BMW ukázalo nejbezpečnější X5 všech dob. Odolá střelbě z AK-47 i útoku dronů

Málokdo to tuší, ale rovněž samotné BMW už nějaký ten pátek nabízí obrněné verze svých modelů. Teď přišlo na řadu i nejnovější SUV X5.

Netřeba externího úpravce, bunkr na kolech vám zajistí i BMW. Nyní automobilka v rámci své divize Security Vehicles, která funguje již více jak 35 let, oznamuje příjezd speciální varianty Protection VR6 nové generace X5. S třídou obrnění VR6 tak novinka dokáže odolat jak střelbě ze samopalu AK-47, tak například přežije výbuch 15 kg TNT ze vzdálenosti 4 metrů.

Pancéřování z plátů vysokopevnostní oceli se samozřejmě nachází na většině dílu karoserie, ale také třeba na přepážce mezi motorem a kabinou. Hliníkové panely poté chrání podvozek a zavazadlový prostor. Neprůstřelná okna o tloušťce 33 mm najdete jak na čele vozu, tak ve dveřích i na zádi. Vydržet by měla střelbu z většiny normálních ručních zbraní.

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Zákazník si ovšem může zvolit ještě rozsáhlejší úroveň ochrany, například s opancéřováním podvozku, který by měl vydržet výbuch ručního granátu, zatímco pancéřování lze zvolit i na střechu X5, kde BMW zmiňuje třeba hrozbu útoku dronů vybavených náložemi. Střecha X5 by tak měla odolat výbuchu 200 gramů C4.

Pohonem obrněné X5 je známý 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. S výkonem 390 kW (530 koní) a točivým momentem 750 N.m pochází z výkonné verze M50i. Ačkoliv BMW neuvádí přesné hodnoty navýšení pohotovostní hmotnosti vozu, SUV by mělo zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za slušných 5,9 vteřiny (pro srovnání, standardní M50i – 4,3 vteřiny), přičemž maximální rychlost je limitována na 210 km/h (M50i – 250 km/h).

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Kola o velikosti 20 palců jsou obutá do runflat pneumatik se silnějšími bočnicemi, díky kterým se může auto pohybovat i po kompletní ztrátě tlaku. Palivová nádrž je poté chráněna proti požáru a je vybavena technologií automatického zacelení při zjištění defektu, tedy úniku paliva. Uvnitř je zajištěn interkom a takzvané „panické“ tlačítko, po jehož stisknutí se automaticky zavřou okna, zamknou dveře, spustí majáky a zazní siréna.

Cenovku u X5 Protection VR6 automobilka neuvádí. Samozřejmě se ale bude lišit dle objednané specifikace.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků