BMW X5 už může být plug-in hybridem. Verze 45e mezigeneračně posílila

Nová generace velkého mnichovského SUV doznala odznaky divize "i". Hybridní ústrojí je silnější a úspornější než v minulém vydání.

Nové BMW X5 bylo představeno se třemi šestiválci a jedním osmiválcem. Nyní motorovou paletu doplňuje také plug-in hybridní verze. Ta bude v mnoha zemích znamenat vstupenku k rozumným cenám bez ekologických daní nebo třeba také levnější vjezd do center velkých měst.

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Designově novinka zdědila typické prvky plug-in hybridních BMW - namodralé ledvinky a segmenty LED světlometů či nápis e-drive na c-sloupku. V minulé generaci byla k dispozici verze 40e, nyní si X5 do zásuvky říká 45e. Nejde přitom jen o číslovky, nový pohon je výkonnější. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém obejmu tří litrů nyní poskytuje 210 kilowattů. Elektromotor pak dodává 82 kilowattů. Kombinovaný výkon hybridní soustavy činí 290 kilowattů a 600 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Minulá generace nabídla 230 kW a 450 Nm.

Díky větší kapacitě baterií dokáže na plné nabití X5 ujet až 80 kilometrů bezemisně. A to v režimu testování WLTP, který je náročnější než NEDC, ve kterém předchůdce zvládl elektricky jen 31 kilometrů. Velikost akumulátoru si však vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru o 150 litrů. K dispozici tak máte 500 litrů až 1716 litrů při sklopených sedadlech. V elektrickém módu je maximální rychlost omezena na 140 kilometrů za hodinu. 

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Z nuly na stovku X5 45e zrychlí za 5,6 sekund, kombinovaná spotřeba činí 2,1 litrů na sto kilometrů. V základní výbavě z technických fines najdete dvoustupňové vzduchové odpružení. Za příplatek lze stále zvolit natáčení kol zadní nápravy. Plug-in hybridní verze bude brzy následovat ostatní varianty X5, které už jsou v Česku v prodeji.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků