerodynamických prvků a hrátky s barvami.

Na první pohled si všimneme nového, poměrně jednoduchého předního nárazníku s trojicí rozměrných otvorů pro přívod vzduchu k chladičům a světly pro denní svícení složenými z LED. Výrazně rozšířené blatníky si vyžádaly instalaci nových obkladů spodní části boků a upraveného páru zadních dveří, na něž vzadu navazuje nárazník s difuzorem a dvěma páry docela vysoko uložených koncovek výfuků přiblížených zároveň podélné ose vozu.

V rozšířených podbězích se nachází mohutné třiadvacetipalcové lité ráfky Jura o šířce 11 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 315/25 R3 (oproti zvyklostem mají přední i zadní kola stejné dimenze). Samozřejmostí je široká nabídka barevných kombinací, pokud vám tedy nesedí matová střecha vozu na snímcích, není třeba zoufat.

Společnost Enco Exclusive tvrdí, že „...žádné BMW nepůsobí tak rozporuplně jako ohromná X6“. Inu, my v redakci s tím v podstatě souhlasíme, ale bohužel zřejmě s poněkud jiným podtextem, a myslíme, že kúra od Enco Exclusive hlavní problémy tohoto modelu nevyřešila. Nicméně určitá část spektra automobilových fandů ji určitě ocení.

Nezbývá než dodat, že celá úprava je k mání za cenu 15 000 eur včetně daně. Zdá se vám to moc? Pro někoho, kdo dá tolik peněz za něco takového jako X6 to zřejmě příliš nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 od Enco Exclusive

bazar

BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 164 558 km
Cena: 460 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 192 291 km
Cena: 76 000 Kč
BMW X3 2,5
Rok výroby: 2006
Stav: 178 044 km
Cena: 190 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 110 903 km
Cena: 220 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 77 449 km
Cena: 310 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2012
Stav: 166 220 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků