BMW X5 M váží 2,3 tuny, ale stovku dá za 4,2 s [naměřená dynamika]

Jiří  |  08. 07. 2015 11:59

Tak nějak zbytečné auto....

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  08. 07. 2015 12:13

Asi chtej konkurovat RangeRoveru Sport...

Odpovědět  |   | 
Jeník  |  09. 07. 2015 13:26

Můžu se samozřejmě mýlit, ale nebyl to právě Range Rover Sport, který přišel na svět, aby ukousnul z koláče již existujícímu X5 M? Jinak takhle vysoká a těžká věc, která má být extrarychlá je z principu hloupost a zbytečnost. Na druhou stranu výjimečné to je, vlastně asi i hezké, 100% to váže pozornost a imponuje okolí. Je jasné že v dnešní době, kdy lidé chtějí právě tohle a mají na to, nutně musí vznikat podobné příšernosti, je vlastně docela pochopitelné, že firma se už nejmenuje BMW Motorsport GmbH, ale jen trapně metrosexuální BMW M GmbH, to přesně odráží marnost doby a většiny jejich produktů, ale auta byly vždycky jen byznys. Motorsport už není in, trendy je být za každou cenu nejsilnější, nejsvalnatější a nejvíc univerzální, a taky nejpohodlnější a uživatelsky nejjednodušší. Asi je to normální, jen se s tím my, kdo na to nemáme, nějak neumíme smířit

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 13:30

Jaká marnost doby? Jestli X5M nechceš, nikdo ti ji nenutí. Můžeš si koupit M3/M4. Ještě nikdy v historii nebylo k dispozici tolik vysokovýkonných variant jako dnes.

Ty marnosti doby.

Odpovědět  |   | 
joza  |  08. 07. 2015 14:31

njn zavist je hrozna vec...

Odpovědět  |   | 
stealth  |  08. 07. 2015 16:55

Moment, on někde psal, že ho chce a nemůže ho mít? On napsal, že je to zbytečné auto. To automaticky neznamená že závidí, nebo ano?

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  08. 07. 2015 20:07

Mno, pokud tady občas čteš diskuzi, tak bys mohl vědět.

Odpovědět  |   | 
stealth  |  08. 07. 2015 21:02

Podle mě je závist v diskuzích pod značkami a luxusními modely naprosto minoritní.
Když to vezmu z druhé strany, tak divným chováním se profilují především majitelé těchto luxusních vozů (já sám mám jedno auto za 1,6 mio a druhé budu kupovat za cenu do dvou milionů - takže snad mohu o tom psát). Oni si totiž myslí, že jim ostatní jejich Audi, MB a BMW závidí, že je chtějí taky a nemají na ně. Jsou postaveni jakoby nad lidi v normálních autech a veškeré jevy na silnici, které se jim nelíbí (nezařadí se svým "podautem" okamžitě po předjíždění, dělá nějaké naschvály) okamžitě definují jako závist. Jim nikdy nedojde, že těm lidem je ukradené, v jakém autě oni sami jezdí.
Sice to působí frázovitě, ale já skutečně osobně znám lidi, pro které není auto prioritou. Znám majitele HiFi studia, který si kupuje svou HiFi výbavu a celkově do ní investoval násobně více, než na kolik přijde takováto X5M. Naopak znám spoustu lidí, kteří zápasí každý měsíc se svými příjmy a výdaji, ale musí mít před domem zaparkované Porsche Cayenne z druhé ruky.
Stručně řečeno, závist je jen berlička, kterou si vymysleli majitelé těchto aut, aby vydefinovali chování druhých. Reálně nevím, kdo může někomu závidět stupidní a zcela běžně se vyskytující auta jako je výše uvedené.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  08. 07. 2015 21:39

Ještě se nezapoměň pochlubit, že máš barák za pět míčů, ať to máš komplet. (a neboj, nezávidím, jak by sis mohl myslet)

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 07. 2015 06:20

A barák za pět míčů je něco ke chlubení ? Možná tak v eurech ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 07. 2015 13:46

To je jedno za kolik mám barák a je zcela jedno za kolik a kolik mám aut. Podstatou myšlenky, kterou jsem napsal bylo úplně něco jiného. Závist je něco nehmatatelného, čeho se rádi chytají majitelé luxusních a prémiových aut. Když jim někdo řekne, že jejich BMW řady X3/4/5/6 je nevzhledná krabice, tak je to podle nich závist. Podle mě je to jen vyjádření názoru na design.
Napsal jsem schválně, kolik jsem dal za auta, aby tady nevznikla diskuze o dalším závistivci. Nesouhlasíš s designem BMW/Audi/Mercedesu - dostáváš nálepku Vojty z Horní Dolní s olítanou fabii a jenom závidíš.
OK, když se tedy chytáš takových blbostí z mého příspěvků, tak je psát příště nebudu, ale prostě X6 je nevzhledná krabice, kterou bych si nikdy nekoupil.

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  08. 07. 2015 22:59

Píšeš že "Oni" a přitom hned v úvodu se mezi "Ně" zařazuješ. Tak jak to tedy je? Jsi ta světlá výjimka?
A nepochybně existuje spousta lidí, co zápasí o živobytí, ale před domem mají Cayenne. Ale znáš takové asi jen ty, já rozhodně ne.
Promiň, ale píšeš hlouposti svědčící o nevyzrálosti.

Odpovědět  |   | 
homer  |  09. 07. 2015 08:54

hledám ňákej seznam fabrik kde je to služebák a hned se na tu pozici rekvalifikuju

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 13:40

Fabriky asi ne, ale ve firmách nejsou taková auta žádné unikáty. Jako ta X5M už asi ano, ale obecně střední prémiová je pro zaměstnance poměrně běžná. Většinou sice i vedoucí pozice končí na Passatu, ale výjimky jsou poměrně časté...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  09. 07. 2015 09:37

podla prispevkov "stealth" je vidiet ze asi mal viac stastia ako rozumu a k peniazom sa dostal nadpriemerne lahko.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 07. 2015 13:50

Jsem velmi rád, že jsi napsal to slovíčko "asi"
Makal jsem pět let do dvou do rána, abych ve svých čtyřiceti odešel do důchodu a usadil někde na Praze 6. Pokud máš na to koule, zkus si mou práci dělat tak, abys zabezpečil rodinu na dalších x let. Nikoho jsem nikdy nepodrazil, platím státu daně a DPH, socku a zdravku. Pokud máš něco proti tomu, že člověk může vydělat peníze, sem s tím... Rád se poučím.

Odpovědět  |   | 
Dejv  |  14. 07. 2015 16:01

Aha, takže pan exposlanec?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 07. 2015 16:19

nene, s politikou ani finančními službami nechci mít nic společného.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2015 21:11

Asi 100 metrů ode mne bydlí člověk, který tyhle ojetiny, na zakázku, dováží a prodává. BMW, Mercedes, Volvo, Audi a SUV VW, jiná auta jsem tam neviděl. Několik takových kupců dokonce znám a šetřili, jen aby to měli. V čem vidíš problém?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 07. 2015 13:38

Řadím se mezi ty, kteří jezdí v nadprůměrně drahých vozech, ale neřadím se mezi ty, kteří z toho dělají vědu. Já osobně beru své auto jako rodinný kombík, ve kterém se pohodlně cestuje.
Možná se budeš divit, ale existuje spousta lidí, kteří si koupí na úvěry velmi luxusní vozy a jinak jsou v podstatě nezajištěni. Jsou to většinou finanční poradci, kteří potřebují někde umořit DPH, protože nemají proti nákladům na zmíněnou daň už co jiného postavit.
V mých čtyřiceti letech mě můžeš považovat za nevyzrálého, ale soudíš jen na základě jedné myšlenky o závisti, kterou jsem rozvedl tak, že všichni berou jako základ mou poznámku o autech, která mám a nepochopili její podstatu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2015 21:17

Po pravdě, občas bych majitelům těchto aut nakopal pr*el. většinou jsou to oni, kteří si myslí, že snad kvůli tomuto autu pro ně neplatí dopravní předpisy. Předjíždějí v naprosto šílených místech, plné čáry ani rychlostní omezení pro ně neplatí... Ovšem čest světlým výjimkám.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 07. 2015 13:46

Děkuji. Kde to mám podepsat?

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  23. 07. 2015 01:35

Takže opět se generuješ k těm světlým výjimkám?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  08. 07. 2015 22:08

Nevím, proč by to měla být zrovna závist. Reálně to prostě zbytečné auto je - do terénu to není, na silnici to kvůli hmotnosti a vysoké stavbě taky žádná hitparáda nebude, kvůli hmotnosti a čelní ploše to bude žrát jak tank - prostě typické SUV nebo-li automobil, který v sobě snoubí všechny nevýhody terenních a silničních automobilů. V tomto případě dovedené ad absurdum.

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  08. 07. 2015 22:54

Mýlíš se. Nejdřív si to auto vyzkoušej a pak hodnoť.

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 13:45

Já SUV taky nevyhledávám, ale to neznamená, že bych neviděl ty jejich vlastnosti, pro které je vyhledávají ostatní.

Např. lepší výhled, pocit bezpečí, pro někoho lepší komfort nastupování u těch nižších SUV a nebo prostě jejich vzhled, někomu se ta auta prostě líbí a mě svým způsobem taky a jako třetí auto v rodině proč ne?

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 13:48

No a samozřejmě holt někdo chce tu nejvýkonnější verzi, ať už na masírku nebo na dálnici do německa nebo na cokoliv jiného.

Nějak nechápu, proč někteří pořád upozorňují na to, proč zrovna jim takové auto přijde nesmyslné. Nesmyslné auto je pouze takové auto, které si nikdo nekoupí.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  09. 07. 2015 19:50

Ano, uznávám, že to lepší nastupování je legitimním důvodem pro koupi takového auta. I když i to lze nalézt například u takového MPV, které přinese více muziky.

Je prostě potřeba, přestat si nalhávat, že existují racionální důvody pro koupi SUV a přiznat si, že většina majitelů si ho koupila, protože vypadá hezky. I já klidně přiznám, že se mi některá líbí. Ale to jednoduše pro nákup nestačí - tímto bych se pasoval na úroveň požadavků ženských.

Jednou jsem svého kamaráda, IT technologa, velmi překvapil tím, že BMW vyrábí i jiné modely, než ty, co začínají na X. V ten moment se mi opravdu chtělo brečet, nejen kvůli tomu, že on to neví, ale že je živoucím důkazem toho, že i automobilka, která svou pověst založila na skvělých sportovních vozech, je v očích dnešních běžných lidí výrobcem obézních pseudotereňáků. Ještě před několika lety to bylo nemyslitelné, aby si tuto značku někdo ihned nespojil s jejím pravým dědictvím. A teď... to vše jen kvůli chechtákům povrchních lidí...

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  10. 07. 2015 13:19

A proč není racionální důvod to, se to někomu líbí? Ty si snad kupuješ auta, co se ti nelíbí, ale jsou praktická? Tak to naštěstí já nemusím a vybírám srdcem, ne tabulkami. A tak to mají i kupci SUV. Prostě se nemusí omezovat na jedno praktické auto, koupí si prostě to, co se jim líbí. Navíc ten výhled je taky dobré plus...

A BMW vyrábí to, co zákazníci chtějí. Proč by to mělo být jinak? A jaké dědictví? To má význam jen v očích internetových bychařů, BMW chce prodávat auta a to co nejvíc to jde a právě tvůj kamarád dokazuje, že jejich SUV fungují a že bez nich by o značce ani nevěděl...

Nějak mi pořád nedochází, proč s těmi SUV mají lidi problém. Vždyť si klasického bavoráka koupit pořád můžou a taky v budoucnu budou. Jediné, co mi na SUV vadí je to, že je přes ně špatně vidět jako přes dodávky, sedím totiž vždy v nízkém autě se sedačkou na nejnižší pozici :)

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 07. 2015 20:20

Řekněme, že dokážu autu na vzhledu leccos odpustit, výměnou za nějaké plus někde jinde (lepší motor, jízdní vlastnosti,...) ale ne naopak.

Já si myslím, že filozofie značky má v očích mnoha zákazníků taky určitou váhu. Tak jako hodně lidí nechce prodejnou děvku, tak lidi odradí i to, že automobilka bouchá cokoliv, na čem vydělá. Zpronevěřuje se pak vlastně své skalní klientele kvůli zisku povrchních uživatelů (schválně neříkám řidičů). BMW, co dělá sportovně laděné vozy a BMW, co dělá sportovně laděné vozy a leštěné prdy, je rozdíl, to samé Porsche,... prostě to o tom managementu něco říká.

Já neříkám, že s SUV mám nějaký problém - ať si každý koupí, co chce, jen se pozastavuji nad smýšlením některých automobilek. A teda, doufám, že si jednou děcka nebudou na stěnu lepit místo Aventadora Urus.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  11. 07. 2015 21:46

automobilky predavaju to co ludia kupuju. koniec zamyslenia o automobilkach.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 07. 2015 13:55

Pokud bude BMW vyrábět všechno možné, jen aby se vecpalo do každého mikrosegmentu na trhu, pak se jednoho může rozloučit s nálepkou "prémiová značka". Prémiovost je synonymem pro výjimečnost, snad i unikátnost a individualitu. V Praze potkáváš jejich vozy na každém rohu, neosloví ani neurazí, prostě obyčejné BMW vedle obyčejné oktávky, vedle obyčejného Citroena. Ta auta ztrácí duši, pojetí prémiového segmentu. Platí pochopitelně i o dalších značkách.

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  23. 07. 2015 01:40

A co Mercedes? Není prémiový? Ovšemže je a bude. A vyrábí mnohem širší segment aut včetně převlečených dodávek Renault.
Takže BMW vlastně splňuje podmínky prémiovosti stále více, než Mercedes.

Odpovědět  |   | 
John  |  08. 07. 2015 16:26

Uplne suhlasim. Mastodont na vymretie.

Odpovědět  |   | 
Brzdy  |  08. 07. 2015 14:22

Preco tam nedaju ked uz karbon keramicke brzdy?

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  08. 07. 2015 14:32

bmw je celkovo zname slabymi brzdami

Odpovědět  |   | 
ello  |  08. 07. 2015 15:16

Suhlas.Test brzd BMW M6 nedopadol prave najlepsie.Sila tam bola ale neskutocne piskali.Ako Ikarus svojho casu,ked brzdil.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  12. 07. 2015 09:34

Tak o tom, že je bmw známo slabými brzdami, jsem nevěděl, aspoň jsem se zase něco naučil :) Pokud neskutečně pískaly, tak to bylo asi tím, že to byly karbon-keramické brzdy, ty to většinou dělají... Tam je to spíš o tom brzdném účinku a né o kraválu, a z toho co vím, tak prý BMW zrovna karbon-keramiky docela umí (rozuměj jako: má smysl si za ně připlatit), špičkou je v nich asi Porsche, ale zase třeba i taková značka jako je Mclaren s němi má problémy.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  08. 07. 2015 18:40

Ten nudný, umělý, utlumený zvuk nynějších BMW je nuda, šeď a zase nuda, zvlášť u eMkových verzí! Předchozí generace byla úplně jiná liga, obzvlášť u BMW S85B50!

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 13:52

Holt turbo ty výfukové plyny, které dělají zvuk zajímavým, tlumí. Nebo myslíš, že to utlumují schválně, aby pak mohli pouštět zajímavější zvuk z repráků?

Odpovědět  |   | 
dedekMMC  |  08. 07. 2015 19:10

Děsnej zvuk.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  08. 07. 2015 20:49

Dvě a čtvrt tuny, rozměry středně velké dodávky. Fajn, ale odvézt se v tom asi nic moc nedá, sportovní vlastnosti taková vysoká a těžká obluda asi taky mít moc nebude, sice to jede jako střelené prase, ale do zatáček radši opatrně aby se to nepřekotilo přes boudu, spotřeba srovnatelná s posunovací lokomotivou.... K čemu je takové auto v reálu vlastně užitečné?

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  08. 07. 2015 21:38

X5 ma 650l kufor, cize vacsi ako vasa "Oktafka". Takze sa v tom "odvezt asi moc da". Tak isto miesta je tam dost vzadu aj vpredu... Celkom dobre nechapem tieto komentare - to auto JE prakticky vyuzitelne a ak niekomu nevadi stale tankovat, tak z praktickeho hladiska je uplne v poriadku.
A ani pri tom tankovani nejde o peniaze, ale o dojazd... kazdy, co ma na 120-130 tisic Eurove auto fakt neriesi ucet na benzinke, ale skor ho trapi to, ze tam musi chodit castejsie.

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  08. 07. 2015 23:06

Ovšemže, to těmto teoretikům, těžko vysvětluješ. A pokud se má spotřeba řešit, tak je k dispozici 300 koňový diesel, se kterým se dá běžným způsobem jezdit pod 10 a svižně za 11.

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 13:54

A ono je to docela obratné i v zatáčkách, určitě víc než většina běžných sedanů střední třídy.

Ale to by se s tím ti lidi museli svézt a ne jen teoretizovat na netu...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  09. 07. 2015 18:47

Jasne, proto vidim vetsinu X5 a X6 jedouc9ch prostredkem dvouproudove dalnice, netusic kam je to yrovna foukne, pripadne se vyritic ze zatacky prostredkem a strasne se divi, ze nekdo muze jet proti ve svem pruhu

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  10. 07. 2015 13:23

Ano, jak píšeš - vidíš je :) neřídíš... Zkus to a uvidíš. Ano, spousta SUV obratných moc není, ale zrovna X5 a X6 jsou docela obratné i v základu. Asi si je tam u vás kupují nepříliš dobří řidiči, ale to není problém toho auta, auto je samo o sobě dobré...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 07. 2015 09:04

Na to, aby si predsa vsetkym ukazal aky si neprekonatelny. Navyse, zabudol si ale ze ten pravy a nefalsovany sportovy zazitok spociva v tom, ze si natlacitkujes a najoystickujes vsetko dopredu, pustis si na plne g.le mp3 s umelym zvukom a zadupnes to do podlahy. Skratka aby si bol uplne najsportovejsie ''in'', k tomu este nagelovat haro, nasadit trapne zrkadlovky a tvarit sa akokeby si sa nazral betonu. Inak akokeby si ani nebol.

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  09. 07. 2015 14:00

Učitě si myslíš, jakej jsi teď borec a chytrák, když tady rozcupuješ auto, ve kterým ses ani nevezl.

Stealth si sice myslí, že závist je v diskuzích minoritní záležitost, ale z tebe jí teda cítím velmi silně. Hodně tě štvou lidi, co mají drahá auta a "trapne zrkadlovky" nebo "nagelovane haro"?

To musíš být dost nešťastný. Nebylo by lepší zvednout zadek a něco se sebou dělat než psát tyhle závistivé ubohosti na internetu?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 07. 2015 15:03

no, o zavisti zatial rec nebola, ale kedze Ta to napadlo ako prve, tak si jasny a tym padom dalsie otazky zbytocne. No a pokial sa v tychto autach vozia taki ako Ty, tak to uz potom za kometar snad ani nestoji. Pekne si to o sebe napisal, sam by som to nedokazal lepsie. Usetril si mi spustu prace.

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  10. 07. 2015 13:26

"taki ako Ty" - rozveď to prosím, zajímá mne úvaha od prostého člověka, soudícího podle pár vět na diskuzi, navíc když jde o věty naprosto oprávněné v reakci na hloupého slováka, co si myslí, jakej je frajer, když se směje těm ubožákům v X5kách :D

Rozveď tu myšlenku prosím, vážně mě zajímá, co z tebe vypadne, ty "o zavisti zatial rec nebola" :D

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 07. 2015 14:42

Napisal som, co si myslim - to, s kym Ty a o com diskutujes, mi je vpravde ukradnute.
Nauc sa nabuduce aj to, ze ako Cech tak aj Slovak sa pise s velkym zaciatocnym pismenom (neuveritelne, ze?).
Nic v zlom, ale na Tvoj primitivizmus reagovat nemienim. Ak sa chces este dalej viac zhadzovat, pridaj este nieco, z mojej strany diskusiu koncim. Z horeuvedeneho nech si spravi zaver kazdy sam.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  11. 07. 2015 10:33

Tohle je právě ta věc k zamyšlení. Stačí sem napsat, že podle mého mínění je to auto zkrátka nepraktické a nemá žádnou objektivně zhodnotitelnou vlastnost, kvůli které bych ho chtěl. Tečka. V tu chvíli budu číst řeči o závisti a já nevím co ještě. A o tom to je. Většina lidí si takové auto zkrátka pořídí proto, že podle jejich představy čím mají dražší, větší a silnější plechovou obludu, tím víc dávají okolí najevo že jsou největší borci a že na to mají. A že všichni okolo se z toho posadí na prdel, zalezou do svého sociálního bydlení a začnou se užírat závistí. Zkrátka nástavec na přirození, nic jiného. V tom je podporují i televizní reklamy, které jsou vesměs o tom jak někdo vyjede s novým autem značky XY a všichni okolo se z toho poserou na doby. Jenže si neuvědomí že autem dnes nikdo nikoho neohromí, auto je naprostý spotřebák který má každý a 99% lidí je úplně jedno, jestli auto kterým jedete je bazarovka za 50 tisíc, nové auto za půl mega nebo superprémiovka za pět mega. Prostě to dnes nikoho nezajímá. Koneckonců, na silnici platí jen jedny pravidla pro všechny stejně.
Jo a pokud někdo chce auto, za kterým se skutečně otočí půl ulice, potom ať si zgenerálkuje třeba starou Felicii nebo patnáctku žigulíka

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  23. 07. 2015 01:44

Tohle kopíruješ do více diskuzí. Zkus projevit trochu více fantazie.

Odpovědět  |   | 
Prouza  |  09. 07. 2015 09:21

Příšerný, zbytečný, ropušácký auto. Pro zbytečný lidi, ze kterejch jde strach. Představuju si typickýho majitele: má hernu, zastavárnu, vrakoviště, solární elektrárnu před koncem daňovýho zvýhodnění, nějaký děvky u silnice.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  09. 07. 2015 11:44

Absolutne nechape tyhle generalizace typu, Cech chce oktavku v kombiku atd, BMW si kupujou magori s hernama...Nenapadlo Vas, ze existujou lidi, co se jim to auto proste jenom libi. Nejsem majitelem ani jedny provozovny co pises, presto o tomhle aute uvazuju. Ne teda o Mku, ale obycejnejsi verzi, ktera je uplne normalne pouzitelna co se prostoru, pohodli i nejake hodne lehke polni ceste a co je nejdulezitejsi, uplne jednoduse se mi libi. Hodne stranou nejaky predsudky, zobecneni, kterym Vam akorat vymyvaj hlavu v TV a zapojte hlavu, neni jen na to, aby se na ni nosila cepice.....Zbytecne moc reci kolem toho delate, vcetne me.

Odpovědět  |   | 
Olda  |  09. 07. 2015 12:12

Proč neměříte pružné zrychlení ve standardizovaných rozsazích 80-120 a 80-180 na nejnižší reálně použitelný stupeň? Jsou to všeobecně nejrozšířenější metriky - podívejte se třeba na zeperfs. U většiny recenzí si buď vymýšlíte vlastní čísla, anebo měříte nesmyslně na vysoké kvalty, které jsou navíc nepoměřitelné vzhledem k rozsahu dnešních převodovek od 5 do 9 stupňů. Ani to nedává smysl, buď chci řadit a frknu tam nejvýš 3, nebo jsem líný a pak mně zajímá akcelerace na poslední kvalt z cestovního režimu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  09. 07. 2015 17:53

Radši bych za ty prachy koupil Range Rover Sport s osmiválcem co se neztratí ani v terénu a vyluzuje nádherný agresivní zvuk.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 07. 2015 14:59

ale ved o to neprides ani tu. Vies kolko toho motorarskeho umenia z prostredia vrcholoveho sportu so skvelou a dlhou tradiciou, skveleho naladenia a uzasnych vysokopevnostnych materialov bolo treba na mp3 s revom motora z repraka? (namet pre marketing do katalogu, nedivil by som sa keby to tam bolo)...

No a inak suhlas, ten Range podla mna sice tiez vela krasy nepobral, ale uznavam ze ma aspon nejaky styl a dizajn ma cim oslovit - uprimne, nepaci sa mi, ale chapem a akceptujem ze sa to niekomu pacit moze, beriem. Ale nechapem ako sa moze niekomu pacit toto - tento odporny zemiak totiz ziadny styl nema.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  10. 07. 2015 15:48

Mě se práve Range líbí tím svým nezaměnitelným stylem, a je také pohodlný což tohle BMW není a určitě se v Range Roveru bedete cítit luxusněji a když na to příjde umí za to pořádně vzít.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  19. 07. 2015 23:36

Ahoj, zdravím.
Jelikož mi vadí, že se většinou diskuze o luxusních vozech změní v negativně laděné příspěvky, nebudu tu rozebírat zda mé někdo pravdu, či ne, nebo jaké důvody vedou některé lidi, že si to musí kupovat, aneb přirovnání, že si velkým vozem něco každý majitel kompenzuje jsou lichá a úplně mimo.

Naštěstí žijeme v době, kdy si můžeme koupit co chceme, co se nám líbí, po čem toužíme. To mi přijde naprosto parádní věc.

Ale proč jsem se na sebe takto nezvykle rozepsal? Jsem majitelem X5 cca 3 roky. Koupil jsem ji novou, objednal jsem si ji přímo dle svých představ a tak jsem na své "zlatíčko" čekal asi 3 měsíce, než lodičkou připlula z USA.

A mé důvody? SEN, já to auto vždy chtěl. Tohle a žádné jiné. Popravdě nevím, proč, ale BMW X5 ve mě vybuzuje dojem luxusu, síly, neohroženosti. Je to prostě "dravec". Ale v dobrém slova smyslu. Teď to auto mám a vím, že jsem si vybral dobře. Nemyslím teď jízdní vlastnosti, nebo luxus. Myslím prostě to, že nyní má moje duše klid. Sen je splněný.
Lidé si mají plnit své sny a jeden z mých snů byla X5 a naštěstí mé finanční možnosti mi splnit můj sen dovolili.

No jo, ale je fakt, že to je děsně velká kráva a nevadilo by mi jezdit v Octavii a někdy přemýšlím, že bych si ji koupil a X5 prodal. Ale už teď vím, že bych udělal chybu, je to přeci SEN. A proč to tu píšu možná pro někoho takto divně a nezajímavě? Chtěl jsem zde napsat, že si lidé kupují tato auta jen proto, že si ho vždy přáli. Nehraje v tom roli, že se chtějí vytahovat na silnici, předvádět se, něco si dokazovat. Nic takového, je to jen sen, který si splnili.

Můj se má ale i praktickou stránku věci. Tou praktickou stránkou věci je pocit bezpečí v tomto autě. Lepší výhled před sebe, ikdyž výhled okolo sebe je možná nejhorší, jaký jsem kdy v nějakém autě měl. Ty sloupky kolem vás jsou brutálně silné a tlusté. Ale to jen opět umocňuje pocit té masy materiálu, který vám může někdy zachránit život. A já mám 3 malé děti a když je vezu, jsme o něco klidnější a já nejsem ten, kdo v X5 předjíždí, aniž by musel.
Další praktická stránka věci je ta, že pokud se někdo v X5 svezl, tak musí uznat, že takto skvěle ovladatelné auto, které drží na silnici jako přibité, nehoupe se v zatáčkách (mám pneumatický podvozek), nemůže už nikdy říct, že se to řídí hůř jak běžný osobák. X5 se totiž řídí lépe, než 95% sedanů. Je to výborné auto. Za tyto vlastnosti platí tužším nastavením podvozku a někdy to je "rambajs" při průjezdu děravé silnice, ale to se dá vydržet.

Tak snad jste to někdo dočetl až sem. Chtěl jsem sem uvést své pohnutky z té druhé strany a někdy si myslím, že určitá část lidí, odsuzuje majitele luxusních aut neprávem. Ano, jsou mezi luxusními auty i řidiči, kteří se chovají na silnici jako čuňátka, ale to samé platí o majitelích dodávek, ale i Golfů atd. Určité procento řidičů se neumí na silnic chovat a ty auta za to nemůžou.

Joa ještě jsem zapoměl pro mne jednu důležitou vlastnost SUV - a tím je výška nástupu a posezu. Při mé velikosti 193 cm se mi do SUV nasedá daleko lépe než do sedanu, respektive se mi z něj lépe vylejzá a jak půjdou léta dál a dál, tak se ta výhoda bude stávat stále významnější. Třeba do Mazdy 6, která se mi moc líbí, se ani nevlezu. Já potřebuji místo dveří hned vrata od chlívu a to X5 má. :)

Tak děkuji za pozornost.
Pavel

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie