BMW X5 nové generace (první foto a info)

Druhá generace BMW X5 oblaží naše smysly v roce 2006. Bude větší, silnější, komfortnější, ale také dražší. V nabídce bude pěti a sedmimístná verze, tři benzínové a tři naftové motory. Pojďme se podívat, co můžeme od nového SUV BMW X5 očekávat.
BMW X5 nové generace (první foto a info)

První generace BMW X5 byla na trh uvedena v roce 1999 jako první SUV této značky. V polovině roku 2003 pak vůz prodělal větší facelift, dostal novou přední masku (přepracovaná, respektive zvýrazněná mřížka chladiče, lehce pozměněný nárazník a nové světlomety), nové jsou také zadní světlomety. Inovace potkala i motory, takže dnes se X5 nabízí ve vrcholové verzi s osmiválcem o výkonu 265 kW.

Druhá generace vozu bude přijde na trh v roce 2006 a bude svádět bitvu s auty, jako je Land Rover Discovery 3, Mercedes-Benz třídy M nebo Range Rover. Co se designu týče, nebude to žádný velký šok. Dle dostupných špionážních fotografií a informací bude X5 velmi podobná té dnešní s prvky menšího modelu X3. Víme už téměř jistě, že nová X5 bude delší, širší, prodloužen bude zadní převis a maličko rozšířen i rozvor kol. Předpokládaná cena u základního modelu X5 3.0i se bude blížit k hranici 1,75 mil. Kč, což je více, než kolik stojí s tímto motorem stávající model.

Interiér dostane design podobný současně pětce. Po přijetí ostré kritiky nad množstvím a kvalitou plastů uvnitř X3 přešlo BWM k důrazným opatřením, aby se nic podobného neopakovalo. Co však bude překvapením? Vnitřní prostor, který se díky rozvoru a delšímu převisu prodlouží. Standardní model bude mít klasické uspořádání sedadel 2+3, jako má dnešní X5. Pro zákazníky vyžadující přepravu vícera osob bude k dispozici také verze se sedmi místy s uspořádáním 2+3+2, podobně, jako má např. Volvo XC 90. Objem zavazadlového prostoru naroste z 465 l na 500 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro větší a všestrannější vůz bude použit zcela nový podvozek, který je stále ještě ve vývoji. Svoji strukturou bude významně pokročilejší než ten stávající. Přední náprava bude osazena vzpěrami McPherson, zadní bude užívat víceprvkové zavěšení kol. Pro lepší ovladatelnost bude ve standardu aktivní řízení. Náhon bude permanentně přenášen na všechna čtyři kola se systémem xDrive. Nové X5 bude využívat nejnovější ESP, moderní čtyřkanálové ABS a uzávěrku diferenciálu.

Nabídka motorů bude podobná té současné. U benzínových variant bude v základu nedávno upravený šestiválcový třílitr s výkonem 190 kW (255 k) a dále upravené osmiválce s objemy 4.0i a 4.8i. Nové motory s kódovým označením N62 budou mít lehký hořčíkový blok a budou využívat technologie Valvetronic a Vanos. V nabídce naftových motorů bude samozřejmě vynikající šestiválec 3.0d ve verzi s jedním nebo dvěma turbodmychadly (160 a 200 kW). V plánu je také upravený agregát 4.0d, který je nabízen v současné sedmičce. Jeho výkon by měl překročit hranici 200 kW. Výkon bude přenášen přes šestirychlostní manuál u motorů 3.0i a 3.0d nebo šestistupňový automat u verzí 4.0i, 4.8i, 3.5d a 4.0d.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro vysoký prodeje v Americe bude novou generaci X5 vyrábět továrna v Jižní Karolíně, stejně jako modely Z4 a X3. O tom, že o X5 je zájem, dokazuje i 101 000 prodaných vozů v roce 2003.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků