BMW X5: nová generace definitivně představena

Peripetie s uváděním nového BMW X5 na trh jsou snad definitivně u konce. Automobilka uvolnila další informace, máme nové fotografie a první videa.

Možná se divíte, proč vám nyní předkládáme představení nového BMW X5, vždyť automobilka tento model ukázala veřejnosti již v srpnu. Ale není to tak jednoduché, to, co se nezainteresovaným mohlo zdát jako představení bylo ve skutečnosti pouze jakýmsi odtajněním. Již v létě se totiž dostalo na veřejnost příliš mnoho informací a fotografií, než aby si BMW mohlo dovolit držet novinku dále pod pokličkou. A tak pustilo ven několik fotografií a informací, čímž učiinilo všem spekulacím přítrž.

Kdo by čekal, že automobilka využije první možné příležitosti - tedy zářijového pařížského autosalonu - k velkolepému představení, ten se krutě mýlil. BMW nepřivezlo do Paříže prakticky nic nového a zákazníci se nestačili divit. Ačkoli již v tu dobu nebyla nová X5 ničím tajným, definitivní představení si BMW nechalo pro Američany, tedy na detroitský autosalon, neboť právě americký trh je pro X5 nejzajímavější.

Umělé pozdržení připravovalo mnoho kuriozních situací. Novou a zcela nemaskovanou X5 s mnichovskými značkami bylo totiž možné v mezičase spatřit nejen v Německu, ale i u nás a přitom ani k dealerům se nedostaly žádné další informace krom těch prve zveřejněných. BMW ale setrvalo v mlčení a další informace o novince zveřejnilo až včera.

Zákazníci to kupodivu berou jako dobrou bojovou hru a většina českých dealerů má již v tuto chvíli, tedy ještě před tím, než mohl kdokoli novou X5 oficiálně vidět, vyprodané kvóty (a teď pomiňme diskusi, zda jsou kvóty příliš malé nebo zájem zákazníků příliš velký) na celý příští rok...

Pojďme se blíže podívat, na co se zákazníci BMW tak těší.

Designová evoluce

Omlazení X5 přichází po více než sedmi letech. Za tu dobu se prodalo 580 000 vozů této řady a BMW to oprávněně považuje za úspěch. Také proto se s novou generací na trh nehnala a i proto nejsou mezigenerační změny, zejména v oblasti designu, nikterak radikální.

I když se to na první pohled nezdá, proměnou opravdu prošel celý design vozu. Jaké jsou rozdíly je dobře patrné na našem druhém videu. Nové BMW X5 přichází s osobitým designem, který jde stále v duchu bavorské automobilky a přináší daleko více mohutnosti a zároveň více sportovních tvarů.

Nejen vzhled bude změněn. Protože konkurence mezitím přišla s většími modely, tak i iks-pětka pořádně narostla. Na délku nyní měří 4 850 mm, na šířku 1 930 mm a na výšku 1 700 mm.

Kompletně nový je i interiér, který jde opět v duchu dalších modelů. Palubní deska s novými tvary a materiály nyní musí pojmout i nové systémy výbavy, velké LCD panely a mnoho dalšího.

A co lze najít v nabídce výbavy pro X5? Na přání třetí řadu sedaček, takže nový bavorák je schopen odvézt až sedm osob. DVD multimediální centrum s LCD panely pro přední i zadní řadu sedaček. Zadní parkovací kameru s parkovacím systémem, který vám pomůže při složitém couvání. Pokročilý navigační systém, iDrive, head-up displej a mnoho dalšího.

Motory

V počátku výroby bude model X5 nabízen s trojicí motorů. Dva zastupují benzínové atmosférické agregáty a třetí je klasický řadový třílitrový šestiválec. O přenos výkonu na asfalt se stará nová generace náhonu na všechna kola xDrive.

 
X5 4,8i
X5 3,0si
X5 3,0d
Počet válců (uspořádání)
V8
R6
R6
Objem motoru (ccm)
4 799
2 996
2 993
Výkon (kW/k)
261/355
200/272
173/235
Točivý moment (Nm)
475
315
520
Zrychlení 0-100 km/h (s)
6,5
8,1
8,2
Maximální rychlost (km/h)
240
225
215
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)
12,5
10,9
8,7

Zavazadlový prostor pak dle konfigurace interiéru nabídne 200-620 litrů a při sklopení všech sedadel mimo první řadu až výborných 1 750 litrů.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nové BMW X5

 

 

Iks-pětka na prvních oficiálních videích
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků