BMW X5 už může být plug-in hybridem. Verze 45e mezigeneračně posílila

Nová generace velkého mnichovského SUV doznala odznaky divize "i". Hybridní ústrojí je silnější a úspornější než v minulém vydání.

Nové BMW X5 bylo představeno se třemi šestiválci a jedním osmiválcem. Nyní motorovou paletu doplňuje také plug-in hybridní verze. Ta bude v mnoha zemích znamenat vstupenku k rozumným cenám bez ekologických daní nebo třeba také levnější vjezd do center velkých měst.

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Designově novinka zdědila typické prvky plug-in hybridních BMW - namodralé ledvinky a segmenty LED světlometů či nápis e-drive na c-sloupku. V minulé generaci byla k dispozici verze 40e, nyní si X5 do zásuvky říká 45e. Nejde přitom jen o číslovky, nový pohon je výkonnější. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém obejmu tří litrů nyní poskytuje 210 kilowattů. Elektromotor pak dodává 82 kilowattů. Kombinovaný výkon hybridní soustavy činí 290 kilowattů a 600 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Minulá generace nabídla 230 kW a 450 Nm.

Díky větší kapacitě baterií dokáže na plné nabití X5 ujet až 80 kilometrů bezemisně. A to v režimu testování WLTP, který je náročnější než NEDC, ve kterém předchůdce zvládl elektricky jen 31 kilometrů. Velikost akumulátoru si však vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru o 150 litrů. K dispozici tak máte 500 litrů až 1716 litrů při sklopených sedadlech. V elektrickém módu je maximální rychlost omezena na 140 kilometrů za hodinu. 

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Z nuly na stovku X5 45e zrychlí za 5,6 sekund, kombinovaná spotřeba činí 2,1 litrů na sto kilometrů. V základní výbavě z technických fines najdete dvoustupňové vzduchové odpružení. Za příplatek lze stále zvolit natáčení kol zadní nápravy. Plug-in hybridní verze bude brzy následovat ostatní varianty X5, které už jsou v Česku v prodeji.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků