BMW ukázalo nejbezpečnější X5 všech dob. Odolá střelbě z AK-47 i útoku dronů

Málokdo to tuší, ale rovněž samotné BMW už nějaký ten pátek nabízí obrněné verze svých modelů. Teď přišlo na řadu i nejnovější SUV X5.

Netřeba externího úpravce, bunkr na kolech vám zajistí i BMW. Nyní automobilka v rámci své divize Security Vehicles, která funguje již více jak 35 let, oznamuje příjezd speciální varianty Protection VR6 nové generace X5. S třídou obrnění VR6 tak novinka dokáže odolat jak střelbě ze samopalu AK-47, tak například přežije výbuch 15 kg TNT ze vzdálenosti 4 metrů.

Pancéřování z plátů vysokopevnostní oceli se samozřejmě nachází na většině dílu karoserie, ale také třeba na přepážce mezi motorem a kabinou. Hliníkové panely poté chrání podvozek a zavazadlový prostor. Neprůstřelná okna o tloušťce 33 mm najdete jak na čele vozu, tak ve dveřích i na zádi. Vydržet by měla střelbu z většiny normálních ručních zbraní.

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Zákazník si ovšem může zvolit ještě rozsáhlejší úroveň ochrany, například s opancéřováním podvozku, který by měl vydržet výbuch ručního granátu, zatímco pancéřování lze zvolit i na střechu X5, kde BMW zmiňuje třeba hrozbu útoku dronů vybavených náložemi. Střecha X5 by tak měla odolat výbuchu 200 gramů C4.

Pohonem obrněné X5 je známý 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. S výkonem 390 kW (530 koní) a točivým momentem 750 N.m pochází z výkonné verze M50i. Ačkoliv BMW neuvádí přesné hodnoty navýšení pohotovostní hmotnosti vozu, SUV by mělo zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za slušných 5,9 vteřiny (pro srovnání, standardní M50i – 4,3 vteřiny), přičemž maximální rychlost je limitována na 210 km/h (M50i – 250 km/h).

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Kola o velikosti 20 palců jsou obutá do runflat pneumatik se silnějšími bočnicemi, díky kterým se může auto pohybovat i po kompletní ztrátě tlaku. Palivová nádrž je poté chráněna proti požáru a je vybavena technologií automatického zacelení při zjištění defektu, tedy úniku paliva. Uvnitř je zajištěn interkom a takzvané „panické“ tlačítko, po jehož stisknutí se automaticky zavřou okna, zamknou dveře, spustí majáky a zazní siréna.

Cenovku u X5 Protection VR6 automobilka neuvádí. Samozřejmě se ale bude lišit dle objednané specifikace.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků