BMW X5 od Mansory: i Ty, Brute?

Legendární úpravce Mansory představil svoji vůbec první práci na téma BMW. Navíc začal u X5 a na své poměry nebývale decentní stylem.

Po široké škále exkluzivních superstrojů sahající od Panamery přes Aston Martin Vantage V8 až po Bugatti Veyron (články o nich snadno najdete v sekci Tuning, nebo pomocí vyhledávání) přichází specializovaný švýcarský úpravce Mansory poprvé ve své historii s vozem vycházejícím z BMW. Těžko říci, zda se právě SUV řady X5 stává tím správným začátkem, to ponechme na úsudku laskavého čtenáře. Podle nás nikoli. Mansory navíc slibuje, že další „bavoráky“ z jeho dílen vyjedou co nevidět.

Na první pohled si všimneme poněkud baculatých linií bílé karoserie s citelně rozšířenými blatníky a prahovými spoilery, jež vůz rozšiřují o 70 mm vpředu a o 80 mm vzadu. Za zmínku stojí též nový přední nárazník s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a brzdám a v barvě karoserie lakovaná kapota z uhlíkových kompozitů, jež je spolu s horními hranami předních blatníku opatřena dodatečnými a vcelku decentně pojatými ventilačními průduchy. Zádi dominuje kompozitní difuzor s dvěma páry koncovek sportovních výfuků vyrobených z nerezové oceli. K celkově uspořádanému dojmu přispívá také spoiler nad zadním oknem.

Ve Švýcarsku zapracovali také na podvozku, který dostal světlou výšku sníženou o 40 mm, výkonnější brzdovou soustavu a rovnou třiadvacetipalcové vícepaprskové ráfky nazouvající úzkoprofilové pneumatiky o rozměru 315/25 R23. A nebylo by to Mansory, kdyby se nepustilo rovněž do motoru. Za výchozí bod si vzali rovnou model BMW X5 M, jehož výkon se jim podařilo navýšit na 670 koní (493 kW) a točivý moment až na 950 Nm. Není divu, že „lokomotiva“ „hrne“ až 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s. Pro porovnání, standardní BMW X5 M dává 555 koní (408 kW) a 680 Nm.

Pokud se na svůj vůz díváte raději zevnitř, přijde vám vhod široká nabídka doplňků včetně různých druhů koženého čalounění a nového volantu. „X5 je pouhým začátkem,“ tvrdí šéf Mansory Michael Stein, „další projekty včetně BMW X6 a BMW 7 totiž klepou na dveře“. Takže se máme nač těšit. Nedá se nic dělat, ale také Mansory se holt musí přiblížit požadavkům „obyčejných“ zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X5 Mansory
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků