BMW X5 M: neuvěřitelné skutečností (spy photos)

Kdyby mi před dneškem někdo vykládal, že se jednou dočkáme M verze bavorského SUV X5, nevěřil bych mu. Vždyť celá historie písmene M, nebudu-li zmiňovat exotické M1, začala první M3 odvozenou od okruhového speciálu. Všechny modely až doposavad vzešlé z dílen M-divize představovaly kvintesenci toho, co vozy s vrtulí na kapotě vždy představovaly.

Jenže doba se vyvíjí a BMW není živo z puristů, úzkostně se soustřeďujících na jízdu a výkony. Je spousta lidí, kteří žádají vysoký výkon na normálních silnicích a auru písmene M, ale nepotřebují auto schopné zářit na okruhu. Prvním modelem, výhradně orientovaným na takové zákazníky, bylo nedávno uvedené M5 Touring a nyní se připravuje další vůz, tentokráte s ještě menšími sportovními ambicemi.

O X5 je známo, že to je jedno z mála SUV skutečně fungujících na silnici. Není se pak čemu divit, že padla volba právě na něj. Auto dostane kompletně přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro sání vzduchu chlazení motoru a brzd. Úpravám se zajisté nevyhne ani podvozek a vzadu se objeví poznávací znamení všech M-modelů - výfuk se čtyřmi koncovkami.

Zbývá vyřešit otázku, co bude pod kapotou. Ty, kdo se už začali těšit na V10 z M5 a M6, bohužel zklamu. Snad ne moc, protože s největší pravděpodobností se o pohon postará benzínový dvanáctiválec původem z 760i, jehož výkon bude cca 440 koní. To je samo o sobě hezké číslo, nesmíme ale zapomenout, že hmotnost novinky rozhodně nespadne pod 2 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp BMW X5 M

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků