BMW X5 M: neuvěřitelné skutečností (spy photos)

Kdyby mi před dneškem někdo vykládal, že se jednou dočkáme M verze bavorského SUV X5, nevěřil bych mu. Vždyť celá historie písmene M, nebudu-li zmiňovat exotické M1, začala první M3 odvozenou od okruhového speciálu. Všechny modely až doposavad vzešlé z dílen M-divize představovaly kvintesenci toho, co vozy s vrtulí na kapotě vždy představovaly.

Jenže doba se vyvíjí a BMW není živo z puristů, úzkostně se soustřeďujících na jízdu a výkony. Je spousta lidí, kteří žádají vysoký výkon na normálních silnicích a auru písmene M, ale nepotřebují auto schopné zářit na okruhu. Prvním modelem, výhradně orientovaným na takové zákazníky, bylo nedávno uvedené M5 Touring a nyní se připravuje další vůz, tentokráte s ještě menšími sportovními ambicemi.

O X5 je známo, že to je jedno z mála SUV skutečně fungujících na silnici. Není se pak čemu divit, že padla volba právě na něj. Auto dostane kompletně přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro sání vzduchu chlazení motoru a brzd. Úpravám se zajisté nevyhne ani podvozek a vzadu se objeví poznávací znamení všech M-modelů - výfuk se čtyřmi koncovkami.

Zbývá vyřešit otázku, co bude pod kapotou. Ty, kdo se už začali těšit na V10 z M5 a M6, bohužel zklamu. Snad ne moc, protože s největší pravděpodobností se o pohon postará benzínový dvanáctiválec původem z 760i, jehož výkon bude cca 440 koní. To je samo o sobě hezké číslo, nesmíme ale zapomenout, že hmotnost novinky rozhodně nespadne pod 2 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp BMW X5 M

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků