BMW X5 už může být plug-in hybridem. Verze 45e mezigeneračně posílila

Nová generace velkého mnichovského SUV doznala odznaky divize "i". Hybridní ústrojí je silnější a úspornější než v minulém vydání.

Nové BMW X5 bylo představeno se třemi šestiválci a jedním osmiválcem. Nyní motorovou paletu doplňuje také plug-in hybridní verze. Ta bude v mnoha zemích znamenat vstupenku k rozumným cenám bez ekologických daní nebo třeba také levnější vjezd do center velkých měst.

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Designově novinka zdědila typické prvky plug-in hybridních BMW - namodralé ledvinky a segmenty LED světlometů či nápis e-drive na c-sloupku. V minulé generaci byla k dispozici verze 40e, nyní si X5 do zásuvky říká 45e. Nejde přitom jen o číslovky, nový pohon je výkonnější. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém obejmu tří litrů nyní poskytuje 210 kilowattů. Elektromotor pak dodává 82 kilowattů. Kombinovaný výkon hybridní soustavy činí 290 kilowattů a 600 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Minulá generace nabídla 230 kW a 450 Nm.

Díky větší kapacitě baterií dokáže na plné nabití X5 ujet až 80 kilometrů bezemisně. A to v režimu testování WLTP, který je náročnější než NEDC, ve kterém předchůdce zvládl elektricky jen 31 kilometrů. Velikost akumulátoru si však vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru o 150 litrů. K dispozici tak máte 500 litrů až 1716 litrů při sklopených sedadlech. V elektrickém módu je maximální rychlost omezena na 140 kilometrů za hodinu. 

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Z nuly na stovku X5 45e zrychlí za 5,6 sekund, kombinovaná spotřeba činí 2,1 litrů na sto kilometrů. V základní výbavě z technických fines najdete dvoustupňové vzduchové odpružení. Za příplatek lze stále zvolit natáčení kol zadní nápravy. Plug-in hybridní verze bude brzy následovat ostatní varianty X5, které už jsou v Česku v prodeji.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků